2024-02-18, 21:07
Moderator
Maviels avatar
Det ersätts vårdskador hela tiden. Tror säkert att du kommer att få ersättning för det här. Förstår inte hur hon kunde sticka dig så galet? Det är inte vidare svårt att veta var man ska sätta nålen.
Citera
2024-02-19, 08:44
Medlem
Någon som vet hur inkomstförlust räknas ut?
Citera
2024-05-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protego
För två veckor sedan så åkte jag till jourmottagningen som finns I staden där jag bor, jag hade nämligen fått njursten.
Väl inne på mottagningen så fick jag en spruta med smärtlindring I sätesmuskeln, men sjuksköterskan som gav injektionen lyckades träffa ischiasnerven.
Detta har lett till att jag har fått en nervskada I hela vänstra benet.
Om skadan är tillfällig eller permanent är för tidigt att säga, jag inväntar röntgen för att se hur skadad den är.

Allt detta är anmält till diverse försäkringsbolag av både mig samt mottagningen.

Kommer jag få ersättning?
Hur mycket kan man förvänta sig att få? (På ett ungefär)
Hur lång tid tar "utredningen" som försäkringsbolagen gör?

Har ingenting emot sjuksköterskan, det kan hända vem som helst!
Kan tillägga att jag har fruktansvärt ont. Fick morfin utskrivet men den gör absolut ingen nytta..

Hur gick det för dig?
Citera
2024-06-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Hur gick det för dig?

Jag fick ut 9k för sveda och verk i april. Ska bli ny bedömning och undersökning våren 2025 då det inte går att avgöra i nuläget om det är en permanent skada.
Smärtan i benet har varit oförändrad sedan Januari. Jag kan inte stå, gå eller sitta för länge utan att få ont. (Med förlänge menar jag 5 minuter) Och när jag väl har fått ont, så kommer det att hålla i sig hela dagen, det går liksom inte att vila bort smärtan. Så det är ju kul 👌
Citera
2024-06-18, 18:26
Medlem
Citat:
Jag fick ut 9k för sveda och verk i april. Ska bli ny bedömning och undersökning våren 2025 då det inte går att avgöra i nuläget om det är en permanent skada.
Smärtan i benet har varit oförändrad sedan Januari. Jag kan inte stå, gå eller sitta för länge utan att få ont. (Med förlänge menar jag 5 minuter) Och när jag väl har fått ont, så kommer det att hålla i sig hela dagen, det går liksom inte att vila bort smärtan. Så det är ju kul 👌

9000? oj, det var en liten summa du fick direkt nu men sjukt att en injektion kan göra sån stor skada, hoppas verkligen de utreder de ordentligt.
Men att du inte kan gå stå eller så för länge, det verkar ju som att du är sjukskriven då ? Herregud
Citera
2024-06-19, 19:22
Medlem
Citat:
För två veckor sedan så åkte jag till jourmottagningen som finns I staden där jag bor, jag hade nämligen fått njursten.
Väl inne på mottagningen så fick jag en spruta med smärtlindring I sätesmuskeln, men sjuksköterskan som gav injektionen lyckades träffa ischiasnerven.
Detta har lett till att jag har fått en nervskada I hela vänstra benet.
Om skadan är tillfällig eller permanent är för tidigt att säga, jag inväntar röntgen för att se hur skadad den är.

Allt detta är anmält till diverse försäkringsbolag av både mig samt mottagningen.

Kommer jag få ersättning?
Hur mycket kan man förvänta sig att få? (På ett ungefär)
Hur lång tid tar "utredningen" som försäkringsbolagen gör?

Har ingenting emot sjuksköterskan, det kan hända vem som helst!
Kan tillägga att jag har fruktansvärt ont. Fick morfin utskrivet men den gör absolut ingen nytta..

Fy fan så amatörmässigt, hoppar det ordnar sig för dig.
Citera
2024-06-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
9000? oj, det var en liten summa du fick direkt nu men sjukt att en injektion kan göra sån stor skada, hoppas verkligen de utreder de ordentligt.
Men att du inte kan gå stå eller så för länge, det verkar ju som att du är sjukskriven då ? Herregud
Jag har kontorsjobb så sjukvården samt försäkringskassan tycker att jag kan arbeta utan problem 💁‍♀️
Citera
2025-12-10, 22:41
Medlem
Citat:
Har lämnat samtycke till att de får gå igenom journalen men mer än så vet jag inte 🙃

Hej,

Såg din tråd om vårdskada och ersättning. Jag har också drabbats och fick nyligen första mejlet från LÖF där man erkänner att man gjort fel (borde opererats inom 5 dagar istället för efter flera månader) och vill utbetala 8750 kr för sveda och värk - väldigt likt ditt fall alltså ut ekonomisk synpunkt.

Hur har det gått för dig?
Hur mycket blev det totalt i ersättning?
Något särskilt att tänka på nu när jag har chans att kräva rätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in