Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Jag svarar på din fråga om du svarar på min fråga eftersom jag ställde frågan först:

”Gisslan är ett par hundra och man behöver inte sätta in en armé på en halv miljon för att rädda gisslan om man inte har dolda motiv, eller?”
Det handlar inte om gisslan överhuvudtaget!
Det handlar om att Hamas gick över gränsen med sina handlingar den 7:e oktober 2023.

Skulle det inte skett så skulle naturligtvis aldrig situationen varit som den är idag.
Det finns ingen ”dold” agenda, det där är enbart muslimska konspirationsteorier.

Så nu har jag svarat, nu skall vi se om man kan lita på en muslim på ett anonymt forum!
🤣🤣🤣

Du skriver timtals i stort sett varje dygn med desinformation och propaganda som aldrig kommer att påverka varken judar eller äckelmuslimer nere i Gaza!

Vad får du ut av det?
Citera
2023-11-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Historien är rätt igenom ett falsarium. Araberna uppmanades 1947 av sina egna arabiska ledare i regionen att lämna sina hem. Detta för att göra plats för den arabiska armen som skulle vinna över judarna och "fördriva dem ut i havet".
Uttrycket de skriker nu kommer från denna episod. De skulle minsann rensa landet "from the river to the see" från judarna.

De kommer aldrig att vinna något. De är tyvärr bara slagträ för deras styre

"The Arab states which had encouraged the Palestine Arabs to leave their homes temporarily in order to be out of the way of the Arab invasion armies, have failed to keep their promise to help these refugees."
-- The Jordanian daily newspaper Falastin, February 19, 1949.

Even Jordan’s King Abdullah, writing in his memoirs, blamed Palestinian leaders for the refugee problem:

The tragedy of the Palestinians was that most of their leaders had paralyzed them with false and unsubstantiated promises that they were not alone; that 80 million Arabs and 400 million Muslims would instantly and miraculously come to their rescue (Yehoshofat Harkabi, Arab Attitudes To Israel, Jerusalem: Israel Universities Press, 1972, p. 364).

King Abdullah är väl inte den bästa källan utan ganska jävig - Svarta september 1970. Palestinier försökte mörda honom.

Det finns sanning i båda lägren. Israeler fördrev palestinier och arabiska och Palestinska ledare förstärkte processen.

Sen har alla sidor förstärkt det hela genom att inte lösa det och det inkluderar även FN.
Citera
2023-11-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Palestina skulle delas mellan araberna och judarna, sades det efter britternas överlämnande av Palestina till FN.

De europeiska judarna fick en stat av FN 1948, varför förkunnade inte FN att araberna fick en egen samtidigt?

Resolution 181 gick faktiskt ut på att skapa två stater inom två månader efter britternas tillbakadragande, men araberna accepterade aldrig planen.
Citera
2023-11-06, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Resolution 181 gick faktiskt ut på att skapa två stater inom två månader efter britternas tillbakadragande, men araberna accepterade aldrig planen.

Nej, skyll inte på araberna, för arabstaterna ville varken Israel eller Palestina som stat. Men frågan är varför inte FN skapade två stater samtidigt när bara Israel utropades?
Citera
2023-11-06, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Precis så, och det gäller till dags datum, muslimerna har aldrig varit intresserade av en tvåstatslösning:

https://www.instagram.com/reel/CzG04aPLsc0/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Citera
2023-11-06, 08:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Ge mig ett (1) bevis på att Iran har skickat humanitärt stöd till gasa efter den 7:e oktober 2023!

Om det känns bättre för dig så kan du gärna kalla mig för israeliskt troll 👹😂😂😂😂

Jo men så attttttt Hamas är ju en tillförlitlig källa så attttthhhhhh!!!

Du fortsätter att sprida Hamas propaganda tex om de 60 döda! Det sades till och med på svenska Nyhetsmorgon precis att det är propaganda från Hamas!

Vidare OM de dött hade de aldrig dött om inte dina största idoler utfört de fega attackerna och tagit kvinnor och barn som gisslan! Det är ju enbart obeväpnade kvinnor och barn de tappra Hamas soldaterna vågar gå på, mycket heroiskt och manligt eller vad tycker du?

De bevis du hittills framfört är från statlig turkiskt media samt 10 år gamla artiklar från randome islamsk media.

Så vem ljuger, framför desinformation och propaganda, din lilla spjuver.

Du fick ju en länk till en turkisk nyhetskanal. Du kan ju ta fram bevis på att Iran inte har skickat nödhjälp till Gaza.
Islamsk media? Du såg alltså inte att det var en israelisk nyhetsartikel från 2014.
Den andra länken var från Reuters.
Citera
2023-11-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det handlar inte om gisslan överhuvudtaget!
Det handlar om att Hamas gick över gränsen med sina handlingar den 7:e oktober 2023.

Skulle det inte skett så skulle naturligtvis aldrig situationen varit som den är idag.
Det finns ingen ”dold” agenda, det där är enbart muslimska konspirationsteorier.

Så nu har jag svarat, nu skall vi se om man kan lita på en muslim på ett anonymt forum!
🤣🤣🤣

Du skriver timtals i stort sett varje dygn med desinformation och propaganda som aldrig kommer att påverka varken judar eller äckelmuslimer nere i Gaza!

Vad får du ut av det?

För Hamas handlade det allt nog om ett gisslanutbyte. Men kanske de missbedömde det hela när nu de märker att judesvinen inte bryr sig om sina egna utan att genomföra förintelse mot Gaza som vi ser hända nu. Gick Hamas i fällan?

Vad får du ut av att skriva i fb-forumet? Jag har med samma rätt som du har och får det du får av att skriva i fb.

Och nej, jag är inte muslim om du vill veta, och om du vill lita på mig, PM:a mig gärna ditt bankkonto och BankID.
Citera
2023-11-06, 09:01
Medlem
Dumdrygs avatar
88 FN-anställda har Israel dödat hittills meddelar de från FN's högkvarter.

18 chefer för FN:s samtliga större organ kräver i ett gemensamt uttalande en ”omedelbar humanitär vapenvila” i kriget mellan Israel och Hamas.

Terrorstaten Israel kommer aldrig att överleva detta.
Senast redigerad av Dumdryg 2023-11-06 kl. 09:03.
Citera
2023-11-06, 09:02
Medlem
Varför gasar man inte tunnlarna? Plågar/dödar allt dör nere?

Där finns ju inga civila och då bör man kunna använda nervgas, senapsgas eller vad man finner lämpligt. Eller är man rädd att Peta kommer med repressalier om daggmaskarna far illa?
Citera
2023-11-06, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
88 FN-anställda har Israel dödat hittills meddelar de från FN's högkvarter.

Det borde ge ICCs chefsåklagare anledningen att åtala polacken Benjamin Netanyahu Mileikowsky.
Citera
2023-11-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
En tanke som slår mig är att det bästa kanske är att låta dem leva i fred och frihet på sitt eget sätt i sina egna hemländer? Kanske kan vara en god idé att sluta upp med att bomba deras hemländer, döda deras barn och spränga deras sjukhus och moskéer.
Jag tror tyvärr att detta krig kommer innebära början på slutet för Israel, men det blir nog storkrig innan den slutliga kollapsen. Jag har svårt att tänka mig att arabvärlden kommer stå vid sidan om och bevittna en masslakt och etnisk rensning av palestinier. USA är ju garanten för Israels existens, men frågan är om de klarar av att ta sig an Turkiet, Iran, Pakistan, Irak osv på samma gång. Finns ens stridsvilja bland amerikanerna i dagsläget?

Hade Israel velat etniskt rensa Gaza så hade det dött betydligt fler än 0,5% av populationen på en månad 🤦‍♂️
Citera
2023-11-06, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du fick ju en länk till en turkisk nyhetskanal. Du kan ju ta fram bevis på att Iran inte har skickat nödhjälp till Gaza.
Islamsk media? Du såg alltså inte att det var en israelisk nyhetsartikel från 2014.
Den andra länken var från Reuters.
Jomen att Turkiet är ju helt opartiska i denna konflikt eller?

Ta nu och skaka fram ett (1) bevis på att Iran har skickat humanitär hjälp till Gaza EFTER den 7:e oktober 2023

Om du inte lyckas med detta så bara dra igen käften, och kom inte med 10 år gamla artiklar, Hamas uttalanden, islamska stats ägda mediers uttalanden!

SKALL JAG TA DET MED STORA BOKSTÄVER SÅ ATT DU SKALL FÖRSTÅ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in