• 1
  • 2
2023-10-30, 22:54
Medlem
Nån som tips om billigt, bra julbord i Göteborg!?
Citera
2023-10-31, 09:56
Medlem
Som älskare av julbord så tror jag inte man undan med 600-800 hundra utan dricka per person, bokade själv härförleden på Gothia som tar 995 per person beroende på dag.
Brukar äta 3 olika julbord + ett jag gör själv beroende på om någon ensamstående mamma med barn vill göra mig sällskap.
Men sök på internet om du har möjlighet, se upp så det inte är vegan mat.
Citera
2023-10-31, 10:02
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Nån som tips om billigt, bra julbord i Göteborg!?

IKEA.
Citera
2023-10-31, 11:34
Medlem
Jimpaz87s avatar
Beror väl på hur många man är. Men Poppels kanske, dom finns ju både i centrum och jonsered.
Citera
2023-10-31, 14:50
Medlem
AClDs avatar
Stena Line.
Citera
2023-10-31, 17:47
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
IKEA.

Citat:
Ursprungligen postat av AClD
Stena Line.
Det är väl dessa som möjligen är billigast. Ska du ha alkohol till så är det väl Stena som gäller. Nackdelen med båda är väl att det är stor risk för massa jävla barn på dessa julbord. Extra nackdel till Stena är att du är ju fast ombord till du väl kommer åter i land.
Citera
2023-10-31, 17:51
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är väl dessa som möjligen är billigast. Ska du ha alkohol till så är det väl Stena som gäller. Nackdelen med båda är väl att det är stor risk för massa jävla barn på dessa julbord. Extra nackdel till Stena är att du är ju fast ombord till du väl kommer åter i land.

Va kostar en båtbiljett på Stena nuförtiden? Går man i land i Danmark och får sitta och frysa ett par timmar innan båten vänder hem?

På ikea är det bara ta med en plunta eller fylla en julmust med HB.

Nu blev jag själv sugen på Julbord. Nå vad gäller på Stena och vad blir totalsumman? IKEA är ett säkert kort men Stena kan ju vara en större upplevelse än att sitta på en IKEA lunchsal med massa vidriga skrikande arab ungar.

Går det röka på riskfritt på Stena? Optimala hade ju varit att köpa lite hasch och få upp julstämningen på Stena.
Senast redigerad av paskharen 2023-10-31 kl. 17:56.
Citera
2023-10-31, 18:06
Medlem
godboys avatar
Citat:
Va kostar en båtbiljett på Stena nuförtiden? Går man i land i Danmark och får sitta och frysa ett par timmar innan båten vänder hem?

På ikea är det bara ta med en plunta eller fylla en julmust med HB.

Nu blev jag själv sugen på Julbord. Nå vad gäller på Stena och vad blir totalsumman? IKEA är ett säkert kort men Stena kan ju vara en större upplevelse än att sitta på en IKEA lunchsal med massa vidriga skrikande arab ungar.

Går det röka på riskfritt på Stena? Optimala hade ju varit att köpa lite hasch och få upp julstämningen på Stena.
Gissar att det billigaste på Stena som vuxen är julbordet för 380 kr + biljett ToR för ca 200 kr, så nästan 600 kr då och då gissar jag att eventuell alkohol tillkommer. Nu har jag enbart testat IKEA julbord en gång för massa år sen när jag ändå var där och det var lugnt och utifrån priset så var det faktiskt okej vill jag minnas. Så jag skulle kanske satsa på julbordet på IKEA i slutänden ändå, mest för att slippa den trista båten plus att man bara kan dra när man vill. Men hade det varit stökigt när jag kom så skulle jag skita i det.

Men julbord är annars rätt överreklamerat om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-10-31, 18:09
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Gissar att det billigaste på Stena som vuxen är julbordet för 380 kr + biljett ToR för ca 200 kr, så nästan 600 kr då och då gissar jag att eventuell alkohol tillkommer. Nu har jag enbart testat IKEA julbord en gång för massa år sen när jag ändå var där och det var lugnt och utifrån priset så var det faktiskt okej vill jag minnas. Så jag skulle kanske satsa på julbordet på IKEA i slutänden ändå, mest för att slippa den trista båten plus att man bara kan dra när man vill. Men hade det varit stökigt när jag kom så skulle jag skita i det.

Men julbord är annars rätt överreklamerat om jag ska vara ärlig.

600 spänn?! Det var ju inte billigt. Får bli IKEA då.
Citera
2023-10-31, 18:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
600 spänn?! Det var ju inte billigt. Får bli IKEA då.
Frågan är om de ens kommer köra julbord i år. Verkar något oklart.
Citera
2023-10-31, 18:21
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Frågan är om de ens kommer köra julbord i år. Verkar något oklart.

Varför skulle dom inte göra det? Är det något nytt påfund med multikulti och islamisering?
Citera
2023-10-31, 18:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Varför skulle dom inte göra det? Är det något nytt påfund med multikulti och islamisering?
Det vete fan, men IKEA är ju PK som fan.

Googlade på Julbord och IKEA och hamnade här: Just nu serverar vi ingen julmat eller julbord på IKEA. https://www.ikea.com/se/sv/stores/re...ea-pubbed343b0

Det känns ju lite som om de tänkt att köra sitt julbord i år så borde det ju finnas en plan för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in