2023-10-28, 22:41
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Det går att läsa att Jesper har rapporterat O'leary till DO eftersom de visat nedsättande attityd till hans val att besöka deras etablissemang iklädd en klänning. Nu verkar det som både stämning och skadestånd är på gång.

Min frågeställning är; om jag inte är för fisförnäm av mig att ha ett problem att besöka krogar och restauranger i klänning, hur mycket kan jag dra in per besök i snitt? Vad säger lagen att jag är berättigad till?
Citera
2023-10-28, 22:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Om du är ohederlig kan du nog dra mycket. Fick en jävla faktura från Danmark på dryga jävla 2000 spänn för jag publicerat en av deras säger äger rättigheter till utan tillstånd. 2000 spänn. Det kan de drömma om. Vi möts i rätten säger jag bara!
Citera
2023-10-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Det går att läsa att Jesper har rapporterat O'leary till DO eftersom de visat nedsättande attityd till hans val att besöka deras etablissemang iklädd en klänning. Nu verkar det som både stämning och skadestånd är på gång.

Min frågeställning är; om jag inte är för fisförnäm av mig att ha ett problem att besöka krogar och restauranger i klänning, hur mycket kan jag dra in per besök i snitt? Vad säger lagen att jag är berättigad till?

På vilket sätt verkar det som att stämning och skadestånd är på gång?
Det framgår bara att det är anmält till DO. DO har inte lämnat in någon stämning eller begärt ersättning från Restaurangen till dags dato.
Av ca 3 500anmälningar/år till DO så är det bara 20-30 som drivs vidare av DO.

Det finns ingen fastställd summa man har rätt till utan det baseras på allvaret av kränkningen samt eventuell skada.
En person som nekades en musiktjänst(spela in musik) pga sexuell läggning fick 25 000kr år2021.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in