2006-08-04, 08:05
Medlem
Håller som bäst på med att byta adsl operatör från Bredbandsbolaget till Rix Telecom. Bytet skulle ha gjorts i måndags men fortfarande har inget hänt. Ringde bbb i tisdags o frågade om det var på gång, men hon sa att det brukar max dra ut på tiden eller eller två dagar.
Är det vanligt att det kan ta en vecka efter utsatt dag tills bytet är genomfört, eller skall jag ringa o kolla läget igen? Vet ju att det inte är bbb själva som åker ut till stationen och gör detta utan att dom bara beställer urkopplingen. Har bytt operatör två ggr tidigare och då har bytet alltid skett på utsatt dag.
Har ju beställt IP telefoni i samma veva nu som jag vill komma igång med så fort som möjligt.

/hedde
Citera
2006-08-04, 12:34
Medlem
Durkslags avatar
Vanligt vet jag inte om det är, men för ett bra tag sen bytte jag från Telia till GlocalNet, tog inte ens en timme.

Satt och spelade WoW när internet helt plötsligt lade av, försökte hysteriskt starta om datorn och kolla inställningarna men inget fungerade. Kom efter en halvtimme/timme på att jag bytt operatör , skrev in de nya konto-uppgifterna och sen funkade allt perfekt. Bytet gjordes dock 4 dagar tidigare än vad det stod i brevet från GlocalNet.

Men en vecka ska det inte ta, ring igen :/
Citera
2006-08-04, 13:30
Medlem
Snackade med bbb nu och då säger dom att dom har tio arbetsdagar på sig att utföra bytet, så det blir till att i längsta fall vänta en vecka till.

/hedde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in