• 1
  • 2
2023-12-14, 09:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repo68
Kan rekommendera te från Ahmad. Väldigt hög kvalitet och finns ofta tillgängligt på de stora matkedjorna.

https://www.ahmadtea.com
Dom är bra.
Men Yorkshire Tea är bäst!

https://www.yorkshiretea.co.uk/

Jolly good!
Citera
2023-12-14, 09:33
Medlem
LojtnantWerners avatar
Lapsang Souchong rökt te, luktar som regalskeppet Wasa men med en klick honung i smakar det underbart och inte lika sött som mycket te kan göra
Citera
2024-01-06, 15:03
Medlem
Mer tips hade man allt velat ha nu när det är så kallt här på vintern där jag bor! Så dela gärna med er av tésortstips för jag vill ha många téer att välja mellan, särskilt goda téer.
Citera
2024-01-07, 11:17
Medlem
mdlbs avatar
Genmaicha är väldigt gott men inte helt lätt att få tag i. Det är ett grönt te blandat med rostat brunt ris som både luktar och smakar popcorn.

Annars brukar jag köpa ett grönt te som kallas Gunpowder som är gott och relativt billigt.
Citera
2024-01-23, 08:01
Medlem
Mm, vad gott. Mycket goda tesorter var det. Jag hoppas att man ser fler goda tips i detta forumet...
Citera
2024-01-23, 08:59
Medlem
paparazzis avatar
Gillar klassikern Earl Grey allra bäst. Märkligt nog har Coop Xtras billiga 100-pack godare och skarpare bergamontsmak (vilket man tydligt märker redan i butiken bara genom att lukta på den cellofaninplastade förpackningen) än t.ex. Twinnings, Liptons och Tetleys Earl Grey-varianter. Den allra godaste Earl Grey jag har smakat, som dock är betydligt dyrare och lyxigare, kommer från det danska ekologiska temärket Chaplon.

När jag är i Tyskland brukar jag annars handla Niedereggers te med marsipansmak samt Teekannes New York Chai. Båda dessa svarta tesorter bör dock drickas med måtta eftersom man annars lätt tröttnar på dem.

Vid besök i Dubai köper jag Liptons svarta te med kardemummasmak. Betydligt godare än Ahmad Teas mjäkiga variant.
Citera
2024-05-14, 07:16
Medlem
Mer tesorter hade jag uppskattat verkligen. Te e fantastiskt gott.

Fler svar uppskattas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in