Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Det fungerar ju inte så. Dels är allt content i X skapat av användarna och noggrant filtrerat så att det som uppskattas mest syns mest.
Dessutom kan man inte på konstgjord väg skapa en social plattform. Det krävs enormt mycket för att folk ska lägga ner sin tid gratis åt andra, som på FB. Hela iden är döfödd.
jag tror snarare på den motsatta lösningen, att X pga vikande användarunderlag så småningom för lägga ner. Även facebook och FB kommer att råka ut för det. En vacker dag tänker alla samtidigt Det här suger.
Som jag skrev verkar inte Musk sådär intresserad av X lönsamhet för då hade han hållit käft och lytt makten.
Jag vet hur det fungerar och skrev att det blir svårt att locka unga med något nytt som EU skapar som kommer att drypa av censur.
Facebook blir en gravgård av döda konton inom en snar framtid, Twitter/X är mer dynamiskt men jag tror Musk har andra planer för den plattformen eftersom han också vet vad som kommer. Nytt kommer som du skriver men frågan blir om det blir samma slagkraft som twitter hade. Politikerna får väl öppna massor av konton för sina budskap och längta tillbaka till den gamla goda tiden med bara twitter.
Den dagen var igår för mig, som du skriver, "det suger". Men jag tror på en ny generation unga som har mer vett i huvudet än våra nuvarande fossil eller drönare.