Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Jag ser fram emot att du och jag kommer recensera SVTs Luciamorgon som vi gjort i flera år nu, kära Merwinna.
Men är du alltså emot att Siw Malmqvist är julvärd? Det valet hyllades ju på flashback som "folklgt".
Bästa nyårsklock-uppläsaren var Jarl Kulle har jag hört. Men han dog 1997. Innan dess var han nyårsvärd i många år.
Ja, same procedure as every year, James...
Det hade jag missat. Kunde ha varit värre men även mycket bättre. Som sagt, jag tycker att julvärden ska vara en medelålders/äldre man med "mysig" framtoning. Som Arne Weise, även om det naturligtvis aldrig kommer att gå att finna hans like.
Jarl Kulle var väldigt bra men även Georg Rydeberg och Anders de Wahl. De hade alla den rätta utstrålningen av Lebemann... man kunde liksom tänka sig att de bara tittade in på Skansen på vägen till opiumhålan med de falna kvinnorna..! Samtidigt som de hade allvar under, de var inga trashiga män utan kunde föra sig som gentlemän. SÅ ska nyårsklock-uppläsaren vara!

Men nuförtiden finns det väl knappast några sådana män. Det kanske skulle gå att ta in en operasångare, som är van att maskera sig och spela en sådan roll?