2023-10-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Vilket land tror du vill ha dem? Ska ett land ta alla lågutbildade eller är det rättvist att dela upp dem? De flesta hamnar ändå i länder som är närmare dem. Sverige som ett icke-överbefolkat, rikt och industrialiserat land kan knappast motivera att inte ta emot folk som flyr från krig. Men som jag skrev innan, nu har vi tagit vårat ansvar och våran del och nu är det andras tur för en tid framöver. Detta är OT.

Det är inte vår angelägenhet.
Citera
2023-10-26, 11:29
Medlem
Citat:
Det blir OT att gå in på all bs som dessa män enskilt förespråkar och bara löjligt av dig att få det att låta som att kvinnohat är allt de ägnar sig åt när jag klart och tydligt skrev att de även har förlegade åsikter vad det gäller homosexuella, svarta m.m.
Ben Shapiro är emot abort, emot homosexualitet och anser att alla ska gifta sig och att äktenskapet är till för att göra barn. Jordan Peterson hyllar daoismens tusentals år gamla yin och yang: yin är mörk, negativ, står för kaos och är feminin medan yang är ljus, positiv och maskulin - och denna syn på feminism är genomgående i Petersons åsikter. Han är mer försiktig i hur han sprider sitt budskap men det handlar i princip om hur hemskt det är att de stackars männen får stå tillbaka inför den moderna feminismen och politisk korrekthet.
Joe Rogan bjuder in mest högervridna gäster - som t.ex just Shapiro och Peterson - och företrädesvis män, han är inte uttalat hatisk men påverkar människor på vissa sätt genom sina gäster och ämnen. Han är en haschrökande mansgris som gärna pratar om "the power of pussy". Jag kan inte gå in mer på detta i tråden men den hjärntvätt som dessa tre herrar står för skrämmer mig eftersom mindre intelligenta personer misstar dessa mäns retorik för briljans.

Ingenting av det du nyss sa är "hat" utan snarare motsatsen.
Citera
2023-10-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag skulle dock uppmana dig att inte lyssna på F&F. Låter som du har fått din information därifrån. Så mycket trams som sprids av dem är helt otroligt.
Jag lyssnar inte mycket på dem, men har sett några klipp. Jag vet ingenting om dem personligen, och vad jag har hört har de sex med de kvinnor de tar dit. Det är därför de flesta av dem är korkade only-fans kvinnor. Men med det sagt har jag faktiskt aldrig hört dem säga något som jag inte håller med om. Biologi är ingenting som förändras. I varje fall inte under endast några hundra år.

Jag förstår inte riktigt vad jag skrev som är trams. Håller du inte med om att betydligt fler kvinnor än män, har samma åsikter som massmedian sprider? Feminism, klimat-hot, transvestiter, att det finns mer än två kön, att Trump är en rasist/sexist som vill starta ett tredje världskrig osv. De allra flesta som ifrågasätter massmedians narrativ, är och har alltid varit män.
Citera
2023-10-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
än är individer, kans ses i äktenskapet t.ex eller allt som män håller på med t.ex spela rockgitarr, bygga världens högsta hus, matematik, starta krig, medans kvinnor ser sig som del i ett kollektiv där man lyssnar på andra innan man tar beslut. Det är inte hjärntvätt, det är att bry sig om vad andra tycker utan att kanske själv ha en åsikt byggd på fakta.

Alla kvinnor jag känner hatar fakta. Att jag kallas Mr Google blir hånfullt. Kvinnor tycker tycker fakta och kunskap saknar värde.
Ja, kvinnor verkar värdera grupp-tänk mer än vad som faktiskt är sant. Om de befinner sig i en miljö där den stora majoriteten vill att alla kvinnor ska ha utegångsförbud efter klockan 20:00, är jag helt övertygad om att de hade kunnat övertalas till detta så länge de som har makten hade velat det. Ingen revolution har någonsin satts igång av kvinnor. Vare sig med hjälp av våld eller information. De flesta kvinnor går helt enkelt inte emot makten. Möjligtvis lite grann, men de backar snabbt så fort median drevar lite mot dem. Att vara omtyckta av många verkar helt enkelt vara värt mer för dem än någonting annat.

Jag håller med om att "hjärntvätt" inte riktigt är rätt term. Jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla det. Det enda jag vet är att den stora majoriteten av kvinnors åsikter, är exakt samma åsikter som massmedian driver. Så fort jag träffar en kvinna som är en uttalad feminist, vet jag exakt vad hennes andra åsikter gällande allt är.
Citera
2023-10-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Ingenting av det du nyss sa är "hat" utan snarare motsatsen.
Om du tolkar det som kärlek att bestämma om en kvinna ska få göra abort el inte, eller om homosexuella ska få lov att gifta sig el inte så är du verkligen hjärntvättad. Och mansgriseri är verkligen motsatsen till kärlek.
Citera
2023-10-26, 11:53
Medlem
Citat:
Det är inte vår angelägenhet.
Det blir det när andra länder anser att vi svikit EU och slutar handla med oss el liknande. Men lev du i din bubbla .
Citera
2023-10-26, 11:53
Medlem
Citat:
Om du tolkar det som kärlek att bestämma om en kvinna ska få göra abort el inte, eller om homosexuella ska få lov att gifta sig el inte så är du verkligen hjärntvättad. Och mansgriseri är verkligen motsatsen till kärlek.

Kärlek är att göra det som får den andra att må bra i längden. Kvinnor mår inte bra av dagens samhälle, av trasiga familjerelationer. När det gäller homosexuella får de gifta sig men de kan inte tvinga enskilda samfund att viga vem som helst. Meningen med ett religiöst samfund är att de har vissa regler, annars blir det ju helt meningslöst om vem som helst ska få göra vad som helst. Ska traditionella kristna präster tvingas viga satanister också tycker du?
Citera
2023-10-26, 11:55
Medlem
Citat:
Det blir det när andra länder anser att vi svikit EU och slutar handla med oss el liknande. Men lev du i din bubbla .

Att de skulle ske är osannolikt men det gör ingen skillnad. Vi har en nationalstat, vi bestämmer över vårt land. Ingen naturlag säger att potentiella terrorister ska fylla vårt land. Det är ett politiskt beslut.
Citera
2023-10-26, 11:59
Medlem
Citat:
Om du tolkar det som kärlek att bestämma om en kvinna ska få göra abort el inte.

Abort är att döda en människa som dessutom inte bara är ditt egna barn utan också din mans barn. Dessutom är höga antal aborter onyttigt för samhället.
Citera
2023-10-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugu12
Snälla, du oroar dig över att transpersoner, svarta och kvinnor får mänskliga rättigheter, men du skapar inget inlägg om alla vita västerländska pedofiler och sexköpare som våldtar kvinnor och barn i fattiga länder?
WHAT??? Transpersoner, svarta och kvinnor har exakt samma rättigheter i västvärlden som alla andra, och har haft det i minst 40 år. Kvinnor har det tom bättre än män. Vilka rättigheter saknar dem enligt dig?

Om du hade gått igenom mina inlägg hade du sett att jag är en väldigt stor motståndare till pedofiler. Jag vill att västvärlden ska införa dödsstraffet för dem. Sexköpare våldtar dock ingen. De betalar för sex av kvinnor som frivilligt säljer det. Anser du att alla de västerländska kvinnor som betalar för sex i Afrika är "våldtäkts-kvinnor"? Om du ser "köp av sex" som våldtäkt, borde du se de flesta män du möter i hela världen som våldtäktsmän, då väldigt många män någon gång har betalat för sex. Varför tror du att det är så enkelt för kvinnor att sälja sex? Givetvis för att det finns så många män som är villiga att betala för det. Jag ser inte prostitution som någonting positivt, varken för de som säljer eller de som köper. Men jag ser inte dem som onda människor heller. Jag har samma syn på dem som jag har på narkomaner. De är destruktiva människor med låg självkänsla som väljer att utnyttja varandra för att få vad de vill ha, dvs pengar och sex. I de fall då det handlar om trafficing, och där kunderna vet om detta, ser jag det som ondskefullt. Men inte i de fall där kvinnorna frivilligt väljer att sälja sex.

Däremot finns det en hel del västerländska män som våldtar barn lite överallt. Det är inte enbart västerländska män. Även sydost-asiatiska och arabiska. Pedofiler finns överallt. Anledningen till varför det troligtvis finns betydligt fler västerländska pedofiler som utför våldtäkter, beror på att fler av dem har pengar. Hur som helst, jag hade jätte-gärna velat ha dödsstraffet för dem. Jag ser dock ingen anledning till att starta en tråd om det, då jag redan vet att de flesta här håller med mig om det. Alla hatar pedofiler.
Citera
2023-10-26, 12:00
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Ja, kvinnor verkar värdera grupp-tänk mer än vad som faktiskt är sant. Om de befinner sig i en miljö där den stora majoriteten vill att alla kvinnor ska ha utegångsförbud efter klockan 20:00, är jag helt övertygad om att de hade kunnat övertalas till detta så länge de som har makten hade velat det. Ingen revolution har någonsin satts igång av kvinnor. Vare sig med hjälp av våld eller information. De flesta kvinnor går helt enkelt inte emot makten. Möjligtvis lite grann, men de backar snabbt så fort median drevar lite mot dem. Att vara omtyckta av många verkar helt enkelt vara värt mer för dem än någonting annat.

Jag håller med om att "hjärntvätt" inte riktigt är rätt term. Jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla det. Det enda jag vet är att den stora majoriteten av kvinnors åsikter, är exakt samma åsikter som massmedian driver. Så fort jag träffar en kvinna som är en uttalad feminist, vet jag exakt vad hennes andra åsikter gällande allt är.
Finns ju massor med exempel t.ex "du ska ha en slöja på dig för vi tycker så", 100-tals miljoner kvinnor följer den regeln. Eller i Sverige "du kvinna ska inte få bli läkare" som gällde fram till 1890, eller "du kvinna passar inte i en regering" som gällde till 1957, eller "du kvinna får inte ha sex innan äktenskapet" som gällde till kanske 1960. Kvinnor är lika fogliga som får.

Alla regler jag räknar upp kan omedelbart återinföras om vi män vill. Det är vi som ändrat på oss och lyssnar på kvinnor, inte kvinnor som ändrat på sig.

Resultatet av att vi män ändrat oss ser vi dagligen runt om i samhället. T.ex nerlagd kärnkraft, massor med invandrare osv. Allt resultatet av att vi tolererar kvinnor inom politiken. Om det ballar ut för mycket får vi återta makten genom manliga partier som SD. Det går ganska lätt som det verkar. Till sist röstar även alla kvinnor på SD, kvinnor gör som män vill.
Citera
2023-10-26, 12:03
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Abort är att döda en människa som dessutom inte bara är ditt egna barn utan också din mans barn. Dessutom är höga antal aborter onyttigt för samhället.
I så fall är kvinnan ett dödsvapen för massor av befruktningar avbryts naturligt. Men att abortera foster som kan leva är naturligtvis mord även om kvinnor verkar anse att foster är en del av deras kropp. En del mammor avnavlar inte sina barn förrän de är 20 år.

Det är inte antalet aborter som är ett problem. Det är alla föda barn i världen som ger problem för ekonomin och miljön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in