2023-10-29, 02:16
Medlem
Airwave92s avatar
Polaren blev av med sin plånbok igår där både hans id kort samt swedbank kort fanns, samt lite innan skit

Det hände självfallet på fyllan, en annan vän påpekade att han kommer behöva betala 400 kr för att förnya dessa kort, vet inte om han menade båda eller bara ID kortet? eller kanske endast bankkortet?
Citera
2023-10-29, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Polaren blev av med sin plånbok igår där både hans id kort samt swedbank kort fanns, samt lite innan skit

Det hände självfallet på fyllan, en annan vän påpekade att han kommer behöva betala 400 kr för att förnya dessa kort, vet inte om han menade båda eller bara ID kortet? eller kanske endast bankkortet?
Ett nytt nationellt id kostar 400 sek. En nytt bankkort om kompisen förlorat sitt, borde de bjuda på.
Citera
2023-10-29, 02:51
Medlem
knark-kungens avatar
Dom få gånger jag tappat kortet har jag sagt att nfc funktionen gått sönder då slapp jag betala ett nytt.

Annars kostar det någon hundring.
Citera
2023-10-29, 07:42
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Dom få gånger jag tappat kortet har jag sagt att nfc funktionen gått sönder då slapp jag betala ett nytt.

Annars kostar det någon hundring.

Frågan i trådstarten handlar om två olika kort, vilket kort syftar du på?

Om du menar att ett nytt bankkort kostar "någon hundring" så är det lämpligt att du visar en trovärdig källa till detta.
Citera
2023-10-29, 23:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Det står längre ner under tips att ersättningskort kostar 400kr https://www.swedbank.se/privat/kort/sparra-kort.html så beror nog på om Swedbank anser att det handlar om ett ersättningskort eftersom din vän blivit av med kortet innan det gick ut.
Ett alternativ kan vara att skaffa nytt kort hos någon annan, kör själv just nu med Lunar utan avgift där man gör insättningar med swish istället för något kort hos min vanliga bank.
Citera
2023-10-30, 07:36
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det står längre ner under tips att ersättningskort kostar 400kr https://www.swedbank.se/privat/kort/sparra-kort.html så beror nog på om Swedbank anser att det handlar om ett ersättningskort eftersom din vän blivit av med kortet innan det gick ut.
Ett alternativ kan vara att skaffa nytt kort hos någon annan, kör själv just nu med Lunar utan avgift där man gör insättningar med swish istället för något kort hos min vanliga bank.

Ersättningskort är om du blir av med ditt kort när du är ute och reser. Ett nytt kort som du får när du spärrar ditt gamla kort kostar inte 400 kr.
Citera
2023-10-30, 16:07
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Ersättningskort är om du blir av med ditt kort när du är ute och reser. Ett nytt kort som du får när du spärrar ditt gamla kort kostar inte 400 kr.
Det kallas även för ersättningskort om man beställer nytt för att kortet är förstört / förlorat såg jag i villkoren man kan ladda ner som pdf men kostnaden är då 50kr.
Citera
2023-11-02, 15:49
Medlem
Billigast och snabbast är att förnya körkortet. Kostar 280kr
Citera
2023-11-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Billigast och snabbast är att förnya körkortet. Kostar 280kr
Varför ska kompisen förnya sitt körkort? Har hen tappat bort det?
Citera
2023-11-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Varför ska kompisen förnya sitt körkort? Har hen tappat bort det?
För att köra upp det i röven såklart! Vad fan tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in