2023-11-01, 20:06
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har arbetar i Tanzania. Där såg jag en "rolig" handling bland folket i Tanzania. Män som håller varandra i händerna när dom går på gator och torg. Men dom var inte gay. Dom gör det därför dom är kompisar.

I mina ögon är det jättegay.

Vad tycker du?

Annat?
Senast redigerad av olasvensson 2023-11-01 kl. 20:10.
Citera
2023-11-01, 21:55
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Dom gör det därför dom är kompisar.

Knullkompisar?
Citera
2023-11-01, 22:14
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Jag har arbetar i Tanzania. Där såg jag en "rolig" handling bland folket i Tanzania. Män som håller varandra i händerna när dom går på gator och torg. Men dom var inte gay. Dom gör det därför dom är kompisar.

Vad tycker du?

Annat?

Det gör man även i Indien. Nån frågade efter länk och här är en
https://medium.com/@riyaramani/beyond-bromance-the-beautiful-tradition-of-indian-men-holding-hands-33265263dd93
Citera
2023-11-01, 22:54
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Smyg-gay. Det är som en smygfis, fast man vet inte alltid att den är på gång.
Citera
2023-11-02, 04:01
Medlem
Citat:

Vad tycker du?

Annat?

Detta är vanligt i många länder. Jag har bland annat sett detta i Etiopien och i Rwanda.

Nog för att vi kanske kan tycka att det är "konstigt", eftersom vi inte ser detta här i norden, men gay? Nej det tycker jag inte.

En vänskapshandling däremot.
Citera
2023-11-02, 14:38
Medlem
invandrar-leffes avatar
Ge det några årtionden så har det kommit hit.
Appropå gayaspekten ... för inte så jävla länge sedan var det rätt otänkbart att män skulle kramas men nu tycks ju det vara hur normalt som helst.
Citera
2023-11-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Ge det några årtionden så har det kommit hit.
Appropå gayaspekten ... för inte så jävla länge sedan var det rätt otänkbart att män skulle kramas men nu tycks ju det vara hur normalt som helst.

Det kanske redan varit här, men försvunnit?

Minns inte exakt vart jag läste det, men detta var tydligen inte ovanligt i Ryssland under "gulag" tiden.
Senast redigerad av podofil1981 2023-11-02 kl. 14:53.
Citera
2023-11-04, 18:15
Moderator
Neksnors avatar
Övriga världen --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2023-11-09, 19:03
Medlem
En slippery slope fallasi?

"Håller män varandra i handen, så är nästa steg att de kramas och så slutar det med att de har sex med varandra."

Att hålla varandra i handen är inte tillräckligt för att vara homosexuell.

Inte heller är det nödvändigt för att vara homosexuell. Det finns alltså homosexuella som inte håller varandra i handen.

Kanske håller småflickorna varandra i handen som män från Tanzania?

Är det tänkbart att män som kramas eller män som håller varandra i handen inte är homosexuella? Ja, solklart.

Men det är mer eller mindre sannolikt att de är det.

Vissa kulturer har social acceptans angående att kyssa någon på båda kinderna, och utan att de är homosexuella.
Senast redigerad av Galant-Rabalder 2023-11-09 kl. 19:07.
Citera
2023-11-09, 19:28
Medlem
ekerilars avatar
Olika länder, olika seder. Inget konstigt med det.
Citera
2023-11-18, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galant-Rabalder
En slippery slope fallasi?

"Håller män varandra i handen, så är nästa steg att de kramas och så slutar det med att de har sex med varandra."

Att hålla varandra i handen är inte tillräckligt för att vara homosexuell.

Inte heller är det nödvändigt för att vara homosexuell. Det finns alltså homosexuella som inte håller varandra i handen.

Kanske håller småflickorna varandra i handen som män från Tanzania?

Är det tänkbart att män som kramas eller män som håller varandra i handen inte är homosexuella? Ja, solklart.

Men det är mer eller mindre sannolikt att de är det.

Vissa kulturer har social acceptans angående att kyssa någon på båda kinderna, och utan att de är homosexuella.
I Tanzania har det helt andra seder än många andra Afrikanska länder. De visar sin uppskattning oavsett kön genom att hålla hand! Det är precis som att säga "du o jag är kompisar". Oavsett kön, ålder etc. Ett fantastiskt generöst land. Deras språk Swahili är också lätt att ta till sig eftersom det bärs upp av uttryck och händelser i mycket. Killar och män kan hålla hand oavsett anledning.
Citera
2023-11-18, 19:17
Medlem
Jag såg sådant enstaka gånger i Shanghai när jag var där i slutet av 1990-talet och de killarna var inte uppenbart homosexuella när vi pratade om kvinnor efter några öl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in