2006-08-04, 12:34
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Nån mer än jag som fick detta löjliga brev i posten idag? Ska man byta ISP nu eller kommer alla att införa sånt här trams?

EDIT: Jag har deras 8Mbit.
Citera
2006-08-04, 12:42
Medlem
Byt ISP, både spray och glocalnet har infört den här taxan nu, helt löjligt.
Om du kan tänka dig använda glocalnet i framtiden, var väldigt noga med att säga anledningen till att du byter ISP.
Citera
2006-08-04, 12:43
Medlem
Martijowskijs avatar
Fan vad ruttet om det är så. Ännu mer ruttet om dom inte sa något/skrev något om det när du beställde.
Citera
2006-08-04, 12:50
Medlem
exerds avatar
Är det så här för alla som har spray och glocalnet vilket abonnemang man än har?
Citera
2006-08-04, 13:10
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martijowskij
Fan vad ruttet om det är så. Ännu mer ruttet om dom inte sa något/skrev något om det när du beställde.

Har haft Glocalnet i flera år. Har inte hört nåt om detta förrän idag.
Om jag loggar in på "min sidor" på www.glocalnet.se för att kolla min förbrukning för denna månad, så står där 0 GB nedladdat. Konstigt med tanke på att jag laddat hem för fullt de senaste dagarna...
Citera
2006-08-04, 13:12
Medlem
MisterGGs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=337225&highlight=glocalnet

http://www.flashback.org/showthread.php?t=355164&highlight=glocalnet

Glocalnet är ett jävla pissbolag!

Jag sa upp mitt abonnemang samma dag jag fick brevet.. Nu är det comhem som gäller till hösten...
Citera
2006-08-04, 15:42
Medlem
JGGs avatar
Fyfan, tror mitt kontrakt med glocalnet löper ut i år, blir att byta på direkten.
Citera
2006-08-04, 16:37
Medlem
phreakdentas avatar
Riktigt dåligt om du inte blev informerad om det när du tecknade ditt abbonemang, är det inte olagligt att ändra en tjänst såpass mycket om folk är bundna till den i flera månader? Det här tror jag hör till framtiden, för företagen kostar trafik pengar och när användandet skjuter i höjden måste de begränsa det på något vis.
Citera
2006-08-04, 18:09
Medlem
Kalasmannens avatar
Är inte detta ett steg bakåt i utvecklingen? Kommer ihåg att telia hade sådan "spärr" förut på sitt adsl(tror gränsen gick vid 10gb), men slopade det antagligen för att ragga kunder.
Citera
2006-08-04, 18:17
Bannlyst
gud vad lågt!
Citera
2006-08-04, 18:51
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpiffy spaceguy
gud vad lågt!

Jag håller med om att det verkar ganska lågt, men jag antar att det är därför Glocalnet är så billiga; de har snålat in på bandbredd och support.

Bandbredden är ju inte direkt gratis för din ISP heller, så de har väl helt enkelt valt att ha denna gräns så att kunderna inte skall störa varandras surfande.

Mja, Telia känns som ett betydligt säkrare val. Använder själv Telia ADSL och upplever aldrig några problem.

Det är tråkigt att de flesta bredbandsuppkopplingar för privatpersoner är inriktade på budget, personligen skulle jag gärna betala åtminstonde 1 000 kr inklusive moms per månad för upp till 10/10 mbit fiber. Men nu är det ju ganska allmänt känt att vi svenskar inte bryr oss om kvalitet, utan det enda vi bryr oss om är att det skall vara billigt. Sedan klagar vi på att det fungerar dåligt.
Citera
2006-08-04, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Men nu är det ju ganska allmänt känt att vi svenskar inte bryr oss om kvalitet, utan det enda vi bryr oss om är att det skall vara billigt. Sedan klagar vi på att det fungerar dåligt.

Haha fan vad bra sagt, håller med till fullo!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in