2024-07-08, 19:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att de drogs tillbaka helt 1998 betyder inte att de inte finns tillgängliga i dag, ett kvarts sekel senare, nej.

1. Nej, Wakefield har aldrig tagit fram eller patenterat något singel mässlingsvaccin.

2. Nej, Wakefield hade inte tjänat en spänn om hans patent hade implementerats och kommersialiserats.

3. Jo, singel-varianten av mässlingsvaccin drogs tillbaka i UK kort efter Wakefields rekommendationer.

Det här och mycket annat rent förtal kommer från 'journalisten' Brian Deer och dennes mångåriga förtalskampanj mot Wakefield.

På tal om "Top-notch-källor" (sic).

Ridå.

Så alla ljuger utom Wakefield själv som har avslöjats som en av de största lögnarna, bedragarna och idioterna i modern tid.
Toppen! Han och hans anhängare känns trovärdiga…
Varför sätter du Deers yrkesroll inom citattecken? Han har gjort ett beundransvärt jobb med att avslöja samhällsfaran Wakefield.
Citera
2024-07-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så alla ljuger utom Wakefield själv
Patentansökan gäller INTE ett mässlingsvaccin. Den gäller en terapeutisk substans i syfte att behandla skador orsakade av MMR-vaccin.

Det framkommer i patentansökan och bekräftas av kollegor till Wakefield.

Så, här är det Deer som bevisligen ljuger.

Citat:
som har avslöjats som en av de största lögnarna, bedragarna och idioterna i modern tid.
Det är därför som jag startade den här trådan. Att bevisa att allt det här bygger på förtal och justitiemord och det i syfte att i Wakefield statuera ett exempel för att visa hur det kan gå för var och en som vågar ifrågasätta den internationella läkemedelsindustrins barnvaccin-regim världen över.

Citat:
Toppen! Han och hans anhängare känns trovärdiga…
Varför sätter du Deers yrkesroll inom citattecken?
Skälet till att jag kallar Deer för 'journalist' med anföringstecken är just för att han har missbrukat den rollen i sin mångåriga förtalskampanj och anstiftan till justitiemord mot kirurgen och forskaren Andrew Wakefield.

Precis ALLT är lögn och förtal.

Allt.

Citat:
Han har gjort ett beundransvärt jobb med att avslöja samhällsfaran Wakefield.
Och alla vi som INTE lever i ett inverterat moraliskt universum har en något annan uppfattning, helt riktigt.

Igen:
1. Nej, Wakefield har aldrig tagit fram eller patenterat något singel mässlingsvaccin. Här beslogs SnakePlisssken med ännu ett bevisligen falskt påstående.

2. Nej, Wakefield hade inte tjänat en spänn om hans patent hade implementerats och kommersialiserats. Här beslogs SnakePlisssken med ännu ett bevisligen falskt påstående.

3. Jo, singel-varianten av mässlingsvaccin drogs tillbaka i UK kort efter Wakefields rekommendationer. Här beslogs SnakePlisssken med ännu ett bevisligen falskt påstående.
Om SnakePlisssken insisterar på att påståendena 1-3 är sanningsenliga så är det ju bara att bulla upp med bevisen.

Jag finns kvar här.
Citera
2024-07-08, 20:46
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Att de drogs tillbaka helt 1998 betyder inte att de inte finns tillgängliga i dag, ett kvarts sekel senare, nej.

1. Nej, Wakefield har aldrig tagit fram eller patenterat något singel mässlingsvaccin.

2. Nej, Wakefield hade inte tjänat en spänn om hans patent hade implementerats och kommersialiserats.

3. Jo, singel-varianten av mässlingsvaccin drogs tillbaka i UK kort efter Wakefields rekommendationer.

Det här och mycket annat rent förtal kommer från 'journalisten' Brian Deer och dennes mångåriga förtalskampanj mot Wakefield.

På tal om "Top-notch-källor" (sic).

Ridå.

Andrew Wakefield ansökte om ett patent för ett singel mässlingsvaccin redan i juni 1997
Citat:
The medical school where Wakefield worked later explained that he’d filed the patent from his home address, without their knowledge or approval, and documents obtained by Deer show that Wakefield demanded complete legal ownership be transferred to him as a condition of him leaving his last academic post in December 2001.
https://briandeer.com/wakefield/vaccine-patent.htm

Resten kan du få lägga fram bevis för, påstår du något har du såklart bevis för detta.
Citera
2024-07-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Andrew Wakefield ansökte om ett patent för ett singel mässlingsvaccin redan i juni 1997

https://briandeer.com/wakefield/vaccine-patent.htm

Och så här står det i din länkade patentansökan:
Applicants : ROYAL FREE HOSPITAL SCHOOL OF MEDICINE AND NEUROIMMUNO THERAPEUTICS RESEARCH FOUNDATION
Inte Andrew Wakefield själv.

Citat:
Resten kan du få lägga fram bevis för, påstår du något har du såklart bevis för detta.
Resten?

Var specifik.
Citera
2024-07-08, 23:10
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Applicants : ROYAL FREE HOSPITAL SCHOOL OF MEDICINE AND NEUROIMMUNO THERAPEUTICS RESEARCH FOUNDATION

Resten?

Var specifik.

Resten du påstod, du står väl för saker du påstår, eller?
Om du inte står för det du påstår är det ju onödigt för dig att försöka diskutera.
Patentet jag hänvisar till har patentnr: 9711663.6 vilket du sett om du bemödat dig med att läsa länken jag hänvisade till.
Citera
2024-07-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Resten du påstod, du står väl för saker du påstår, eller? Om du inte står för det du påstår är det ju onödigt för dig att försöka diskutera.
Jag har presenterat och länkat till mitt underlag för "resten av det" jag påstår. Saknar du något så måste du vara specifik.

Förstår du?

Citat:
Patentet jag hänvisar till har patentnr: 9711663.6 vilket du sett om du bemödat dig med att läsa länken jag hänvisade till.
Och jag citerade relevant avsnitt som visar att det formellt är Wakefields arbetsgivare som ansöker om patentet, äger patentet, inte Wakefield själv, som du hävdar:
Förstår du?
Citera
2024-07-09, 17:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Wakefield står som uppfinnare, och patentansökan är skriven i ”jag”-form - t.ex
”In my earlier patent application No WO96/30544 I have described how measles…”.

Och som inte det vore nog skriver Deer:
The medical school where Wakefield worked later explained that he’d filed the patent from his home address, without their knowledge or approval, and documents obtained by Deer show that Wakefield demanded complete legal ownership be transferred to him as a condition of him leaving his last academic post in December 2001.
Citera
2024-07-09, 18:01
Medlem
Citat:
Wakefield står som uppfinnare, och patentansökan är skriven i ”jag”-form - t.ex
”In my earlier patent application No WO96/30544 I have described how measles…”.

Och som inte det vore nog skriver Deer:
Igen:
Att hans före detta arbetsgivare tog avstånd ifrån honom efter Deer & co's förtalskampanj och justitiemord på honom är däremot väl bekant.

Ingen nyhet.
Citera
2024-07-09, 18:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen:
Att hans före detta arbetsgivare tog avstånd ifrån honom efter Deer & co's förtalskampanj och justitiemord på honom är däremot väl bekant.

Ingen nyhet.

Wakefield sökte hemifrån utan skolans vetskap i egenskap av uppfinnare och krövde äganderätten till patentet. Att han använde skolans goda namn utan deras godkännande eller vetskap är knappast till Wakefields fördel…

Wakefield ljög dessutom sedan om patentet för att dölja sin intressekonflikt.

Ingen nyhet. Tyvärr.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-07-09 kl. 18:08.
Citera
2024-07-09, 18:50
Medlem
Citat:
Igen:
Att hans före detta arbetsgivare tog avstånd ifrån honom efter Deer & co's förtalskampanj och justitiemord på honom är däremot väl bekant. Ingen nyhet.

Biran Deer var i princip helt ensam, alla övriga journalister ville gulla med Wakefield. Det kallas för "Science by press conference" på engelska.

Det är Wakefield som står som en av uppfinnarna på patentansökan.

26 februari 1998 skriver Wakefield ett brev till Royal Free Hospital School of Medicine, att han tänker starta ett bolag, där verkställande direktör blir pappan till barn nr 10.

Bolaget, Immunospecifics Biotechnologies Ltd, ska framställa och sälja Transfer Factor, det nya underläkemedlet som Wakefield står som uppfinnare av.
Ägare till bolaget är Wakefield, pappan till barn nr 10 och några andra för mig okända.
Wakefield ska få titeln Research Director.
Citera
2024-07-09, 18:55
Medlem
Citat:
Wakefield sökte hemifrån utan skolans vetskap i egenskap av uppfinnare och krövde äganderätten till patentet. Att han använde skolans goda namn utan deras godkännande eller vetskap är knappast till Wakefields fördel…
Igen. Om Wakefield "kr[ä]vde" äganderätten så hade han naturligtvis skrivit sitt eget namn under "Applicants", och inte sin arbetsgivares namn.

Rena snurren.

Citat:
Wakefield ljög dessutom sedan om patentet för att dölja sin intressekonflikt.

Ingen nyhet. Tyvärr.
Ännu ett påstående från SnakePlisssken som nog fler än jag vill se bevis för.

Som sagt, att använda 'journalisten' Brian Deer som källa i något som helst sammanhang är nog inget att rekommendera.

Om man har rent mjöl i påsen.
Citera
2024-07-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Biran Deer var i princip helt ensam, alla övriga journalister ville gulla med Wakefield. Det kallas för "Science by press conference" på engelska.
Det var ingalunda Wakefield et.al som kallade till presskonferens.

Citat:
Det är Wakefield som står som en av uppfinnarna på patentansökan.
Korrekt. men han står INTE som ägare till patentet.

Citat:
26 februari 1998 skriver Wakefield ett brev till Royal Free Hospital School of Medicine, att han tänker starta ett bolag, där verkställande direktör blir pappan till barn nr 10.

Bolaget, Immunospecifics Biotechnologies Ltd, ska framställa och sälja Transfer Factor, det nya underläkemedlet som Wakefield står som uppfinnare av.
Ägare till bolaget är Wakefield, pappan till barn nr 10 och några andra för mig okända.
Wakefield ska få titeln Research Director.
Citera dina källor.
Senast redigerad av onopono 2024-07-09 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in