Citat:
Exakt det där tycker jag ofta inträffar folk kan rätt å slätt inte köra bil! Du ska naturligtvis fortsätta i den hastighet du har, det är den som kommer på påfarten som ska anpassa sin hastighet till dom som ligger på vägen och falla in bakom eller framför! Detta får man lära sig när man tar körkort, om du ska ut på motorväg så ska du redan när du kommer ut på påfarten observera bilarna som ligger på motorvägen anpassa dig efter trafikrytmen och sikta på att hitta en lucka innan påfarten tar slut. Som jag upplever det så kommer folk ofta såsandes i 60km/h och kör heeela påfarten till den tar slut sen följer dom den heldragna linjen i slutet och svänger ut sen blir dom tokiga och tutar och blinkar om inte folk flyttar på sig!🤣 Dessa människor borde bli av med körkortet direkt!👊
Exakt en sådan dåre hade jag framför mig nyss. Vi skulle båda ut på motorvägen (110 km/h). Han ligger och krypkör i 50-60 knyck på hela påfarten. Jag själv svänger ut i körfältet så snart det heldragna upphör och börjar accelerera så fort jag har möjlighet. Ligger därmed jämsides med honom när påfarten tar slut, så han tvingas därmed sakta in ytterligare något för att komma in på vägen. Jag kan inte byta fil pga trafik i vänsterfilen. Han blir som tokig och blinkar med helljuset bakom mig. Kör så småningom naturligtvis om mig när jag ligger i lagliga 110 (eller strax över).
Visst - kanske inte helt korrekt av mig att köra om honom i det läget, men vad fn. Man blir ju tokig på dylika såskoppar som verkar fått körkortet i flingpaketet.