2023-11-02, 00:00
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är du medveten om att det är milsvida skillnader från delstat till delstat? Ungefär lika stora (eller större) skillnad det är mellan olika europeiska länder.

Kan du berätta mer om dessa milsvida skillnader, som är lika stora och större än mellan länderna i Europa?

Vad syftar du på?
Citera
2023-11-02, 00:12
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Jag har hört från många, särskilt högervridna att USA, det är tydligen det bästa stället att bo på.
Men jag måste bara fråga, ni som är sugna på att flytta eller kanske redan har flyttat. Varför skulle man ens vilja göra det?
USA är nästintill ett U-land, och ni som klagar på kriminaliteten här i Sverige har nog inte sett hur de ser ut i Amerika. För att inte tala om det icke-existerande sociala skyddsnätet som man dessutom måste finansiera själv.

Det finns pissområden i alla länder och det finns helt magiska områden. Att generalisera så där är att begränsa sina egna möjligheter.

Välj ett bra land och ett bra område så ökar du chansen att slippa alla äckel.
Citera
2023-11-02, 00:23
Medlem
HitchSlapps avatar
Enda skälet jag kommer på är kärlek. Då gör man ofta dumma saker.
Citera
2023-11-02, 00:34
Medlem
Det är lätt att döma genom våra lilla persektiv i lill sverige. USA är världens slut destionation för val möjligheter som inte alla har. 300 miljoner invånare? Kan du räkna. Allt är inte Ghetto där.

Kolla på Maine. Ser fantastiskt ut.

https://www.expedia.se/Maine.dx221
Citera
2023-11-02, 00:43
Medlem
Citat:
Jag har hört från många, särskilt högervridna att USA, det är tydligen det bästa stället att bo på.
Men jag måste bara fråga, ni som är sugna på att flytta eller kanske redan har flyttat. Varför skulle man ens vilja göra det?
USA är nästintill ett U-land, och ni som klagar på kriminaliteten här i Sverige har nog inte sett hur de ser ut i Amerika. För att inte tala om det icke-existerande sociala skyddsnätet som man dessutom måste finansiera själv.

Märklig frågeställning. Det beror väl fan på vad man skall göra där? Ska du fiska i Florida eller jobba inom IT i Kalifornien? Då är ju USA överlägset allt annat även om man får hög kriminalitet och dyra räkningar på köpet
Citera
2023-11-02, 01:04
Citat:
Tja, jag är inte överdrivet amerikavän, mest pga deras problem med fattigdom men må ändå säga att US sätter sina intressen i första hand, något som man inte kan anklaga Sverige för som ligger på rygg för EU och blir blåst gång på gång...
Citera
2023-11-02, 01:10
Medlem
Smugumins avatar
Deras vapenlagar är riktigt fina, annars är det inte så mycket som lockar.
Citera
2023-11-02, 01:19
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Va? justice and freedom for all...
Citera
2023-11-02, 01:26
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Jupp, finns dock Tjeckien och Schweiz med hyfsade vapenlagar men ändå mycket bättre länder än USA iaf.
Citera
2023-11-02, 01:56
Florida har 0% inkomstskatt...
Citera
2023-11-02, 02:12
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Australien och Kanada känns ju ändå bättre än USA. Sedan brukar väl svenskar generellt göra ganska så bra ifrån sig i USA och problemen där är ju ofta hos minoriteter och i utsatta områden.

NEJ!! Är det något dessa länder påvisade under coronapandemin är det att det EJ är ett lämpligt land att bo i. Snarare kan de båda likställas vid Nordkorea och övriga diktaturer. Med noll yttrandefrihet och koncentrationsläger. Fyfan vilka jävla mögländer!
Citera
2023-11-02, 02:24
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
NEJ!! Är det något dessa länder påvisade under coronapandemin är det att det EJ är ett lämpligt land att bo i. Snarare kan de båda likställas vid Nordkorea och övriga diktaturer. Med noll yttrandefrihet och koncentrationsläger. Fyfan vilka jävla mögländer!
Den liberale Trudeau visade sig vara en Hitler och aussies var inte mycket bättre.

US på gott och ont känns som ett bättre alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in