Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Vad ska jag göra med jävla Aimo park? Vi har inga parkeringar till våra lägenheter. Aimo park äger alla parkeringsplatser. Det går inte att betala annat än med app. De flesta som hälsar på, laddar ned appen och betalar. Men jag har även stöd i boendet en timme varje månad. De som jobbar får inte lägga in appar på jobbmobilen och inget kort är kopplat med mobilerna. Dvs de kan inte komma hit egentligen eftersom det inte finns parkering. Finns en kortautomat, men den är ur drift sedan två år. En del löser det så att de betalar med sin egen mobil och sina egna pengar. Men det är ju inte rätt. Deras chef säger att det är lag på att kortautomater ska finnas, men om de inte finns då?
Så den hjälp jag har hänger i luften nu. Kan inte pga värk göra vissa moment, t ex dammsuga. Men kan väl glömma denna hjälp nu då. De har stått utan att betala och jag förklarar att de lappar direkt. De har låtit kommunen ta lappningarna, men eftersom de lappar hela tiden, vägrar kommunen betala, och kräver att den som jobbar ska betala. De har ett kort från kommunen att betala med, men de får inte koppla det med jobbmobilen. Det är både kommunen och Aimo park som beter sig illa. Och det går ut över mig.
Jag har mejlat Aimo park, men de svarar så klart inte. Det finns inga gratisparkeringar nära mig. Det är t o m så illa att när alla kommer hem från jobbet på kvällen, får de inte ens plats. Vid sitt eget hus. Fast de betalar månadsbiljett. Några brukar alltid få stå 10 minuters gångväg hemifrån. Tycker inte det är acceptabelt. Särskilt inte i ett brottutsatt område. Fy fan less jag är.
Tveksamt om Aimopark äger parkeringarna, däremot kan de ha bevakningsavtal på dessa.
De som besöker, oavsett privat eller från något företag eller kommun, bör lämpligen vara försedda med erforderliga appar, visst kan de betala privat, men då får de skriva reseräkning för att få ersättning för sina utlägg.
Någon lag om att det skall finnas parkeringsautomater finns inte.