2023-10-31, 10:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Varför vill araber inte hjälpa palestinierna. Handlar det om pengar eller är det politiskt?

De gillar inte palestinier, de skapar problem överallt. Men de vill använda dem som politiska brickor mot Israel.
Citera
2023-10-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
I teorin delar jag mycket av dina tankar och åsikter.
Jag är dock alltmer övertygad om att man ska lägga tankarna om samexistens och samarbete bakom sig.

Jag tycker att muslimstaterna återkommande visar att de inte har intresse för samarbete. Deras fokus är att ta över helt, inte att samexistera. Jag tror vi behöver sluta låtsas att de vill ha ett liv i fred vid vår sida.

Jag tror att vi bör avskärma oss helt och hållet från arabstater. Fullständig isolering, så kan de få leva i fred i sina egna länder och trade'a sand med varandra och så gör vi detsamma i vår västvärld.

Jag förstår dina tankegångar. När man ser de demonstrationer som varit till stöd för Hamas-Palestina efter det vidriga terrordådet 7 oktober blir man mörkrädd. Och dessa individer är ett reellt problem, inte tu tal om det. Den fria världen måste vara oerhört tydlig: Vill du leva efter bokstavstrogen islam alternativt avskyr normerna i den fria världen kan du inte leva i den fria världen. Du bör istället få snar hjälp med en biljett till ett land där du kan trivas. Den fria världen kommer aldrig vika sig för religion, oavsett vilken religion det är. Uppehållstillstånd och medborgarskap ska ifrågasättas för individer som inte ställer upp på den fria världens gällande normer. De är ett akut hot mot samhället och riskerar stabiliteten i samhället. Inget konstigt med det egentligen. Moratorium för nya medborgarskap, till dess krav för västerländska medborgarskap omformulerats, bör omgående införas i Europa och övriga fria världen.

Men det är svårt att bortse från alla immigranter/ muslimer i väst som INTE deltar i dessa vidriga demonstrationer till stöd för Hamas. De är trots allt majoriteten. De ska ju inte dras över samma kam som extremister. Är man beredd att "svära trohet till sitt nya hemland" samt accepterar det "nya" landets normer (vilket givetvis ska dubbelkollas med säkerhetspolis i landet) kan man vara en positiv del av det nya samhället. Som ett lackmustest kan man höra efter hur individen ser på Israels rätt till existens. Blir svaret negativt har personen inget i den fria världen att göra. Tyvärr kan vi dock inte bli fria från den klick gravt förvirrad västerländsk tokvänster som är anti-Israel, dessa dårar har varit västerländska medborgare i generationer och inget annat land lär ta emot dem, vilket är förståeligt. De bättrar knappast på genpoolen i något nytt land.
Senast redigerad av CenturyVoltaire 2023-10-31 kl. 10:32.
Citera
2023-10-31, 10:31
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Araber är inte ”bröder” med varandra när det kommer till kritan. Alla tycks vara osams med varandra. Och oförmögna att samarbeta.
Ja men då är det den knuten som behöver lösas. Det är där lösningen finns. Bara räkna hur mycket pengar palestinierna behöver per år.
Citera
2023-10-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Tycker det är så fruktansvärt äckligt hur Svenska pk-medier skall värna o skydda o stötta offren i Palestina. När det gäller utrikes så skall offren vara i fokus. Men inte i Sverige. Då är allt fokus och vårdande på gärningsmannen. Förhoppningsvis är det ett paradigmskifte på det området nu med våran nya Regering!

Vart var alla Palestinier när terroristerna paraderade igenom Gaza med den där tyska flickan på flaket med benen i helt onaturliga positioner? Där stod ni och skrek "allah akbar!" och spottade på den döda flickan... Fy fan för er!

Jag måste instämma med Netanahayu, ett eldupphör skulle gynna terroristerna. Framåt Israel!

Jag hoppas på att Netanahayu mejar ner Palestina med marken och gräver ordentligt under markytan.

Svensk PK-media försöker desperat vrida på sanningen. Därför blev jag så glad när det snabbt meddelades att Sverige slutade med bidrag till dessa terrorister omedelbart.
Citera
2023-10-31, 10:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Varför vill araber inte hjälpa palestinierna. Handlar det om pengar eller är det politiskt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_September

https://en.wikipedia.org/wiki/Palest..._South_Lebanon

Dåliga erfarenheter av palestinsk invandring.
Citera
2023-10-31, 10:32
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jag förstår dina tankegångar. När man ser de demonstrationer som varit till stöd för Hamas-Palestina efter det vidriga terrordådet 7 oktober blir man mörkrädd. Och dessa individer är ett reellt problem, inte tu tal om det. Den fria världen måste vara oerhört tydlig: Vill du leva efter bokstavstrogen islam alternativt avskyr normerna i den fria världen kan du inte leva i den fria världen. Du bör istället få snar hjälp med en biljett till ett land där du kan trivas. Den fria världen kommer aldrig vika sig för religion, oavsett vilken religion det är. Uppehållstillstånd och medborgarskap ska ifrågasättas för individer som inte ställer upp på den fria världens gällande normer. De är ett akut hot mot samhället och riskerar stabiliteten i samhället. Inget konstigt med det egentligen. Moratorium för nya medborgarskap, till dess krav för västerländska medborgarskap omformulerats, bör omgående införas i Europa och övriga fria världen.

Men det är svårt att bortse från alla immigranter/ muslimer i väst som INTE deltar i dessa vidriga demonstrationer till stöd för Hamas. De är trots allt majoriteten. De ska ju inte dras över samma kam som extremister. Är man beredd att "svära trohet till sitt nya hemland" samt accepterar det "nya" landets normer (vilket givetvis ska dubbelkollas med säkerhetspolis i landet) kan man vara en positiv del av det nya samhället. Som ett lackmustest kan man höra efter hur individen ser på Israels rätt till existens. Blir svaret negativt har personen inget i den fria världen att göra. Tyvärr kan vi dock inte bli fria från den klick gravt förvirrad västerländsk tokvänster som är anti-Israel, dessa dårar har varit västerländska medborgare i generationer och inget annat land lär ta emot dem, vilket är förståeligt. De bättrar knappast på genpooen i något nytt land.
Förstår och håller med om det mesta.
Jag tror dock att du beskriver en utopi. Muslimerna i väst som INTE deltar, som du beskriver det, fördömer ju inte i stora ordalag det som hänt heller.
Så - både öppna medhängare, men även tysta muslimer, måste dras över just den kammen och de måste tyvärr ut härifrån snarast möjligt. Någonstans här har vi ju två ganska grava problem i vårt land.
1: Vi utvisar inte ens extremistislamisterna.
2: Att då därtill utvisa "de tysta medhållarna" är en ren och skär omöjlighet. Det skulle inte ens Åkesson som statsminister lyckas med...
Citera
2023-10-31, 10:34
Medlem
Citat:
Ja men då är det den knuten som behöver lösas. Det är där lösningen finns. Bara räkna hur mycket pengar palestinierna behöver per år.

Det enda araber har gemensamt är att de hatar judar - och USA. Annars finns inget som binder dem ihop dom ”släktingar”.

Egentligen är det bara bra att idiotierna inte kan samarbeta. Låt dem stanna på medeltiden.
Citera
2023-10-31, 10:37
Medlem
När börjar den berömda slakten?
Citera
2023-10-31, 10:44
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag hoppas på att Netanahayu mejar ner Palestina med marken och gräver ordentligt under markytan.

Svensk PK-media försöker desperat vrida på sanningen. Därför blev jag så glad när det snabbt meddelades att Sverige slutade med bidrag till dessa terrorister omedelbart.

Exakt! Jag tror Netanahayhu kommer löpa hela linan ut. Gaza kommer aldrig vara sig likt och Hamas förintade, idéer lever kvar men deras vapen borta.
Citera
2023-10-31, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Exakt! Jag tror Netanahayhu kommer löpa hela linan ut. Gaza kommer aldrig vara sig likt och Hamas förintade, idéer lever kvar men deras vapen borta.

Det gäller att ”vända på varje sten” som Maggan Andersson sa - men inte gjorde. Netanahayu kommer säkert att visa lite mer handlingskraft än Maggan.

På 1979-talet bodde det 800.000 invånare på Gaza-området. Nu 2milj. Dags att rensa ordentligt.
Citera
2023-10-31, 10:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Min fråga är varför de rika arabländerna inte hjälper Palestina ekonomiskt? Världens rikaste länder ligger i mellanöstern men ingen av dem vill hjälpa Palestinierna? Det är här knuten ligger som jag ser det. Någon som har svar på detta?

De får hjälp ekonomiskt. Det är därför Hamas ledare är mångmiljardärer. De har ju myndigheter och offentligt anställda; alla pengar kommer utifrån; de producerar nog inte mycket själva (Förutom de som har jobbar i Israel, men det försvåras ju att ständiga terrorattentat)
Citera
2023-10-31, 11:00
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Detta stämmer inte. När judarna i större skala började migrera till Levanten i början av 1900-talet så uppstod det snabbt konflikter mellan de infödda araberna och judarna.
Och judarna är i allra högsta grad inblandade i lösningen att skapa en israelisk stat.
Självklart var judar och araber med när planen skapades. Jag kan den inte i detalj men det går ju att misstänka att arab-delen av nuvarande Israel inte var särskilt skärpta, fokuserade, mest arga och ilskna, och blev ganska lätt överkörda av FN UK och judarna, som samarbetar hur bra som helst. Vilket bevisas med att araberna omedelbart 1948 startade det första av många krig mot judarna istället för att argumentera och förhandla.

Israel är i samma position som om Sverige fysiskt haft 20 grannländer, samtliga fulla med araber. Det skulle nog skära sig ibland vad tror du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in