2023-10-23, 23:20
Medlem
carminaburanas avatar
De ser inte ut som hiphopstyket som fanns på 90talet, snarare nån sorts 70talshybrid.jag helt raka .jag ser detta på fler och fler ungdomar i 16-18 års åldern. Vart kommer det ifrån, är det nån särsklig influencer? Jag tycker mig också se fler subkulturer än för 10 år sen, vilket jag tycker är kul.
Citera
2023-10-23, 23:33
Medlem
Kackotopis avatar
Har även noterat detta, helt klart något nytt, trender kommer och går, alltid något nytt klädfenomen. Värst av dom alla måste vara "skinny jeans", som man kommer jag aldrig förstå hur män kan/kunde gå runt i dessa. Testade en gång i butik trodde hela paketet skulle krossas, även inget jag skulle känna mig bekväm med att gå runt i...
Citera
2023-10-24, 02:15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
på flashback sen 2015 men klarar inte av att lägga in en länk.

det är fan bra jobbat. kul med pensionärer på flashback ändå!

Detta är "sett på stan", och min fråga är "vart kan det tänkas komma från?"

https://www.gq.com/gallery/baggy-jeans-for-men
Senast redigerad av carminaburana 2023-10-24 kl. 02:22.
Citera
2023-10-24, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Detta är "sett på stan", och min fråga är "vart kan det tänkas komma från?"

https://www.gq.com/gallery/baggy-jeans-for-men

Läs din egna länk kanske?
Citera
2023-10-24, 10:28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Läs din egna länk kanske?
Hahahaha....

TS verkar lite morgontrött.

Fula är byxorna hur som helst.
Citera
2023-10-24, 15:36
Medlem
Bjurras avatar
Nedre delen är 70-tal, övre delen med hög midja är 80-tal. Resultat är sjukt fult.

Tycker ungdomsmodet just nu är det fulaste på mycket länge och då genomled jag ändå grunge och 80-talsrevival.
Citera
2023-10-24, 19:50
Medlem
stickadhalsduks avatar
Att mode utvecklas och går i cykler är väl knappast en nyhet. Jag är glad att vi går ifrån skinny jeans-trenden som nästan blivit absurd i Sverige bland män. Tighta jeans och sneakers är så fruktansvärt fult.

Själv tycker jag bäst om raka jeans som inte är allt för baggy men inte allt för tighta. Lagom helt enkelt. Levis 505 är ett stuk som alltid funkar som ett ungefärligt riktmärke.

https://www.flyingapplevintage.com/p...05-jeans-81295
Citera
2023-10-24, 22:12
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Nedre delen är 70-tal, övre delen med hög midja är 80-tal. Resultat är sjukt fult.

Tycker ungdomsmodet just nu är det fulaste på mycket länge och då genomled jag ändå grunge och 80-talsrevival.

De påminner lite om. Northern soul modet. Fult som fan, men det tyckte väl 45 åringar om vår stil när vi var 15-16
Citera
2023-11-09, 19:58
Medlem
brianmolkos avatar
ska de vara flera personer i byxorna ?
Citera
2023-11-29, 00:46
Medlem
hinhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
De ser inte ut som hiphopstyket som fanns på 90talet, snarare nån sorts 70talshybrid.jag helt raka .jag ser detta på fler och fler ungdomar i 16-18 års åldern. Vart kommer det ifrån, är det nån särsklig influencer? Jag tycker mig också se fler subkulturer än för 10 år sen, vilket jag tycker är kul.

Ja fy fan tänkt på det länge.

Hockeyfrilla, baggypants, indianfjäder i örat. 00talets hipsters framstår ju som konsekventa.

90talet var musikpräglat samt Hiphop/skatare. Vem har har baggypants nu? Vilka präglas de av?

När unga tjejer/killar har baggypants och collegetröja instoppad i jeansen. Alltså....man hade ju blivit spolad i toan om man hade sånt på högstadiet på 90talet.
Eller oformliga dåligt sittande mommy jeans... helt absurt!

Vilka är stilikonerna numera? Hänger såklart inte med... men ändå... Nåt pojkband? Gamer? Influencer? Fattar noll. One Direction? Nån tvåkönad youtuber?

De varken knarkar dricker eller verkar göra något av mening. Skapar content av läskpapper? Är de ironiska?
Citera
2023-11-29, 00:49
Medlem
hinhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Haha...jadu. Såg typ 19årig snubbe idag med typ huvdröja, svarta spetsiga skor och superutsvängda braller, mer än bellbottoms ala 60tal.

Överkroppen utstrålar bra på att bälga Nocco och spela Call Of Duty 8,
underkroppen: LSD-poppande gammal danslärare med höftproblem som dansar med rosor i munnen.

Vad fan är det som pågår...
Senast redigerad av hinhale 2023-11-29 kl. 00:55.
Citera
2024-01-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickadhalsduk
Att mode utvecklas och går i cykler är väl knappast en nyhet. Jag är glad att vi går ifrån skinny jeans-trenden som nästan blivit absurd i Sverige bland män. Tighta jeans och sneakers är så fruktansvärt fult.

Själv tycker jag bäst om raka jeans som inte är allt för baggy men inte allt för tighta. Lagom helt enkelt. Levis 505 är ett stuk som alltid funkar som ett ungefärligt riktmärke.

https://www.flyingapplevintage.com/p...05-jeans-81295

Modeupplägget går ut på att det skall bytas vart 5e år till gammalt - o det skall gå så lång tid emellan
att det gamla är kastat skrotat så att det skall köpas nytt o inte gås i omodernt

Frågeställning - hur startar gammalnya modet eftersom folk uppbarligen går på den här dyra - inte slit-släng utan - köp-släng fortfarande fräscht mentaliteten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in