2023-10-24, 17:07
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Man blir ju så himla besviken att se alla de namnen, Stefan Schwartz, Forsberg, Salming och många andra. Vidrig propaganda mot folket. Sen så var det ju en så sjuk stämning och hets i media under den tiden. Man gick efter människors jobb, medlemskap i föreningar och även familjer.
Tyvär så har ju verkligen kärleken till sitt eget land minskat kraftigt när man ser hur många äckliga vänstermänniskor och hycklare det verkligen finns i landet, Universitet var vidrigt det också. Det börjar bli uppenbart att man borde lämna detta land.

Mm, som natt och dag att jämföra 2010 mot för idag. Även om det är långt kvar, det är minst lika kontrollerat i tv-rutorna med noga utvalda debattörer som är helt ofarliga för systemet. Däremot är det lättare idag att säga sin åsikt, som Foppa gör... även om det inte är fullt ut (märks att han håller igen), lite annat att vara en offentlig person också att ta stormen om man verkligen yttrar sin åsikt.

Tror många (inte majoriteten) av dessa kändisar/sportprofiler blev pressade till att medverka i allt möjligt skit.
Senast redigerad av Kackotopi 2023-10-24 kl. 17:11.
Citera
2023-10-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Trust me bro…

Jag som bor utomlands och regelbundet träffar många svenskar här vet att nästan alla har bra försäkringar som ger mycket bra ekonomiskt skydd. Har visserligen hört talas om unga personer som inte tänker på försäkringar men jag har aldrig träffat någon sådan.

Kändisar som jag skrev om bodde inte i Schweiz. Jag har bara berättat om ngt jag själv hört, du får tro mig eller inte. Varför är det så svårt för dig att tro att ngn flyttar tillbaks till Sverige för att få vård här?
Citera
2023-10-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Kändisar som jag skrev om bodde inte i Schweiz. Jag har bara berättat om ngt jag själv hört, du får tro mig eller inte. Varför är det så svårt för dig att tro att ngn flyttar tillbaks till Sverige för att få vård här?

Som sagt jag bor utomlands och umgås med många svenskar här och alla har en bra sjukvårdsförsäkring som ger bättre vård än i Sverige utan att man behöver betala själv. Jag kan dock tänka mig att en del unga personer inte alls tänker på försäkringar alternativt någon väldigt fattig person, men jag har aldrig träffat någon sådan.

Förutom detta tror jag alltfler blir missnöjda med läget i Sverige och därför kommer allt färre överväga en flytt tillbaka.
Senast redigerad av expat2021 2023-10-25 kl. 11:07.
Citera
2023-10-25, 18:43
Medlem
Kackotopis avatar
Nu rapporterade även Riks-Monika för en liten stund sedan om Foppas yttranden om situationen i Sverige "Har Peter Forsberg fått sitt Jimmie Moment?": https://www.youtube.com/watch?v=wNq1HCrbAuM

Citat:
Hockeylegendaren Peter Forsberg intervjuas i Aftonbladet kring hans boendesituation i Schweiz, där han också beskriver sina tankar om situationen i Sverige.
Citera
2025-07-27, 08:10
Betalvägg: https://www.expressen.se/sport/hocke...-rakar-bo-har/

Peter Forsberg; "jag är ingen skattesmitare"

I det schweiziska skatteparadiset är var åttonde person miljonär – och blivit hem för delar
av den nordiska idrottsadeln. Som Kimi Räikkönen, Björn Dählie och Peter ”Foppa” Forsberg.

Håller med Foppa, Schweiz har knappt någon brottslighet alls, man borde flytta dit, lugnt o skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in