2023-10-23, 18:32
Medlem
Är det bara att ringa till vårdcentralen och säga att man vill boka tid för testosteron prov? eller måste man träffa en läkare först som sen lägger in så att jag kan lämna prov?
Citera
2023-10-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragor
Är det bara att ringa till vårdcentralen och säga att man vill boka tid för testosteron prov? eller måste man träffa en läkare först som sen lägger in så att jag kan lämna prov?
Du kan också testa din saliv också. det kan du göra hemma och skicka in.

https://www.herhealth.se/sv/tester/t...t-i-saliv.html
Citera
2023-10-23, 19:17
Du går in på werlabs och påbörjar det där. Har själv gjort det. Du beställer och betalar, får sen en remiss till en vårdcentral, blodprov tas och svar kommer sen på ditt konto på werlabs.
Citera
2023-10-23, 20:09
Medlem
Fick du testo utskrivet?
Citera
2023-10-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Du går in på werlabs och påbörjar det där. Har själv gjort det. Du beställer och betalar, får sen en remiss till en vårdcentral, blodprov tas och svar kommer sen på ditt konto på werlabs.

Vad fick du för svar?
Citera
2023-10-23, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av firstgeneration
Vad fick du för svar?

Att mina värden låg inom det normala så att gråta sig till en trt-kur var lönlöst.
Citera
2023-10-23, 21:18
Bannlyst
Bara transor som får testo i det här landet, såg något reportage om någon hardcore dopad gubbe som hade mer eller mindre slagit ut sin normala produktion, han fick inget testo och fick fortsätta med stick i rumpan.

Vill du ha testo på recept så är det bara glömma Sverige, går att göra utomlands och många länder har en helt annan syn på det här, i USA kan i princip alla män över 35 få det efter ett läkarbesök.

Det enklaste är att bara stick i rumpan och se hur det känns, du kan även påverka nivåerna naturligt, kost och styrketräning höjer testoproduktionen naturligt, sömnen är även den viktigt.

Skippa Sverigevägen och bespar dig en massa tid och besvikelse!
Citera
2023-10-23, 22:47
Medlem
Man kan inte bara ringa vårdcentralen och beställa ett prov. Man får ringa och förklara sina symptom och boka en tid med en läkare, som avgör vilka prover som ska tas. Självklart får man komma med idéer och ha en dialog med läkaren, som kan göra att man kommer överens om att testa just testosteron.
Citera
2023-10-24, 01:49
Medlem
Quicksandts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstgeneration
Vad fick du för svar?

Tog ett hälsotest via werlabs. Pga trötthet och andra symtom. För s-testosteron låg mitt värde på 31 nmol/L. Ref: 5.7-26.
Det säger dock inte mycket om man inte mäter shbg. Så glöm inte att dubbelkolla om det ingår i testet du gör.
Så har ingen aning om jag har brist eller inte. Får köra ett nytt test senare igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in