2023-10-30, 02:50
Medlem
Tjeenare
Nu ligger kanske denna tråden fel, admin får gärna flytta den till lämpligare ställe om så är fallet
Har under sommaren varit å kört ljud på flera stora fester, å det var enormt kul att va på dessa fester, så jag tänkte mig att jag själv skulle fixa en riktig braakfest varje sommar
På min gård håller det på att byggs en stor lokal som ska vara virkessortering till sågverket, men den ska även kunna vara en festlokal. Den ska vara utrustad med scen, riktigt kraftigt högtalarsystem, rökmaskiner, laser å allt som en fullutrustad festlokal bör ha.
Men då jag bara har två vänner så blir det ju aldrig nån riktig fest med bara dom, inte ens om de tar med sina vänner och mina småsystrar kommer. Så därför tänkte jag om man gör nån öppet hus fest (kanske felaktig benämning), vad jag menar är att man lägger ut på typ Facebook att det är fest på gården för folk som är typ 18-30 så får de som vill komma. Tänkte att man kunde köpa chips, läsk å sånt men vill folk dricka sprit så får man ta med det själv.
Nån som prövat nåt liknande koncept? Är det nåt att satsa på eller är det för stor risk att det bara blir pannkaka av allt? Vill gärna fixa nån riktigt ordentlig fest då jag älskar fester
Citera
2023-10-30, 02:54
Medlem
Låter som när man gick i högstadiet och nåt smartskaft drog till fritidsgården och sa -Det är fest hos mig!! Sen var hela stadsdelen där och röjde sönder kåken till snuten kom. 🤣

18-30 är ju lite vettigare ålder men kan ändå bli ett jävla röj och för mycket folk om det är ett öppet evenemang på Facebook.
Citera
2023-10-30, 05:29
Medlem
Vi har haft två gånger när föräldrarna varit borta. Inbjudning via Facebook och anmälan via en sportapp för ryttare jag administrerar. 400 kr å då får man välkomstdrink, trerätters sittande middag med käk från gården + vin/öl + alkoholfritt. Vakter vid alle'n som var avspärrad med bom. Band å dj. Stå upp 15 minuter. Delvis ombyggd lada till konferensanläggning med stor sal för föredrag, smårum, kök, toaletter. Kock å serveringspersonal och städpersonal. Scen å ljud å ljusanläggning men dj å band hade eget ljud.
75 Pers förra året å i sommar ca 125.
Ingen ickebetalande.
Bar med vin och alkoholfritt + kvällskäk/nattamat till lågt pris.
18+.
Jävla tryck å lite bråk vid bommen.
Säkert 50 pers sov över i flyglarna och ladan med frukost för 50 kr swish. Allt kostade mig ca 10 lax utöver det vi fick in. Middagen, servering å de, är svår med personal, men med inlånade småsyrror/bröder för 300 kr funkade det. Men sittande middag kan man ju ta bort. Men man man måste ha något att käka.
Citera
2023-10-30, 06:53
Medlem
Muppetys avatar
Minns en gång när en tjej hade fest i deras nyrenoverade sommarhus o alla kom dit... Det blev till att renovera om huset igen!
Citera
2023-10-30, 09:14
Medlem
Det låter ju riktigt kul
Lokalen kommer att va en industrilokal så det finns inget som kan gå sönder där. Den ska ju klara av att man slänger runt tunga brädor från sågverket, kastar kniv på väggarna, osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in