• 3
  • 4
2023-11-04, 13:07
Medlem
Jag har väldigt svårt att tro att en smäll som hörts och känts i halva Stockholm skulle orsakat lite röklukt men i övrigt inget mer vid elcentralen.

Av den information som framkommit här verkar det mest troligt röra sig om två smällar.
En "liten" i Akalla och en stor ute vid Gillingekrossen. Sedan blandar folk ihop dessa eftersom de skedde samma dag.

Vad som sedan hänt kan man ju bara spekulera i. Jag tror inte att det som hände vid elcentralen är någon terrorhandling. Då skulle man ha gett dig på en större knutpunkt som gett större verkan. Den här elcentralen är förmodligen en transformatorstation som bara försörjer en del av Husby. Vid ett terrordåd från t ex yttre makt skulle man nog gett sig på en större kraftledningsgata eller ett ställverk så man släcker ned halva Sverige.
Citera
2023-11-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Men den lille arabräven flyr ju hals över huvud nu nere i skitländerna. Inte ens cp Turkiet vill ha honom.
De är väl en tidsfråga innan någon tröttnat på sin chef.
Mjo... Men i vilket syfte skulle någon av hans anhängare eller motståndare spränga en mindre elcentral.
Vad skulle de få ut av det liksom?

Och om det vore en riktig fiende (ryssar eller annat) så hade det varit mer effektivt utfört och troligen ett viktigare mål.

Så därför är min slutsats fortfarande att syftet med sprängningen är opinionspåverkan.

Precis som med Sveriges första självmordsbombare när diskussioner kring utökande av fra-lagen pågick för fullt.
En "riktig" självmordsbombare (som inte anlitats av Säpo el. liknande) hade dödat fler än bara sig själv.

Sen skiter jag i om ni kallar mig foliehatt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in