2023-10-21, 23:06
Medlem
Hej

Så har man för första gång vart utomlands (lagligt asså) o rumlat runt med prostituerad (4 st). Kondom givetvis men eftersom gift så vill man ju ta de säkra före de osäkra å testa sig innan man har sex med frugan igen. Sååå hur gör man som vuxen medelålders man om man vill testa sig? Går man till en vårdcentral eller köper man nåt på apoteket? Finns det nån test som testar ”allt” eller måste man ha en test för varje sjukdom?

Å hur funkar det sen med smittspårning om det behövs? De kommer ju inte kunna få fram nåt utomlands men kommer smittspårningen ta kontakt med frugan? Trots att vi inte haft sex sen långt innan jag var utomlands? Det vill man ju gärna undvika. Om jag säger (sanningen) att vi inte haft sex kommer de tro på mig då eller tar de alltid kontakt med partner om man är gift?

Pekpinnar å moralkakor kan undvika svara.
Citera
2023-10-22, 00:03
Medlem
Brukar väl finnas venerolog mottagning på sjukhus där man kan testa sig för det mesta kring sexuell hälsa. Om du skulle ha någon smitta och det ska spåras får du ju lämna ut den informationen du vill/har.
Citera
2023-10-22, 02:24
Medlem
Du kan dock få post ifrån dom med resultatet och din fru blir nog skit glad då😀
Citera
2023-10-22, 03:07
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden

Ja, eller när det börjar klia hos frun eller plötsliga utslag som kondylom.

TS, var ärlig! Det kommer fram ändå, antingen klåda och då går hon till gyn.
Citera
2023-10-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden

Är det så? Skickas provsvar verkligen fortfarande med post eller får man det digitalt i journalen på 1177?
Citera
2023-10-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Brukar väl finnas venerolog mottagning på sjukhus där man kan testa sig för det mesta kring sexuell hälsa. Om du skulle ha någon smitta och det ska spåras får du ju lämna ut den informationen du vill/har.

Tack för bra svar. Det jag funderade på är just om smittspåraren alltid tar kontakt med partner (är man gift är det ju enkelt att hitta den) eller om det bara är de personer jag faktiskt uppger. Har inte haft sex med frugan sen resan och väljer att testa mig innan vi har det.
Citera
2023-10-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanjam77
Tack för bra svar. Det jag funderade på är just om smittspåraren alltid tar kontakt med partner (är man gift är det ju enkelt att hitta den) eller om det bara är de personer jag faktiskt uppger. Har inte haft sex med frugan sen resan och väljer att testa mig innan vi har det.

Smittspårningen ska ju gå på det du säger och om du säger att du och din fru inte har haft sex så ska inte din fru kontaktas. Antar dock att smittspårningen kan göra lite som den vill även om det inte är korrekt.

Glöm dock inte bort att det finns många sjukdomar som kan spridas sexuellt och som inte brukar kollas t ex herpes, hpv osv.
Citera
2023-10-22, 14:52
Medlem
Skulle du ha en sjukdom som går under smittskyddet, ex klamydia eller HIV, så har jag svårt att tro din fru inte kontaktas. De spårar 1 år bakåt om jag inte missminner mig...

Hade ett sånt fall en gång. Vi gav maken 1 dygn på sig att själv berätta till frun. Vilket han var man nog att göra, innan sjuksköterska ringde upp och delgav risk för smitta.
Citera
2023-10-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanjam77
Är det så? Skickas provsvar verkligen fortfarande med post eller får man det digitalt i journalen på 1177?

Oklart vet att de gjordes de förut iaf har själv aldrig fått något
Citera
2023-10-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Ja, eller när det börjar klia hos frun eller plötsliga utslag som kondylom.

TS, var ärlig! Det kommer fram ändå, antingen klåda och då går hon till gyn.

De är då han skyller på henne😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in