• 2
  • 3
2023-11-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
Okej så det blir ingen separat transaktion så att säga, så om jag köper något för 12kr och tar ut 300 så står det -312kr på kontot?

och alltså inte först -12kr och sedan en till på -300kr?
Det kommer stå - 312kr.

Men det brukar oftast finnas en gräns på nått fåtal hundringar man kan ta ut i kassan, 2-300 eller nått sånt där.
Citera
2023-11-02, 16:12
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nej varför skulle dom vara det?

RÅN skulle det stå!
Citera
2023-11-02, 16:28
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
RÅN skulle det stå!

Ok 👍🏼😆
Ja dom är såklart brottsligt att inneha.
Citera
2023-11-02, 17:52
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Okej så det blir ingen separat transaktion så att säga, så om jag köper något för 12kr och tar ut 300 så står det -312kr på kontot?

och alltså inte först -12kr och sedan en till på -300kr?

Har för mej att det stod uttag på kvittot, samma kvitto. Fick inte 2 🤔
Citera
2023-11-02, 19:59
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trlbslaae
Destruktion av FB pederast-järnväggen. Lektion nr.45

Du läser detta meddelande pga bara spam kan bryta igenom järnväggen av svensk propaganda och censur.

[...]

Tillåta inte svenska nazisterna och pederaster dölja sanningen!

Hahaha, va? Vad är den här Qanon pedogrejen egentligen. Det här var random underhållning! Men vad är grejen, nån sorts bot som översvämmar med nyckelord?

I alla fall...

Antingen be om nån hundring över när du handlar, köp nåt och återlämna på ställen som återbetalar i cash, eller köp nåt du kan sälja utan större hustle. Men såklart, det sistnämda blir säkert både dyrt och jobbigt.

Varför ska du smussla undan pengar? Är det soc som ligger på, eller sparar du kanske undan åt en fin julklapp åt sambon? Säkert det sistnämnda va?
Citera
2023-11-03, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
tvätta kontater baklänges... du har alltså tjänat pengar lagligt som du vill ta ut i kontanter och göra olagliga?
Citera
2023-11-03, 08:50
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Kontanter från lån är väl olagliga att inneha?

Låter intressant, vet inte vad du menar dock
Citera
2023-11-04, 19:25
Medlem
Handla grejer på mataffären åt nån annan som i sin tur betalar dig kontant.
Citera
2023-11-04, 19:30
Medlem
Glits avatar
Citat:
Låt oss säga att man ska ta ut kontanter från sitt konto utan att det ska se suspekt ut (Dvs direkt utagna från en bankomat). Hur gör man?

Har tänkt på, fungerar det att ta ut pengar på ICA? om man t.ex. köper något för typ 12kr, Går det att även att växla ut pengar från sitt kort i samma transaktion och få t.ex. 200kr i kontanter, Och så står det 212kr på kontoutdrag?

Jag behöver alltså inte få in kontanter på banken, Utan jag behöver få ut en mindre summa till kontanter, men jag kan inte ta ut från en bankomat utan jag måste få ut dom på något trovärdigt sett.

Jag kan möta upp dig och ge dig kontanter i utbyte mot swish, säg till sambon att du sålt en gammal cykel på marketplace eller vad vet jag.

Nej men så kan du absolut göra, sälja en produkt och be att få betalt kontant.

För att bli av med mina kontanter så köpte jag prylar med cash och tog sedan betalt via swish när jag sålde vidare. Elprylar säljer som smör.
Citera
2023-11-07, 10:53
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Låter intressant, vet inte vad du menar dock

Jag skrev fel, RÅN skulle det stått!
Citera
2023-11-07, 11:25
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Jag skrev fel, RÅN skulle det stått!

Det förklarar ju

Egentligen inte. Det är la lönpengar eller andra pengar som staten har tryckt upp och som är lika vita som några andra. Brottets som begåtts är ju att någon stulit pengarna, inte att pengarna i sig är olagliga. Men då staten förlorat kontroll över dem, och att de används till saker staten inte kan kontrollera eller som staten har gjort olagliga, gör de till "svarta pengar" som de kallar de.

Så klart , alla pengar måste vara i kontroll av staten så de kan fortsätta stjäla från dem flera gånger om
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in