Citat:
Ursprungligen postat av
sanning05
Hur kan detta åstadkommas om Israel byggt en mur runt hamas och placerat högsofistikerade kameror med vapen i tornen så att IDF då och då kan döda palestinier? Gaza är världens största öppna fängelse och nu vill IDF jämna det med marken. Markinvasionen i Gaza har underlättat förstörelsen av civila byggnader nu när IDF soldaterna planterar dynamit och med nöje detonerar hela kvarter och jämnar hus med marken. Detta är enligt IDF en lyckad markinvasion och en ”försvagning” av hamas.
Varför sparkar inte de "fredliga" palestinierna ut hamas i Medelhavet "to the see"?
Jag förstår att det är krig och naturligtvis begås krigsbrott på båda sidor men IDF har åter och återigen sagt åt familjer att förflytta sig från riskområden så de får rensa ut terroristerna men för döva öron i många fall. De som inte lyssnar hoppas på martyrskap för barnen och 72 jungfrur i paradiset för pojkarna , speciellt för "sakens skull".
Det säger dock mycket mer om de här terroristerna än om IDF .
Innan arabiska våren var jag anhängare av en tvåstatslösning men det tror jag inte på längre.
Då visade verkligen islam sitt riktiga fula gristryne och att de fortfarande sitter kvar i nåt slags medeltidstänk. Därför har jag tagit parti för ett mer pragmatiskt folk som judarna , den lilla befolkningen (ca. 14,6–17,8
miljoner enligt wikipedia) har tillfört och tillför fortfarande betydligt mer för jordens utveckling än ca 2
miljarder islamister någonsin tillfört tillsammans . ( islam och islamism är detsamma för mig , läs koranen)
Om du tycker jag är obildad och okunnig nu kan du väl bara återgå att fortsätta lyssna på all msm , vänstermedia som gråter krokodiltårar och...alla dessa aktivister !

( typ Kajsa Ekis Ekman eller Jonas Gardell osv)
Strid om tidigare land och ägodelar skiter jag fullständigt i , det är historia , man måste gå vidare nu annars måste en av sidorna utrotas och då börjar det riktiga "folkmordet" alla pratar om på riktigt just nu tyvärr! (nä än så länge är det inte i närheten av nåt folkmord så det kan vi ta itu med senare när det sker))