Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Kemiska signaler är dock inte samma sak som om att gräs skulle kunna känna smärta. Finns ju knappast någon hjärna i gräs som skulle kunna omvandla kemiska signaler till smärtupplevelser så som vi känner dem.
Någon som äter griskött är väl inte vegatarian över huvud taget?
Det där vem som är vad är ju inte som förr. Nu är det viktigaste vad personen själv tycker den är. Eller vad DET är för något.
När jag var yngre hade jag en tjej som var vegetarian sedan födseln. Föräldrarna som var vegetarianer alltså. Det här var ju en helt annan tid. Och om någon kallades sig vegetarian och åt animaliskt så blev hon provocerad. Jag frågade varför hon inte blev vegan. Veganer och vegetarianer äter ju bara vegetarisk men veganer bryr sig ofta om mer än bara det man stoppar i käften. Handlar även om vad man har på sig för något.
Fruktkött var det enda kött hon åt. Det är inte animaliskt även om det är kött. Vissa tror ju fisk, fågel inte är kött. Du vet frågan kött, fisk eller fågel? Är ju kött alltihop. Animaliskt.
Det där.med signaler. Växter är ju giftiga för det skickas signaler när dom håller på och ätas upp. Många djur kan inte äta växter på grund av giftet. Vitlök till exempel är jävligt giftigt. Men människor är såpass stora med så stora mängder blod så vi kan äta det i ganska stora mängder. Frågan är ju om det är bra eller inte. Människor är ju skapta för äta animaliskt. Människor levde i många år innan det börjades ätas växter.
Signaler hade jag ju skrivit om. Men människor är nog inte skapta för äta vegetariskt. Något människor hittade på efter levt i många år. Och nu har det hittats på en massa nytt. Äta insekter. Men vem fan orkar bry sig om allt som hittar på. Efter Covid så har det blivit galet. Folk var ju så jävla efterblivna. Lyssna inte på experterna. Dom lever inte som dom lär. Gör som jag säger och inte som jag gör. Inte äter dom vegetariskt och insekter? Nej fyfan
Tänk om dessa människor levt som man gjorde förr. När människan inte ens kunde göra upp eld. Åt rått kött. Ser en katt. Dödar den och äter den rå.