2023-10-28, 17:16
Medlem
När kan man förvänta sig en dom tro ? Antar att byråkratin i Tunisien inte är den snabbaste..
Citera
2023-10-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlms
Kan någon förklara detta?
Har dom begått brott i Turkiet eller hur kan "jordgubben" få dom jagade av polisen?

För att jordgubben var den i foxtrot som hade starkast nätverk i turkiet.
Han ska ha lejt torpeder på dom, och enligt foxtrot själva även betalat polis för att försöka ta dom.

Det har även sagts tidigare att jordgubben var den som fixade turkiskt medborgarskap till Räven och hjälpte honom komma ut när han satt anhållen för ett par år sedan där nere.

Om allt detta stämmer låter jag vara osagt då jag inte kan veta, men låter troligt eftersom alla rävens närmaste flytt turkiet samt räven själv. dvs Räven, högra handen benzema, bro nätverket som alla är solklara måltavlor för jordgubben.
Senast redigerad av LBX 2023-10-28 kl. 19:45.
Citera
2023-10-28, 20:50
Medlem
Citat:
Har dom begått brott i Turkiet eller hur kan "jordgubben" få dom jagade av polisen?

Citat:
Ursprungligen postat av LBX
betalat polis för att försöka ta dom.

Det är just detta jag inte förstår! Ta dom för vadå? Påhittade/falska anklagelser? Vad gäller det för anklagelser och är det vanligt (ens möjligt) att göra detta i Turkiet? Turkiet är trots allt inte Somalia
Citera
2023-10-28, 21:21
Medlem
Citat:

Benzema sa i streamen häromveckan att jordgubben jobbat med åklagare både i Sverige och i Turkiet.
Citera
2023-10-28, 21:23
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Det är just detta jag inte förstår! Ta dom för vadå? Påhittade/falska anklagelser? Vad gäller det för anklagelser och är det vanligt (ens möjligt) att göra detta i Turkiet? Turkiet är trots allt inte Somalia
Turkiet är korrupt. Inga problem att pröjsa, Benzema sa det själv.

Hur som helst, de stack från Turkiet efter de skjutit/blivit skjutna på, eller hur?
Citera
2023-10-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Fruktansvärt om de utlämnas till svensk saft-och-bulle-kriminalvård innan de avtjänat sina straff i Tunisien.

Sverige hataren Y ska inte ha hjälp från saft å bulle Sverige! Han om ngn ska ha d så oskönt det bara går. Ställt till med så mkt skit å alltid kommit undan. Inte ofta man kommer undan med dubbelmord å får skadestånd på köpet.
Citera
2023-10-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp
När kan man förvänta sig en dom tro ? Antar att byråkratin i Tunisien inte är den snabbaste..

Ju fler dagar dem får lida där inne utan sina piller å annat skit som håller igång dem desto bättre. Är inte dödsångesten över att ha torskat tillräckligt så bör avtändningen vara ångest deluxe
Citera
2023-10-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Benzema sa i streamen häromveckan att jordgubben jobbat med åklagare både i Sverige och i Turkiet.
Men exakt vad vill polisen ta dom i Turkiet för? Brott begångna i Sverige? Har dom turkisk medborgarskap?

Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Turkiet är korrupt. Inga problem att pröjsa, Benzema sa det själv.
Så lätt är det nog inte. Enklast är nog att muta åklagare att lägga ner åtal, men att muta en åklagare att hitta på åtal låter väldigt komplicerat och svårt. Eller att muta polisen, vad ska polisen isåfall anklaga dom för och varför har inte denna info kommit ut?
Citat:
Hur som helst, de stack från Turkiet efter de skjutit/blivit skjutna på, eller hur?
Han sa att dom stack för att "jordgubben" skickade polisen på dom. Jag vill veta specifikt för vad. Vad skulle de bli gripna för?
Citera
2023-10-28, 21:33
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Men exakt vad vill polisen ta dom i Turkiet för? Brott begångna i Sverige? Har dom turkisk medborgarskap?

Så lätt är det nog inte. Enklast är nog att muta åklagare att lägga ner åtal, men att muta en åklagare att hitta på åtal låter väldigt komplicerat och svårt. Eller att muta polisen, vad ska polisen isåfall anklaga dom för och varför har inte denna info kommit ut?

Han sa att dom stack för att "jordgubben" skickade polisen på dom. Jag vill veta specifikt för vad. Vad skulle de bli gripna för?
Är du säker på "skickade polisen"? Pga jordgubben har jag läst.

Men tänk så här, de blev beskjutna, självklart så blev de då föremål för intresse, polisen gjorde väl husrannsakan? Det är pga jordgubben, men mest pga vad som hände hans mamma.
Citera
2023-10-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Är du säker på "skickade polisen"? Pga jordgubben har jag läst.

Men tänk så här, de blev beskjutna, självklart så blev de då föremål för intresse, polisen gjorde väl husrannsakan? Det är pga jordgubben, men mest pga vad som hände hans mamma.
Såsom jag har förstått det hela så har han fått dom att bli efterlysta av polisen i Turkiet. Oavsett beskjutning eller inte. Jag undrar därmed av vilken anledning de blivit efterlysta. Många hävdar också att i Turkiet går det att betala för att "skicka polisen" på folk och jag vill veta i detalj angående exakt vad anklagelserna gäller i detta fall, eller liknande fall där detta scenario har skett. Nu har jag faktiskt skrivit samma sak säkert 10ggr så om ingen har ett svar så får vi anta att detta inte stämmer. Alltså att man kan "betala polisen för att arrestera någon"
Citera
2023-10-28, 21:46
Medlem
Citat:
Såsom jag har förstått det hela så har han fått dom att bli efterlysta av polisen i Turkiet. Oavsett beskjutning eller inte. Jag undrar därmed av vilken anledning de blivit efterlysta. Många hävdar också att i Turkiet går det att betala för att "skicka polisen" på folk och jag vill veta i detalj angående exakt vad anklagelserna gäller i detta fall, eller liknande fall där detta scenario har skett. Nu har jag faktiskt skrivit samma sak säkert 10ggr så om ingen har ett svar så får vi anta att detta inte stämmer. Alltså att man kan "betala polisen för att arrestera någon"

Låt mig gissa att även om Turkiet inte lämnar ut deras medborgare så är dom nog inte supernöjda med att vara ansiktet utåt för ett land där man kan investera en relativt liten summa för at bli medborgare och sen sitta och beställa mord och annan grov brottslighet. Det var nog inte så systemet var tänkt att funka.
Citera
2023-10-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Låt mig gissa att även om Turkiet inte lämnar ut deras medborgare så är dom nog inte supernöjda med att vara ansiktet utåt för ett land där man kan investera en relativt liten summa för at bli medborgare och sen sitta och beställa mord och annan grov brottslighet. Det var nog inte så systemet var tänkt att funka.
Jaha, så enligt dig så har jordgubben betalat eller på något sätt fått polisen att jaga dessa personer med ankagelserna: vi är inte nöjda att ni betalat för ett pass "

Du vet att det krävs specifika misstankar för att skapa ett åtal va? Turkiet är en sekulär rättsstat sedan 100år tillbaka. Ja, tom längre än Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in