2024-02-07, 12:34
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Och därför är det legitimt att mörda barn och kvinnor, som IDF just nu gör, har jag förstått dig rätt? Om så är fallet så går markinvasionen av Gaza riktigt riktigt bra.

Jag är av den åsikten att majoriteten av vuxna palestinier (kvinnor som män) är hamas-sympatisörer så i det fallet drabbar det inga oskyldiga , de borde ist ta sitt ansvar och skydda sina barn bättre istf att placera dom i "skarpa lägen" hela tiden.

Palestinska (hamas) islamistiska fega män använder sina kvinnor , som inte har så värst mycket att säga till om , och barn som mänskliga sköldar så ja utefter dom förutsättningarna går markinvasionen utmärkt.

Är det legitimt att offra (använda) kvinnor och speciellt barn som mänskliga sköldar bara för att man är hamas?

Ända sedan "arabiska våren" har det blivit allt tydligare att endast i den islamska hatreligionens hjärnor nuförtiden funkar detta sjuka beteendet alldeles utmärkt men inte så värst mycket i övriga världens hjärnor , men du kanske vill ha det så ?

.
Senast redigerad av Erik Öst 2024-02-07 kl. 12:42.
Citera
2024-02-07, 21:47
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Enkelt. De arabiska asen får helt enkelt frige gisslan och ge upp om man vill slippa bomber som dödar kvinnor och barn.

I krig dör folk förstår du. Få grinade när tyska kvinnor och barn dog när de allierade bombade bort Hitler och hans banditgäng. Hade tyska folket velat spara liv skulle dom gjort sig av med Hitler. Detsamma gäller araberna i Gaza, sparka ut Hamas och släpp gisslan så slutar bomberna falla.

Vad händer om Hamas har samma mentalitet som dig? Hamas har både tagit gisslan och skjutit raketer för de vill att Israel släpper de totalt 10.000 tillfångatagna palestinier de senaste 30-40 åren. Släpper Israel de tillfångatagna palestinier så kommer hamas göra densamma. Jag tror att vi väljer att se på konflikten endast den 7 oktober och inte längre bak i tiden.
Citera
2024-02-07, 21:55
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
IDF mördar inga kvinnor och barn i Gaza. De dör för att de befinner sig i närheten av Hamas.

Bevisa att civilbefolkningen befinner sig i närheten av hamas, eller som Israels premiärminister så fint uttryckt det att hamas ”finns i civilbefolkningens kök” och skjuter raketer därifrån.

Så i din mening är civilbefolkningen som dödats av IDF, hittills nära 30.000 människor, en effekt av Israels fantastiska insats att döda hamas-soldater? Vad är då syftet med markinvasionen i Gaza om man redan nu så fint bombar sönder hamas-soldater via luften?
Citera
2024-02-07, 21:56
Medlem
Citat:
Bevisa att civilbefolkningen befinner sig i närheten av hamas, eller som Israels premiärminister så fint uttryckt det att hamas ”finns i civilbefolkningens kök” och skjuter raketer därifrån.

Så i din mening är civilbefolkningen som dödats av IDF, hittills nära 30.000 människor, en effekt av Israels fantastiska insats att döda hamas-soldater? Vad är då syftet med markinvasionen i Gaza om man redan nu så fint bombar sönder hamas-soldater via luften?

Bevisa att IDF mördar kvinnor och barn istället. Det är du som påstår att IDF mördar dom.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Lär dig svenska din värdelösa blatte.
Citera
2024-02-07, 21:58
Medlem
tiptoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Enkelt. De arabiska asen får helt enkelt frige gisslan och ge upp om man vill slippa bomber som dödar kvinnor och barn.

I krig dör folk förstår du. Få grinade när tyska kvinnor och barn dog när de allierade bombade bort Hitler och hans banditgäng. Hade tyska folket velat spara liv skulle dom gjort sig av med Hitler. Detsamma gäller araberna i Gaza, sparka ut Hamas och släpp gisslan så slutar bomberna falla.

Bibbi bryr sig 0% om gisslan, han offrar sitt eget folk. Sluta lek något annat
Citera
2024-02-07, 21:59
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag är av den åsikten att majoriteten av vuxna palestinier (kvinnor som män) är hamas-sympatisörer så i det fallet drabbar det inga oskyldiga , de borde ist ta sitt ansvar och skydda sina barn bättre istf att placera dom i "skarpa lägen" hela tiden.

Hur kan detta åstadkommas om Israel byggt en mur runt hamas och placerat högsofistikerade kameror med vapen i tornen så att IDF då och då kan döda palestinier? Gaza är världens största öppna fängelse och nu vill IDF jämna det med marken. Markinvasionen i Gaza har underlättat förstörelsen av civila byggnader nu när IDF soldaterna planterar dynamit och med nöje detonerar hela kvarter och jämnar hus med marken. Detta är enligt IDF en lyckad markinvasion och en ”försvagning” av hamas.
Citera
2024-02-07, 22:53
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:
Hur kan detta åstadkommas om Israel byggt en mur runt hamas och placerat högsofistikerade kameror med vapen i tornen så att IDF då och då kan döda palestinier? Gaza är världens största öppna fängelse och nu vill IDF jämna det med marken. Markinvasionen i Gaza har underlättat förstörelsen av civila byggnader nu när IDF soldaterna planterar dynamit och med nöje detonerar hela kvarter och jämnar hus med marken. Detta är enligt IDF en lyckad markinvasion och en ”försvagning” av hamas.

Jag förstår att det är krig och naturligtvis begås krigsbrott på båda sidor men IDF har åter och återigen sagt åt familjer att förflytta sig från riskområden så de får rensa ut terroristerna men för döva öron i många fall. De som inte lyssnar hoppas på martyrskap för barnen och 72 jungfrur i paradiset för pojkarna , speciellt för "sakens skull".

Det säger dock mycket mer om de här terroristerna än om IDF .

Innan arabiska våren var jag anhängare av en tvåstatslösning men det tror jag inte på längre.
Då visade verkligen islam sitt riktiga fula gristryne och att de fortfarande sitter kvar i nåt slags medeltidstänk. Därför har jag tagit parti för ett mer pragmatiskt folk som judarna , den lilla befolkningen har tillfört och tillför fortfarande betydligt mer för jordens utveckling än ca 2 miljarder islamister någonsin tillfört tillsammans . ( islam och islamism är detsamma för mig , läs koranen)

Om du tycker jag är obildad och okunnig nu kan du väl bara återgå att fortsätta lyssna på all msm , vänstermedia och...alla dessa aktivister ! ( typ Kajsa Ekis Ekman eller Jonas Gardell osv)

Strid om tidigare land och ägodelar skiter jag fullständigt i , det är historia , man måste gå vidare nu annars måste en av sidorna utrotas och då börjar det riktiga "folkmordet" alla pratar om på riktigt just nu tyvärr! (nä än så länge är det inte i närheten av nåt folkmord så det kan vi ta itu med senare när det sker))
Citera
2024-02-07, 22:58
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:

Varför sparkar inte de "fredliga" palestinierna ut hamas i Medelhavet "to the see"?

Jag förstår att det är krig och naturligtvis begås krigsbrott på båda sidor men IDF har åter och återigen sagt åt familjer att förflytta sig från riskområden så de får rensa ut terroristerna men för döva öron i många fall. De som inte lyssnar hoppas på martyrskap för barnen och 72 jungfrur i paradiset för pojkarna , speciellt för "sakens skull".

Det säger dock mycket mer om de här terroristerna än om IDF .

Innan arabiska våren var jag anhängare av en tvåstatslösning men det tror jag inte på längre.
Då visade verkligen islam sitt riktiga fula gristryne och att de fortfarande sitter kvar i nåt slags medeltidstänk. Därför har jag tagit parti för ett mer pragmatiskt folk som judarna , den lilla befolkningen (ca. 14,6–17,8 miljoner enligt wikipedia) har tillfört och tillför fortfarande betydligt mer för jordens utveckling än ca 2 miljarder islamister någonsin tillfört tillsammans . ( islam och islamism är detsamma för mig , läs koranen)

Om du tycker jag är obildad och okunnig nu kan du väl bara återgå att fortsätta lyssna på all msm , vänstermedia som gråter krokodiltårar och...alla dessa aktivister ! ( typ Kajsa Ekis Ekman eller Jonas Gardell osv)

Strid om tidigare land och ägodelar skiter jag fullständigt i , det är historia , man måste gå vidare nu annars måste en av sidorna utrotas och då börjar det riktiga "folkmordet" alla pratar om på riktigt just nu tyvärr! (nä än så länge är det inte i närheten av nåt folkmord så det kan vi ta itu med senare när det sker))
Senast redigerad av Erik Öst 2024-02-07 kl. 23:18.
Citera
2024-02-08, 21:55
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Bevisa att IDF mördar kvinnor och barn istället. Det är du som påstår att IDF mördar dom.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Lär dig svenska din värdelösa blatte.

Enligt din länk lyder definitionen enligt följande:

Mord (latin: homicidium[1]) är ett uppsåtligt och otillåtet dödande av en annan människa…

Anser du nu att de bomber som IDF släpper över civilbefolkningen i Gaza och dödar människor förenligt med definitionen av mord eller inte?
Citera
2024-02-08, 22:26
Medlem
Citat:
Enligt din länk lyder definitionen enligt följande:

Mord (latin: homicidium[1]) är ett uppsåtligt och otillåtet dödande av en annan människa…

Anser du nu att de bomber som IDF släpper över civilbefolkningen i Gaza och dödar människor förenligt med definitionen av mord eller inte?

Det är inte förenligt med definitionen av mord nej. Då uppsåtet inte är att döda civila utan Hamas terrorister.
Citera
2024-02-09, 08:19
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Det är inte förenligt med definitionen av mord nej. Då uppsåtet inte är att döda civila utan Hamas terrorister.

Men när sanningen visar att civila dödas av IDF i bisarra former, vad heter då denna form av eliminering av mänskligt liv?

I mångas ögon är IDF:s handling i Gaza ett folkmord, detta är det korrekta svenska ordet för IDF:s brutala handling i Gaza.
Citera
2024-02-09, 18:04
Medlem
Citat:
Men när sanningen visar att civila dödas av IDF i bisarra former, vad heter då denna form av eliminering av mänskligt liv?

I mångas ögon är IDF:s handling i Gaza ett folkmord, detta är det korrekta svenska ordet för IDF:s brutala handling i Gaza.

Civila dör för att Hamas använder dem som mänskliga skäldar. Hur många gånger har jag inte sagt detta till dig redan? är du så jävla korkad att du inte begriper vad som händer då eller kommer du in några gånger i veckan och spelar dum för att du är en hamaskramare som vill att alla ska börja gilla hamas?

Vill du inte att Civila dör så kan du säga åt Hamas att ge upp. Gör en tiktok eller något de kanske ser det, vem vet. Du kan stå där med dina blatteögon och se ledsen ut och säga "Snälla Hamas tänk på baaaarnen!"

I mångas ögon = alla Hamas kramare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in