Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-13, 11:58
Medlem
Armalitess avatar
När jag gjorde Lumpen i sthlm för kanske 2år sedan satt jag brevid Veronica Maggio på tåget.

Det var en söndag, pendeln från Uppsala - Stockholm. Jag och en lumpenpolare skulle åka tillbaka till tjänsten efter en vanlig helgpermition.

Satt i de där vagnarna som har 4a bås, och Maggio satt i båset bredvid oss.

Det roliga med historien var att hon såg sjukt sliten ut, inget smink och man fick verkligen vibbarna av den klassiska "walk of shame". S
Samt att jag hade ingen aning vem det var förens tåget stannade i sthlm och kompisen frågade mig om jag visste vem det där var.

Nej svarade jag,
- Det var Veronica Maggio.
Citera
2011-07-13, 12:53
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempo
Hon sjunger inte alltid så artikulerat...

"nanananananumpa mig, nanananananananelefon"

Lägg till en nasal röst och ett synnerligen begränsat register. Trist artist.
Citera
2011-07-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Nej, jag tänkte också på det när hon sjöng "Välkommen in" på Skansen. Det gick inte höra om hon sjöng på svenska eller något annat språk i verserna. Kunde tyvärr inte uppfatta många ord...
Du kanske trodde att det var svenska när hon sjöng "’Cosa vuol dir sono una donna ormai, O mare nero o mare nero mare ne." För det är nämligen italienska. Och därför skriver du att det lät otydligt?

Jag kan inte hålla med om att hon sjunger otydligt.
Citera
2011-07-13, 23:56
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Lägg till en nasal röst och ett synnerligen begränsat register. Trist artist.

Du måste ha dålig hörsel.
Tycker att hon har en väldig behaglig stämma som går att lyssna på.
Hade samma uppfattning som dig när jag enbart lyssnat på någon taskig Youtubeinspelning.
Mitt tips är att lyssna på CD:n.
Citera
2011-07-14, 07:50
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du måste ha dålig hörsel.
Tycker att hon har en väldig behaglig stämma som går att lyssna på.
Hade samma uppfattning som dig när jag enbart lyssnat på någon taskig Youtubeinspelning.
Mitt tips är att lyssna på CD:n.

Hade det bara varit röstklangen jag hade problem med hade jag kanske orkat men hon är dessvärre trist rakt igenom. En svensk B-produkt.
Citera
2011-07-14, 08:31
Medlem
BlackAdolfs avatar
Citat:
Hade det bara varit röstklangen jag hade problem med hade jag kanske orkat men hon är dessvärre trist rakt igenom. En svensk B-produkt.

+1 på den, en av sveriges tråkigaste artister.
Citera
2011-07-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempo
Hon sjunger inte alltid så artikulerat...

"nanananananumpa mig, nanananananananelefon"

Men vafn, det är ju italienska hon sjunger där!
Citera
2011-07-14, 19:25
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Hon sjunger bra, men visst är hon tråkig. Äkta yta, inget innehåll. Men det är ju så det ska vara i musikbreanschen nuförtiden. Den riktiga artisten är utdöd. En sångare har lika mkt att säga till om sin produkt som en bilarbetare har att säga till om bilen han bygger.
Citera
2011-07-27, 11:11
Medlem
timvims avatar
Citat:
Håller emd. Men det får man tyvärr inte säga i hennes hemstad Uppsala, då blir man väl lynchad för att man inte gillar deras stolthet.

Något jag stör mig sjukt mycket på är att det inte finns en enda bild där hon inte har halvöppen mun och tom blick. STÄNGER HON ALDRIG MUNNEN?! Ahhhggrr!!

Kolla här: https://encrypted.google.com/search?q=veronica+maggio&hl=sv&biw=1280&bih=666&si te=webhp&prmd=ivnsol&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa =X&ei=8NUvTuHCC8XIhAfbxe0n&sqi=2&ved=0CCkQsAQ

Några bilder finns det allt, men det rör sig i de flesta fall om sådana hon itne är medveten om.

Så sjukt ful "pose".
Citera
2011-07-27, 14:35
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timvim
Håller emd. Men det får man tyvärr inte säga i hennes hemstad Uppsala, då blir man väl lynchad för att man inte gillar deras stolthet.

Något jag stör mig sjukt mycket på är att det inte finns en enda bild där hon inte har halvöppen mun och tom blick. STÄNGER HON ALDRIG MUNNEN?! Ahhhggrr!!

Kolla här: https://encrypted.google.com/search?q=veronica+maggio&hl=sv&biw=1280&bih=666&si te=webhp&prmd=ivnsol&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa =X&ei=8NUvTuHCC8XIhAfbxe0n&sqi=2&ved=0CCkQsAQ

Några bilder finns det allt, men det rör sig i de flesta fall om sådana hon itne är medveten om.

Så sjukt ful "pose".

Har hon nån form av hjärnskada tar jag såklart tillbaka mitt uttalande.
Citera
2011-07-27, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akuji-kai
Du kanske trodde att det var svenska när hon sjöng "’Cosa vuol dir sono una donna ormai, O mare nero o mare nero mare ne." För det är nämligen italienska. Och därför skriver du att det lät otydligt?

Jag kan inte hålla med om att hon sjunger otydligt.

Okej, det förklarar kanske saken. Ég tala ekki íslensku!
Tycker i och för sig inte att hon sjöng den andra låten så välartikulerat heller...
Citera
2011-07-27, 20:47
Medlem
crossoftormentss avatar
en kompis arrangera konsert med henne i höstas,hon åt två korvar och en vichy innan spelningen.var tydligen trevlig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in