Citat:
Ursprungligen postat av
Quackenbush
Mycket dligt beslut. Pandemin r inte ver. Covid sprids fortfarande och mnniskor vaccineras fortfarande med booster doser. Att arkivera diskussionen r att lgga locket p dvs att skicka signalen att diskussion om mnet inte lngre r nskvrd. Det r ett felaktigt beslut framfrallt shr i influensatider nr alla r sjuka och Covid fortfarande sprids fritt.
Nstan 30000 dda.
https://c19.se/
Nstan 30 000 dda? Det r lite drygt 23 000 enligt lnken. Differensen r 7000 vilket r runt 1/4. Du behver allts inte ta i s du spricker. Sen fr du ha i tolkningen att det r personer som dtt
med covid och allts inte
av. Fr vrigt verkar c19 inte vara uppdaterad p ett bra tag, eller ser jag fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Quackenbush
Flashback har aldrig haft ett forum fr influensa. Dremot har det funnits ett forum fr den strsta Pandemin i modern tid. Viss skillnad.
Det forumet r nu arkiverat eftersom folk ltsas som att viruset r besegrat.
Du kommer inte kunna "besegra" viruset. Sen kan du ta dig en titt p hur mnga fall RSV, influensa och covid-19 som finns just nu och sedan titta p ddsfallen utifrn detta. Isoleringen har ven gett ett uppsving av andra typer av luftvgspatogener. Mycoplasma pneumoniae har ju exempelvis ett hiskeligt uppsving just nu.
Kan andra sidan tycka den forumdelen gott kunde f vara kvar under Medicin-delen ett tag till men det r samtidigt ett tema som runnit ut i sanden markant senaste ret. Gr ju fortfarande att diskutera det hela i Medicin, s det r bara att tuta och kra. Flashback r ett levande forum och du har bara 1 sida av 43 med aktivitet detta ret, det sger en del om hur mycket detta mnet har svalnat. D r det ju enklare att diskutera i ngra f trdar under Medicin istllet.
Missfrst mig rtt, jag hade grna sett mer diskussioner, inte minst sett till sjukvrden. Det pratas numera i princip aldrig om hur hrt detta slog mot personerna som arbetade inom vrden. Att inte laboratoriepersonalen ftt mer uppmrksamhet efter detta r vldigt tragiskt..