Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-31, 16:04
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Nej, tror inte det är rätt väg.
Hat föder hat, och det bidrar inte till en lösning och långvarig fred.
Fred är dubbelriktad och kommer således aldrig att uppstå.
Må bäste man vinna istället, den andra dör och försvinner och alla lever sedan nöjda.
Citera
2023-10-31, 16:06
Medlem
Citat:

Har det någonsin varit långvarig fred?

Tar du antibiotika eller kör old school?
Citera
2023-10-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtickare
Har det någonsin varit långvarig fred?

Tar du antibiotika eller kör old school?
Nu förstår jag inte vad du menar?
Kan du utveckla?
Citera
2023-10-31, 16:11
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte vad du menar?
Kan du utveckla?
Ja, vill du dra av plåstret långsamt eller snabbt? Vill du vara effektiv i att bli frisk eller vill du dricka silvervatten och be till gudar?
Citera
2023-10-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är nu det blir otäckt om det börjar dyka upp fler sådana här filmer och det sakta sjunker in för Israel och omvärlden att det kommer att bli blodigt och svårt och israeliska soldater börjar komma hem i liksäckar.

"Hö hö, jämna Gaza med marken och gör en parkeringsplats". "Hö hö, hur tänkte de att de skulle vinna med pinnar och stenar mot världens modernaste supermilitärmakt."

Filmen visar inte israelisk vagn, men kul att du skrev det du skrev ändå 👍
Citera
2023-10-31, 16:15
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Därav måste den utrotas från roten såklart. Som annan ohyra.

Eller begränsas genom att stänga av den från där vi bor.

Citat:

Islam är för vispritt för att attackera militärt. Möjligen om man kan underblåsa interna spänningar tillräckligt så att det uppstår interna krig inom "religionen". En yttre fiende riskerar bara att samla religionen mot en yttre fiende.

Oavsett i slutändan kommer bara en ny "ohyra" ta Islams plats.
Citera
2023-10-31, 16:17
Medlem
Citat:
Ja, vill du dra av plåstret långsamt eller snabbt? Vill du vara effektiv i att bli frisk eller vill du dricka silvervatten och be till gudar?
Ok, men det har jag redan svarat på.

Och där har vi olika uppfattning.

Tyvärr tror jag din lösning endast kommer trappa upp konflikten.
Citera
2023-10-31, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Islam är för vispritt för att attackera militärt. Möjligen om man kan underblåsa interna spänningar tillräckligt så att det uppstår interna krig inom "religionen". En yttre fiende riskerar bara att samla religionen mot en yttre fiende.

Jo så är det ju. Beror ju på vilken sida av planetens ohyra man vill stå på, och hur det förmodligen gynnar en själv - och på vilket sätt man vill leva/kan fantisera få leva sitt liv.

Folk är ju generellt lättledda mähän. Men personligen så väljer jag västs doktrin.
Citera
2023-10-31, 16:20
Medlem
Citat:
Ok, men det har jag redan svarat på.

Och där har vi olika uppfattning.

Tyvärr tror jag din lösning endast kommer trappa upp konflikten.

Ja det tror jag också tyvärr. Men det måste sättas gränser ibland. Och man måste välja sida. Tyvärr.
Citera
2023-10-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie

Men själva Islam är rätt splittrat i sig som religion. Och att de tror på just Islam och de olika lärorna så hårt och inte kommit vidare utanför religionen kan bli ett fall.
Citera
2023-10-31, 16:23
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hur långt vill du gå tillbaka i tiden? Isf skulle vi kunna benämna landet som kristet din efterblivna arab.

Hur långt bak i historien ska man gå tycker du? Palestinier har bott där i över 1000 år.

Arab? Jag är svensk med finsk blod. Palestina blev självständigt 1988 hur kan Palestinier bott där i 1000 år då?
Turkarna blev utkörda av engelsmännen 1918, hur långt bak vill du gå? Förstår inte vilken sida du är på
Citera
2023-10-31, 16:29
Medlem
Kan tycka att det är en form av kognitiv dissonans att fortsätta använda ordet antisemitism. Särskilt i den pågående konflikten mellan semiter (palestinier) och icke-semiter (ashkenazi judar).

Särskilt när icke-semiterna kallar semiterna för antisemiter när semiterna påpekar icke-semiternas antisemitism gentemot semiterna. Snurrigt.

Mycket i denna konflikt flyger över huvudet på folk. Som att kriget inte började 7 oktober 2023 samt att området inte tillhör en specifik religion utan ett specifikt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in