• 1
  • 2
2023-10-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Fentanyl var ju en jävligt annorlunda grej också, där gick ju hela världen ihop inte bara Sverige.

Hade det varit lätt så hade ju alla som haft Ellr jobbat för en shop åkt direkt, men ingen jag känner har fått någon form av straff relaterade till deras shoppar. Så vem vet vad som krävs.

Det som krävs är att det begås brott.
Andra preparat är inte i närheten lika farliga och därmed blir det inte straffbart att sälja dem innan de blir narkotikaklassade.
Det som gjorde att dessa personer åkte dit var att deras produkt ledde till att folk dog. Gränsen går alltså om man säljer produkter som skadar eller dödar konsumenterna och om detta görs uppsåtligt eller oaktsamt.
Samma gäller för alla andra typer av säljare också, inte bara de som säljer olika narkotikaanaloger innan de blir olagliga.

Man kan dö av i princip allt vid överkonsumtion och generellt ligger ansvaret på konsumenten så länge produktinformationen är korrekt och tillräcklig.
Det som krävs är alltså ett ämne som är så farligt att det inte går att konsumera på ett "säkert" sätt eller att säljaren inte ger tillräcklig korrekt information för säker konsumtion.
Citera
2023-11-01, 22:13
Medlem
Asklepioss avatar
Här känns det som att jag har väldigt mycket att komma med.
Jag ska bara sätta mig in i tråden först. Men för att summera: En jäkla massa regler och lagar samt även direktiv att följa. Gör man det seriöst så är det mer som att bedriva vilken E-handelskedja som helst.
Det är så långt ifrån att langa på gatan, det kan väl sägas med.
Citera
2023-11-01, 22:22
Medlem
Asklepioss avatar
Kan väl lägga till med att Sverige är världsledande när det kommer till att ta fram nya katinoner.
Alla Katinoner vi sålde när vi drev Asklepios designa vi själva. Det finns ett labb i Sverige som är 100% legit som tar fram och producerar en majoritet av alla katinoner som säljs online.
Allt där jag har haft ett finger med i spelet Asklepios->Hygea>Asken>Asklepios 2.0 så är det samma labb som är leverantör. Detta labb förser HygeaNPS med alla katinoner som kommer och går.
Jag la fram ett önskemål om 2-MEB inför Asklepios 2.0 då jag tycker den är ruskigt underskattad och en fullträff. Väljer att ej sälja pyrrolidiner även fast jag hade tjänat mer pengar på det.
Nästa produkt att producera blir förhoppningsvis 3F-NEH. Den var visst laglig fortfarande. NEH var den första katinon (Förutom mefedron då) att slå igenom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in