Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Till er andra.
Det gick 6 år efter det att Horton publicerade Wakefields svar på anklagelsen om "litigation bias" från "A. Rouse", innan denne plötsligt kom på att Wakefield hade undanhållit både honom och sina kolleger det faktum att han hade en "conflict of interest".
Det var och är en LÖGN.
Vad gäller övriga påståenden här ovan så betar jag av dessa ett i taget när jag kommer till GMCs justitiemord på Wakefield och Walker-Smith.
Först ska jag bocka av Horton och dennes ageranden i samband med affären Wakefield.
Horton får vänta, blir för krångligt annars.
1. Som sagt, Wakefield och kollegan Walker-Smith fick sina läkarlegitimationer tillbakadragna av GMC.
2. Walker-Smith överklagade därpå domen hos UK High Court och blev friad på samtliga punkter och fick tillbaka sin legitimation.
3. Wakefield, däremot, hade ingen försäkring som täckte de höga kostnader en överklagan innebar och har därmed fortfarande inte fått tillbaka sin legitimation.
Vad säger då UK High Court när den upphäver domen mot Walker-Smith?
“None of the children fitted the hypothesis to be tested under Project 172-96, in that none of them had both received a single or double vaccine. Project 172-96 was never undertaken.” [HC 19; 138]
http://www.bailii.org/cgi-bin/markup.cgi?doc=/ew/cases/EWHC/Admin/2012/503.html&query=Walker-Smith+and+GMC&method=boolean
Och:
Att GMCs skyldigförklarande... “stands or falls with the overall finding that the investigations of the Lancet children were undertaken under Project 172-96.” [HC Par. 22]
Dvs, trots överväldigande bevis för att Lancet-studien INTE var den studie som Legal Aid Board (LAB) hade gett Wakefield i uppdrag att genomföra, så dömdes han och Walker-Smith för diverse etiska överträdelser SOM OM Lancet-studien var = LAB-studien, en studie som dessutom aldrig genomfördes.
Att GMCs dom står och faller med den felaktiga slutsatsen att LAB-studien (Project 172-96) var samma studie som publicerades i The Lancet (Project 162-95).
Det här är således ett "judicial" domslut i högsta instans (UK High Court) och som GMC i sin tur inte överklagade. Det kvarstår.
Precis hur det här gick till visar jag i kommande inlägg.