Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Bo Nickals vs Chimsez i brottning r som att jmfra Jim Carrey med Johan Glans i komedi. Han skulle vinna p typ 5 sekunder.
ven stende ser Bo mer lovande och stabil ut, speciellt med tanke p Chimaevs glaskke.
Lgger man till kondition och vilja s ser jag inget annat n en komplett ragdolling just nu.
Kamzat mste steppa upp flera steg om han ska ha en chans mot bo Nickal tror jag helt serist.
Instmmer helt i denna analys. Frutom psyket (han sg ut att agera som om han vore i en barfajt i tredje ronden mot Burns) s r det en grej som skulle kunna frbttra Khamzat drastiskt. Det vore om han lyckades utvecklas mycket mer som striker. De fysiska gvorna har han ju och han brjade trna sin striking rtt sent. Kan han nnu bli en grym cardiostark taiboxare? Men rtt team kanske han kommer mycket mycket lngt? Han br hur som helst byta gym och kra t ex AKA eller ngot islamistgym i Dagestan.
Bo Nickal hvdar att Khamzats brottning r alldeles fr endimensionell och (utan att vara expert i mnet brottning) tycker jag sjlv att den ser mycket simplare ut n Nickals avancerade dito. Nickals r nog en verlgsen brottare. Eftersom brottningen r bde Khamzats och Nickals specialit och eftersom Nickals stende verkar minst lika solitt som Khamzats antyder vl detta att det r Nickals som har den strsta talangen och potentialen.