Citat:
Ursprungligen postat av
bosseriks
Här nedan finns ett antal hundraser som ej borde finnas.
Gemensamt för flera av dem är att de är stora och har en väldig bitkraft.
Därför är de naturligtvis farligare än en liten knähund.
https://www.currentschoolnews.com/sv...aste-hundarna/
Måste ju vara en skämtsida när de blandar listan med raser såsom Labrador, Aussie, Grand Danois, Alaskan malamute, Siberian Husky med raser såsom tex Kaukasisk Ovtjarka och renodlad American Pitbullterrier 🤣
Förövrigt så håller jag med det är ett jävla tryck i käkarna på en riktig Schäfer men ännu mer så om vi pratar Malinois men den fick inte vara med 🤔
Förövrigt så tycker jag inte att några raser borde förbjudas men däremot så är det kanske inte så jättesmart att skaffa en APBT och tro att den skall kunna fungera ihop med andra hundar, Ovtjarka om man bor i en tvåa mitt i city och lite samma sak med diverse vaktmastiffer.
Folk har sämre konsekvenstänk eller är möjligen mer korkade idag och då skaffar man en hund man inte har en aning om hur den funkar rent mentalt, skall dresseras, aktiveras mentalt samt fysiskt.
Lägg därtill muppar som bedriver oseriös blandrasavel och kränger valpar på Blocket till kreti och pleti.
Pratar man med hundförare (tävlande, poliser, vaktbolagsfolk, militärer osv) som är betydligt äldre dvs mellan typ 60 - 80 bast idag om det här med tex problemhundar så fanns inte ens det ordet i vokabuläret.
Hade man problem med sin hund så löste man det helt enkelt om än på ett lite mer brutalt sätt än vad tex dagens SBK policy och svensk djurskyddslagstiftning tillåter men problemhundar nej nej.