2024-07-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Ett skyddsbehov som han har skapat själv till 100 procent. Lite grann som att man stämmer villaägaren för att man halkade när man gjorde inbrott.

Ickemedborgare bör nekas demonstrationstillstånd. Den tidigare grundlagsändringen gjordes av statsminister Reinfeldt, som ofta var normal, men i migrationssammanhang var en komplett galning/dåre/vettvilling.

Så du menar att han ska straffas för att han gör inbrott i sitt eget hus som han pröjsar för för de är precis vad som sker och någon blir arg och river och förstör grannens bil och hus på grund av de. Han har skaffat sig en Koran som han äger och bränner upp den eftersom de är hans egendom.
Citera
2024-07-13, 08:47
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Äcklad av alla i tråden som direkt eller indirekt ifrågasätter koranbränningar genom att visa sin avsky mot Salwan istället för islam. Några av er pratar om att utsätta honom för våld, till och med döden. Ni är nyttiga idioter och ni är orsaken till att vi koloniseras av islamister som kommer ta vårt land från oss.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2024-07-13 kl. 08:54.
Citera
2024-07-13, 08:48
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
De upprörda känslorna i denna tråd synes proof att vänstern som så många ggr förr lyckats lura Nation Ella upp på läktaren.
Citera
2024-07-13, 08:54
Medlem
Twitterturkens avatar
Än av få "flyktingar" som faktiskt kan anses vara en flykting.
Citera
2024-07-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Han blev nekad asyl p.g.a att han saknade asylskäl.
Sen kom han på den lysande idén om att om jag eldar upp ett par koraner så får jag nog stanna.
Tyvärr kommer vi nu att få räkna med att ett antal ekonomiska flyktingar från Iran, Irak och andra islamska länder kommer att börja bränna koraner på löpande band.

Klart de fanns asylskäll redan innan Koran bränningen. Du kan väl inte på fullaste alvar mena att Paludan sökte uppehållstillstånd i Sverige som har dubbelt medborgarskap när han brände Koranen väx upp till verkligheten istället och se att de finns folk som berättigar förstörelse och våldsamheter för att någon ogillar deras bok och vill uttrycka de. Värsta är att de är oskyldiga som drabbas av detta som knappast ligger bakom Koranbrännaren eller bränningarna.
Citera
2024-07-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Klart de fanns asylskäll redan innan Koran bränningen. Du kan väl inte på fullaste alvar mena att Paludan sökte uppehållstillstånd i Sverige som har dubbelt medborgarskap när han brände Koranen väx upp till verkligheten istället och se att de finns folk som berättigar förstörelse och våldsamheter för att någon ogillar deras bok och vill uttrycka de. Värsta är att de är oskyldiga som drabbas av detta som knappast ligger bakom Koranbrännaren eller bränningarna.
Du verkar inte riktigt ha tagit till dig frågeställningen i tråden, den handlar om Salwan Momika inte Paludan(Som knappast riskerar att torteras om han utvisas till sitt hemland).
Monika hade inte skäl till att få uppehållstillstånd innan han brände upp koranen.
Jag är ingen vän av Islam och anser att det är den dålig grund att leda ett samhälle från.
Men jag tycker det är vidrigt att vi ger asyl till personer som inte har rätt till det, med bakgrund till att de utför handlingar enbart för att de skall få uppehållstillstånd.
Citera
2024-07-13, 09:07
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Han blev nekad asyl p.g.a att han saknade asylskäl.
Sen kom han på den lysande idén om att om jag eldar upp ett par koraner så får jag nog stanna.
Tyvärr kommer vi nu att få räkna med att ett antal ekonomiska flyktingar från Iran, Irak och andra islamska länder kommer att börja bränna koraner på löpande band.

Han kunde också gått ut med att han är bög eller transgender.. Många som konverterat till kristendom eller blivit homo när första avslaget inkommit. Det finns ingen anledning att bränna Koranen om det var motivet. Jag tror inte att det är någon större fara. Muslimer har enorm respekt för boken.
Citera
2024-07-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Han kunde också gått ut med att han är bög eller transgender.. Många som konverterat till kristendom eller blivit homo när första avslaget inkommit. Det finns ingen anledning att bränna Koranen om det var motivet. Jag tror inte att det är någon större fara. Muslimer har enorm respekt för boken.

Lika illa gällande alla dessa svepskäl för att få uppehållstillstånd i Sverige.
Nej utvisningen måste ske omgående och vara på livstid om man nekas uppehållstillstånd.
Citera
2024-07-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Den utländska agenten Salwan Momika får fortsätta att förstöra i landet. Helt otroligt. Är helt övertygad om att han får pengar från ett annat lands underrättelsetjänst.

Jag är också övertygad om det. Han ser lurig ut, nästan som någon som försöker klä ut sig. Frågan är vem som ligger bakom? Ryssen?
Citera
2024-07-13, 09:40
Medlem
Citat:
Du verkar inte riktigt ha tagit till dig frågeställningen i tråden, den handlar om Salwan Momika inte Paludan(Som knappast riskerar att torteras om han utvisas till sitt hemland).
Monika hade inte skäl till att få uppehållstillstånd innan han brände upp koranen.
Jag är ingen vän av Islam och anser att det är den dålig grund att leda ett samhälle från.
Men jag tycker det är vidrigt att vi ger asyl till personer som inte har rätt till det, med bakgrund till att de utför handlingar enbart för att de skall få uppehållstillstånd.

Men nu har han blivit insläppt i landet utan att han brännt någon Koran. Villket tyder på att Koranbränningen inte är orsaken till att han får stanna mig veterligen är han kristen och syssla med andra aktiviteter i annat land. Du vet om att de var en hel bunt med människor som startade upplopp när dess koranbränningar skedde tror ju knappast de var i behov av asyl när de uppenbart slog sönder poliser och polisbilar folk som är neutral i tjänsten och lyder order. Eller folk som fick sina parkerade bilar förstörda.
Citera
2024-07-13, 09:43
Medlem
Så nu vet vi detta.

Samtliga irakier som har misshandlat eller knivhotat någon eller värre saker och som har fått avslag på asyl eller nekats uppehållsrätt kan bränna koranen och få med det i tidningen - sen kan de söka uppehållstillstånd i Sverige på nytt och bli godkända.

Frågan är då - är de mer rädda för Allah än för att bli utvisade?

Det kommer vi att bli varse om framöver.

Spännande utveckling.
Citera
2024-07-13, 09:46
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Äcklad av alla i tråden som direkt eller indirekt ifrågasätter koranbränningar genom att visa sin avsky mot Salwan istället för islam. Några av er pratar om att utsätta honom för våld, till och med döden. Ni är nyttiga idioter och ni är orsaken till att vi koloniseras av islamister som kommer ta vårt land från oss.
100% rätt!

De är femtekolonnare som statsministern.
Statsministern suckade bedrövat åt Salwan Momikas värnande om allt som är värt att värna om, statsministern förkastade brännandet av "heliga skrifter".

Jag har en fråga till er islamister i fårakläder, ni som liksom statsministern fördömer brännandet av "heliga skrifter", vad i hela jävla helvetet är heligt med koranjäveln?

Om någon dyrkar den heliga örten som härstammar från dinosauriernas tid och är skapad genom av naturen, då fnyser statsministern och sätter en i fängelse men om någon dyrkar en bokjävel där det står att allt som är sant är falskt och som hetsar mot män, kvinnor, barn, djur och förkastar allt vi vet, då kallas boken helig fast den är skapad av människor med pappersmassa.

Hur fan tänker n?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in