2023-10-21, 18:18
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukaskallius
Ville veta om de vilseledde, d.v.s att det var socker i (tillsatt), sedan om man verkligen kan överväta dadlar.

Vanliga dadlar kunde jag äta högst 2-3 av dagligen, det liksom kändes fine där.

Har du överhuvudtaget ätit dessa? Isåfall hade du knappast ställt mig den frågan.

Det är liksom omöjligt att inte damma av en sådan här påse när man väl öppnat den. OMÖJLIGT!
För mig funkar det bra att äta två-tre stycken. Påsen räcker en bra stund för mig.

Sen tycker jag att det är intressant det där med tillsatt socker. Dadlar är socker, skulle det spela någon roll om de är rullade i strösocker?
Citera
2023-10-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
För mig funkar det bra att äta två-tre stycken. Påsen räcker en bra stund för mig.

Sen tycker jag att det är intressant det där med tillsatt socker. Dadlar är socker, skulle det spela någon roll om de är rullade i strösocker?

Återigen, när de strött på en hel tunna med salt och surt på dadeln och liksom gjort den annorlunda i konsistensen är det mycket lättare och äta hela på en gång jämfört med hur du tar dig an 1-2 dadlar vanligtvis.
Citera
2023-10-21, 21:07
Medlem
JayJayAdamss avatar
Köpte hem alla smaker från Apotea tror jag det var. Bortsett från 1-2 som inte fanns i sortimentet.
Det var bland annat Salt Karamell/jordnötter, Sour Cola, Hallon/Lakrits, Tropical fruits. Salt karamell och Sour Cola var riktigt goda och ett bra alternativ som snacks. Resterande var inget speciellt. Köpte även Dave & Jons bondbönor. Också goda.

Kan även rekommendera ICAs dadlar. Finns bland annat med choklad, lakrits och pepparkakskryddor när det är säsong.
Citera
2024-04-06, 23:53
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Provade sour cola nyligen och blev riktigt positivt överraskad! Smakade bättre än sura colanappar.
Citera
2024-04-08, 07:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Onyttigt är det definitivt inte. Dadlar innehåller vitaminer, mineraler och fibrer. Dom är förvisso rika på sockerarter, men å andra sidan avser detta naturliga sådana och inte tillsatt socker. Jämfört med många andra frukter är dom relativt rika i kalorier, men kalorier är inte nödvändigtvis onyttiga.

Kalorier från socker, vilket det rör sig om i detta fall, är inte nyttigt i större mängder, att äta en påse dadlar om dagen har inga hälsofördelar och kan rent av leda till försämrad hälsa.

Även tillsatt socker är naturligt.
Citera
2024-05-16, 05:46
Medlem
hetabengts avatar
Dom var goda, jag testade Fizzy Bottles och Sour Cola. Beställde från apotea.

Sen gynnar man ju det fantastiska landet Iran då dadlarna kommer därifrån.

Allah Akbar! Leve Iran! Leve den islamska revolutionen! Låt drömlandets dadlar spridas över världen och göra de otrogna hundarna feta och lata!
Citera
2024-09-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
Dom var goda, jag testade Fizzy Bottles och Sour Cola. Beställde från apotea.

Sen gynnar man ju det fantastiska landet Iran då dadlarna kommer därifrån.

Allah Akbar! Leve Iran! Leve den islamska revolutionen! Låt drömlandets dadlar spridas över världen och göra de otrogna hundarna feta och lata!

Tack för den infon. Nu jag inte handla dem mer..
Citera
2024-09-10, 08:21
Medlem
Kanastras avatar
Jag brukar köpa dadlar i kartong, den kartongen som brukar ligga bland frukten. Lidls är godast av dom jag testat. Köpt inte dom som ligger i ett avlångt litet frigolitbåt bland russin och annan torkad frukt.
Sen lägger jag dadlarna i frysen. Dom djupfryser inte utan blir som seg kola, mycket gott. Pass opp för kärnan bara.

Och apropå 'innehåller inget tillsatt socker' så gör ju inte ens rent strösocker det, inget TILLSATT socker.. Om man vill veta hur mycket socker det är i en produkt, tillsatt eller ej så kolla på förpackningen och under 'kolhydrater varav sockerarter' så ser man det.
Många bars har uppåt 30% medan vissa har max ett par procent.
Citera
2024-09-15, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukaskallius
Kan man lita på denna produkt helt? Era recensioner om denna produkt? Äta en påse om dagen utan risker?
Mycket socker är det definitivt i dadlar, sedan innehåller de en del fibrer och vitaminer vilket är fördelen jämfört med vanligt ”godis”. Mindre ”tomma” kalorier således. T.ex. en typ 2-diabetiker bör ju dock hålla sig borta från dessa…
Citera
2024-09-15, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel

Det beror på var dom är odlade.

Om dom är odlade i fel land eller fel plats i iran där man har industri med tungmetaller tillexempel så är dom inte nyttiga.

De vågar aldrig skriva på förpackningen var nötterna eller i detta fall dadlarna är odlade så då kan man automatiskt anta att det är rent skräp som lösviktsnötterna de säljer eller färdigmixen med kinesiska billiga skräpjordnötter.

Tacka vet jag vårt grannland där de måste skriva på förpackningen var dom är odlade.
Citera
2024-10-01, 19:50
Måste vara bästa affärsiden på länge.. Riktigt gott, och inte överdrivet dyrt heller.

Sen är det väl ingen mage som klarar en överkonsumtion.
Citera
2025-02-04, 12:54
Medlem
enfindams avatar
Jag har provat alla smaker och idag fick jag hem Sour Watermelon och Strawberry Milkshake. Jag tycker att Sour Watermelon är nummer ett och på andra plats kommer Salted Caramel Peanuts
Senast redigerad av enfindam 2025-02-04 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in