2023-10-21, 22:11
Medlem
Larasofts avatar
Kriterier för det? Någon med erfarenhet?
Citera
2023-10-21, 22:42
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft

Testas från fall till fall. Har du många barn kan de bli 3 år. Men 5 år är standard. Även med barn.
Citera
2023-10-21, 22:53
Medlem
RedRights avatar
Citat:

Ska mycket till att få igenom kortare avbetalning än 5 år.
Men finns några kriterier och det är om du tex har små/mellanstora barn, Då dessa blir lidande för ditt ekonomiska kaos.

Sedan är långtidssjukskrivningar med neurologiska sjukdomstillstånd också anledningar till förkortad betalningsplan.
Citera
2023-10-22, 10:08
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Men finns några kriterier och det är om du tex har små/mellanstora barn, Då dessa blir lidande för ditt ekonomiska kaos.

Sedan är långtidssjukskrivningar med neurologiska sjukdomstillstånd också anledningar till förkortad betalningsplan.

Ok, personen det gäller har fått en neurologisk sjukdomsdiagnos, förutom sedan tidigare en psykiatrisk och somatisk diagnos. Skulderna beror på utslag från 2005. Aggressiva kreditinstitut med hög ränta.
Citera
2023-10-22, 10:09
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight

Inga hemmavarande barn, personen är ålderspensionär.
Citera
2023-10-22, 10:34
Medlem
Glits avatar
Är inte så enkelt att få igenom skuldsanering, 3 eller 5 år. Är den beviljad redan?
Citera
2023-10-22, 17:05
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Är inte så enkelt att få igenom skuldsanering, 3 eller 5 år. Är den beviljad redan?

Personen ska söka. Jag bedömer att personen får det, men med tanke på ålder och sjukdomar och skuldernas ålder vore det önskvärt med kortare tid än fem år.
Citera
2023-10-22, 17:54
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Inga hemmavarande barn, personen är ålderspensionär.

Om han eller hon är pensionär, spelar det ens någon roll om det blir skuldsanering eller ej? Jag menar alltså om KFM ens utmäter någonting i dagsläget? För jag antar att inkomsterna är ganska små.
Citera
2023-10-22, 17:59
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Om han eller hon är pensionär, spelar det ens någon roll om det blir skuldsanering eller ej? Jag menar alltså om KFM ens utmäter någonting i dagsläget? För jag antar att inkomsterna är ganska små.

Så fort personen får fondmedel pga sin neurologiska sjukdom så är fogden där och utmäter. En diskmaskin skulle de gått till då personen har svårt med motoriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in