2023-10-22, 12:48
Medlem
Tja! Jag såg att det finns en utbildning till processoperatör livsmedel och jag blev nyfiken.

Är det någon som studerar/studerat till processoperatör livsmedel eller som jobbar inom området och kan berätta om fördelar och nackdelar med att jobba som processoperatör. vad har du för arbetsuppgifter? Är det mycket fysiskt arbete?

Finns det jobb och är det stor konkurrens om jobben? vad jobbar du med idag?

Hur är lönen?
Citera
2023-11-10, 11:01
Medlem
kedjas avatar
Helgalet att det nu startas utbildningar för "processoperatörer"... Jisses.. Bakom jargongen är processoperatör = fabriksarbetare.

Lönen är väl helt ok för ett så pass tråkigt jobb. Kan ligger strax under 30? nånting. Men som sagt, slösa inte CSN för en utbildning där du ska stå vid en maskin hela dagarna och dessutom behöva dras med allsköns konstiga karaktärer som jobbar på fabrik.

Lycka till,,
Citera
2023-11-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Helgalet att det nu startas utbildningar för "processoperatörer"... Jisses.. Bakom jargongen är processoperatör = fabriksarbetare.

Lönen är väl helt ok för ett så pass tråkigt jobb. Kan ligger strax under 30? nånting. Men som sagt, slösa inte CSN för en utbildning där du ska stå vid en maskin hela dagarna och dessutom behöva dras med allsköns konstiga karaktärer som jobbar på fabrik.

Lycka till,,

Tack för ditt svar. Uppskattar att få perspektiv. Jag trodde att de startade utbildningar för att det finns behov typ. Verkar vara rätt hård konkurrens om fabriksjobben... eller så suger mitt CV haha.

Jag uppskattar fler åsikter!
Citera
2023-11-16, 17:54
Medlem
Jag har bekanta som fått arbete som processoperatör utan varken utbildning, erfarenhet eller ett egentligt CV. Så det går definitivt att få dessa arbeten utan utbildning, däremot kan jag inte uttala mig om konkurrensen då jag personligen aldrig arbetat inom området. Att en utbildning finns på YH innebär dock generellt att det är ett bristyrke.

Glöm inte att det finns utbildningar för det mesta, även yrken som lokalvårdare som normalt inte kräver utbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in