• 4
  • 5
2025-03-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Allerede da jeg så reklame for første sesong av Team Ingebr*gsten på NRK i 2016 tenkte jeg at dette var et rimelig dysfunksjonelt opplegg. Jeg behøvde altså ikke å se en eneste episode for å forstå at her var det noe galt. Det sier ganske mye, for jeg er på ingen måte noen ekspert eller spesielt innsiktsfull person. Jeg mener det er rart at ingen har gjort noe, og at NRK burde hatt etiske prinsipper som fikk varsellampene til å lyse rødt med en gang.

Jeg fulgte ikke med på noen reklame for serien, men det du sier her, er så 100% spot on på hva jeg fikk inntrykk av, og følte, da jeg så en av de første episodene. Jeg klarte ikke/hadde ikke lyst til å se mer. Det var riv, ruskende, galt.
Citera
2025-03-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynxlupus108
Det er vel på tide å blåse liv i denne tråden? Nå er rettssaken i gang.
https://www.vg.no/i/4BJzRq?utm_sourc...m_medium=share

Ja var är alla norskar? Har ni ingen flashback ni diskuterar i? När det händer saker i Sverige hittar man allt i dessa trådar.
Citera
2025-03-26, 23:11
Medlem
Finns ingen fup (förundersökningsprotokoll) att begära ut eller hur funkar det i Norge?
Citera
2025-03-31, 15:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Her ser man endelig hva dette dreier seg om.

En artikkel om hendelser som er mye grovere enn Håndkleet, men som bevismessig er usikre og er henlagt

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg...a-deg/81327955

Blant annet har Gjert slått, jeg antar det er bruk av klapsing, og generelt vært et rasshøl. Dette var ganske grovt.

Kan du berätta mer vad det handlar om? Handlar åtalet om saker som skedde 2008? Är du en lusing eller är det stryk med tillhygge? Handlar det om oregerliga barn eller är det barn som inte presterar idrottsligt efter pappans önskemål?
Citera
2025-04-02, 05:23
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Har brödrerna brutit med sin fader?

Jag har ingen kontakt med min pappa och man bryter väl oftast inte med en förälder helt utan anledning.
I mitt fall var jag less på hur han alltid svor och klagade och skit.
En gång sa han att hans liv blev förstört när han skaffade barn.
Citera
2025-04-03, 16:48
Medlem
exoticspices avatar
Dottern anklagar pappan för att han har slagit henne med en blöt handduk i ansiktet som gav henne röda märken. Pappan försvarar sig i rätten med hon har problem med sin hy och är ofta röd i ansiktet. Han säger också att han inte svettas så mycket så att handduken inte kunde vara blöt, av svett.

Misshandeln ägde rum 2022 och det var efter den som bröderna bröt kontakten med pappan.
Citera
2025-05-13, 15:34
Medlem
Den norske friidrottstränaren Gjert Ingebrigtsen bör dömas till två och ett halvt års fängelse för att ha misshandlat två av sina barn, bland andra löparstjärnan Jakob Ingebrigtsen.

Det säger åklagarsidan i sin slutplädering

https://www.svt.se/sport/friidrott/a...t-ingebrigtsen
Citera
2025-05-14, 20:24
Medlem
Jeg skjønner ikke hva i alle dager alle ser som ikke jeg ser. Gjert har alltid vært en uspiselig kødd, men hvorfor ække dette bare en vanlig barneværnssak? Skjønner ikke folk hvor stappfulle rettsalene hadde vært dersom hver kødd av en far og mor førte til rettsaker, med muligens en svak håndfull av tilfeller hvor det er påstand, og ingen beviser utenom en eneste gang, for at Gjert har vært voldelig. Det er ikke straffbart å være en kødd, men det hadde vært fint om sånt ledet til familieterapi og oppfølgning før det plutselig spruter advokater og politi. Jeg liker ikke Gjert, rettsaken er skam nok, jeg kan ikke fatte og begripe det finnes rom for å putte ham i fengsel. Jeg har møtt folk som har sendt andre mennesker på sykehuset som fikk 4 måneder for det. Dette landet må være fullt av folk som har vokst opp med ondsinnede og voldelige foreldre som lurer på hvorfor i faen dusten Gjert får så mye stress. Løpebrødrene må være flaue resten av livet når de møter folk som har vokst opp under ekte voldsregimer, jevnlig JULING, som folk jeg kjenner. Hvis de sa noe til noen andre så ble de bare levert tilbake til de voldelige foreldrene igjen. "Faren vår er en DUST, så vi ville ha ham i FENGSEL. Det er helt vanlig å havne i fengsel og bli hengt ut forran hele Norge når du er en dust. Han slo meg aldri med knyttnever eller belter eller tok kvelertak på meg, men han var en dust og jeg liker ikke trynet hans, i fengsel med han."

Til avslutning, Gjert er en massiv dust, påstanden om fengsel er helt hinsides alt som har blitt lagt frem i rettsaken. Jeg har fått så avsmak at det er flaut og vanskelig å få med seg alt som kommer hver dag, det er jo ikke beskrevet noenting som er kriminelt, bare at han er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Folk har lov til å være vanskelige, tenk hvordan det skulle gått om det ikke var lov å være vanskelig.
Citera
2025-05-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilo.0li
Jeg skjønner ikke hva i alle dager alle ser som ikke jeg ser. Gjert har alltid vært en uspiselig kødd, men hvorfor ække dette bare en vanlig barneværnssak? Skjønner ikke folk hvor stappfulle rettsalene hadde vært dersom hver kødd av en far og mor førte til rettsaker, med muligens en svak håndfull av tilfeller hvor det er påstand, og ingen beviser utenom en eneste gang, for at Gjert har vært voldelig. Det er ikke straffbart å være en kødd, men det hadde vært fint om sånt ledet til familieterapi og oppfølgning før det plutselig spruter advokater og politi. Jeg liker ikke Gjert, rettsaken er skam nok, jeg kan ikke fatte og begripe det finnes rom for å putte ham i fengsel. Jeg har møtt folk som har sendt andre mennesker på sykehuset som fikk 4 måneder for det. Dette landet må være fullt av folk som har vokst opp med ondsinnede og voldelige foreldre som lurer på hvorfor i faen dusten Gjert får så mye stress. Løpebrødrene må være flaue resten av livet når de møter folk som har vokst opp under ekte voldsregimer, jevnlig JULING, som folk jeg kjenner. Hvis de sa noe til noen andre så ble de bare levert tilbake til de voldelige foreldrene igjen. "Faren vår er en DUST, så vi ville ha ham i FENGSEL. Det er helt vanlig å havne i fengsel og bli hengt ut forran hele Norge når du er en dust. Han slo meg aldri med knyttnever eller belter eller tok kvelertak på meg, men han var en dust og jeg liker ikke trynet hans, i fengsel med han."

Til avslutning, Gjert er en massiv dust, påstanden om fengsel er helt hinsides alt som har blitt lagt frem i rettsaken. Jeg har fått så avsmak at det er flaut og vanskelig å få med seg alt som kommer hver dag, det er jo ikke beskrevet noenting som er kriminelt, bare at han er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Folk har lov til å være vanskelige, tenk hvordan det skulle gått om det ikke var lov å være vanskelig.

*klapp klapp*
Du skriver nøyaktig det jeg (og mange andre) tenker.
Spesielt er det også når den eldste og de yngste barna beskriver en vond oppvekst med en tyrann av en far mens den mellomste plutselig stikker seg ut og sier han har hatt en fantastisk oppvekst med en kjærlig og god far.
Den aller yngste sønnen regner jeg ikke med da han er for ung enda.

Får inntrykk av at det egentlig har gått greit med de involverte til tross for farens væremåte, inkludert forholdet til faren både som trener og far, men at alle de vonde minnene har nå har blitt lagt frem for å fyre opp under håndkleepisoden som en måte å si "Håndkleepisoden var ikke unik. Tendensene har vært der alltid."

Det eneste rettsaken har bidratt til er å ytterligere ødelegge sjansen for et noenlunde fungerende familiesamhold.
Denne gangen permanent, også mellom Tone og datteren hvor forholdet ble sett på som "uavklart" før rettsaken.
Citera
2025-06-16, 11:00
Medlem
diseuses avatar
DN (Stjärntränaren Ingebrigtsen döms):
Citat:
Den norska friidrottstränaren Gjert Ingebrigtsen döms för misshandel mot ett av sina barn, skriver NTB. Tränaren döms för misshandel mot dottern. Däremot frias han för anklagelserna om misshandel mot sonen och löparstjärnan Jakob Ingebrigtsen.
Citera
2025-06-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
DN (Stjärntränaren Ingebrigtsen döms):

Han blev nästan frikänd, bara dömd för en bagatell som han till stor del erkände i rätten. Det råder ingen tvekan om att detta är en seger för Gjert Ingebrigtsen. Han säger själv att han är väldigt lättad.

Åklagaren yrkade på 2 år och 6 månader, och sedan blev det 15 dagars villkorligt fängelsestraff. Det är så stor skillnad att man nästan kan säga att det har varit ett misslyckande för målsäganden och åklagaren.

Frågan är nu om ärendet kommer att överklagas.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in