• 2
  • 3
2023-10-28, 20:17
Medlem
Toyota eller lexus tror jag har lägst fel av alla bilar, om man räknar in det som kostnadssänkning
Citera
2023-10-28, 20:47
Medlem
Toyota yaris
Renault clio
Citera
2023-10-29, 00:24
Medlem
Pungpuckels avatar
Det är ett jävla lotteri.
Men det handlar ju också hur man kör, en del verkar tro att bara man sköter servicen så kan man köra som en jävla gorilla sedan.
Det funkar ju inte riktigt så.
Citera
2023-10-29, 02:14
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Vill ha en bil som bara fungerar, existerar det? Har haft en gammal Volvo och en ny VolksWagen och bara varit skit med allt. Nu tvingas jag dock skaffa bil pga min träning och hatar varje sekund utav det för då vet jag vad följdeffekterna blir. Så, nu frågar jag er från botten av mitt hjärta, vilken är den billigaste? Jag bryr mig tyvärr inte om tekniken, bränslet, växellåda eller något sådant. Bara vilken förbannad biljäkel ska man köpa om man måste köra ca 6h i veckan max, vill slippa vara orolig för servningen och ibland måste få plats med en rullstol (kan dock vikas ihop)?

Skulle vara super att få input från folk som faktist vet något om detta.

Edit: Max 120000kr ish

Bristfälligt med info. Det saknas allt för mycket information i ditt inlägg för att kunna svara vettigt.

Billigast i inköpspris, eller billigast i totalkostnad?

Skall det vara en ny bil eller en gammal beg (skrot)bil?

Hur många mil kommer du normalt köra om dagen?

Hur många mil om året kommer du köra?

Är du rullstolsbunden, och behöver en handikappansppassad bil?
Senast redigerad av peterpanp 2023-10-29 kl. 02:18.
Citera
2023-10-31, 01:32
Medlem
katr00pzzs avatar
Vill uppdatera om att det blev en Toyota Yaris 2013 för 85k. Får hoppas skiten håller, kommer ju inte köra mycket. Tack för alla tips!
Citera
2023-10-31, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Vill uppdatera om att det blev en Toyota Yaris 2013 för 85k. Får hoppas skiten håller, kommer ju inte köra mycket. Tack för alla tips!

Grattis, hoppas du blir nöjd
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in