2023-10-24, 20:19
Medlem
Hur betalar jag en faktura med kryptovaluta?

Alltså till ett bankgiro med ocr som referens.

Inte ta ut pengar från sin wallet till t.ex. paypal och sen betala. Är ute efter något mer "anonymt".

Jag har coinbase och deras kort om det är av betydelse.
Citera
2023-10-24, 20:48
Medlem
pumse1337s avatar
tvek att det går
Citera
2023-10-24, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pumse1337
tvek att det går
Inte tvek. Det går inte. Krypto kan du endast skicka till den blockkedja som det tillhör. Ett bankgiro är inte kopplat till någon blockkedja alls.
Citera
2023-10-24, 20:52
Medlem
pumse1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Inte tvek. Det går inte. Krypto kan du endast skicka till den blockkedja som det tillhör. Ett bankgiro är inte kopplat till någon blockkedja alls.

Han kan skicka BTC till mig så betalar jag hans faktura
Citera
2023-10-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea

Inte ta ut pengar från sin wallet till t.ex. paypal och sen betala. Är ute efter något mer "anonymt".

”Betala inom banksystemet”
&
”Anonymt”

Citera
2023-10-24, 22:57
Avslutad
Om du har en KYC wallet med möjlighet att skicka till vanliga bankkonton så kan du kontakta företaget för att få ett IBAN nummer så kan du betala till det. Det är i princip enbart Sverige som kör stenhårt på Bankgiro och plusgiro.
Citera
2023-10-25, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Om du har en KYC wallet med möjlighet att skicka till vanliga bankkonton så kan du kontakta företaget för att få ett IBAN nummer så kan du betala till det. Det är i princip enbart Sverige som kör stenhårt på Bankgiro och plusgiro.

Tack för vettigt svar
Citera
2023-10-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea

Det kan du göra genom att ladda ner appen "Betalo" från google play eller App store, sedan kopplar du ditt coinbase kort och betalar vilken som helst faktura (nästan). Betalo tar dock en liten avigft för tjänsten, men inga stora belopp så det är lugnt. Har själv testat ett par gånger, så det är bekräftat.

Mer info hittar du under denna länk:

https://www.betalo.com/betala-rakningar/#:~:text=Betalo%20anv%C3%A4nder%20en%20enkel%20pri smodell,upp%20till%203%2C4%25.
Citera
2023-10-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Det kan du göra genom att ladda ner appen "Betalo" från google play eller App store, sedan kopplar du ditt coinbase kort och betalar vilken som helst faktura (nästan). Betalo tar dock en liten avigft för tjänsten, men inga stora belopp så det är lugnt. Har själv testat ett par gånger, så det är bekräftat.

Mer info hittar du under denna länk:

https://www.betalo.com/betala-rakningar/#:~:text=Betalo%20anv%C3%A4nder%20en%20enkel%20pri smodell,upp%20till%203%2C4%25.

På vilket sätt är det ANONYMT, när du betalar med ett kort i ditt namn, från en börs som du gjort KYC hos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in