Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-10-21, 10:12
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Allvarligt, det är bra att muren med gamla illusioner har rämnat, men nu har du samlat på dig nya istället. De har ersatt de gamla, och det är samma snurr som innan, bara annan rekvisita. Nu är hela världen skit och du dömer folk till höger och vänster, istället för att, som förut, slå knut på dig själv för att leva upp till omgivningens förväntningar. Föreställningarna verkar numera gå i svart istället för vitt. Hur vore det att ta ett steg tillbaka och försöka utröna vad som fattas dig, för du verkar fortfarande pressa hårt mentalt.

Du lägger drivfjädrarna utanför dig själv, på att kategorisera och reta dig på andra, men det finns bara en enda person som du har makt att förändra. Så hur ser ditt umgänge med dig själv ut? Vad vill de kaotiska känslorna förmedla?
——-

Har du råkat ut för en olycka (halskrage)?

Edit: Tar du droger?
Det har varit mycket dömande från min sida samtidigt som jag är fri från fördomar. Jag dömer aldrig enskilda utan allt liv som uppvisar flockbeteenden. Jag ser behovet av grupper som en brist, och det är också vad det är, men kanske inte min sak att vara brydd om. Nå...

Jag kan inte tro, inbilla mig luft, och kan inte heller tvinga mig till att inte "se igenom mina egna visioner och saker". Jag är medveten om att jag har förfallit. Att jag har nått nya höjder kan vara bara som jag anser.

Halskragen är för att orka hålla huvudet upprätt. Det låter konstigt men är inte det mer än att jag kommit fram till att det är behagligt så att man slipper man känna för mycket gravitation.
Det är inget som är konstigt utan allt är tvärtom vettigt på så sätt att jag har gjort livet enklast möjligt för mig, vilken jag kan tycka alla borde göra.

Jag är nog inte människan som har ambitioner annat än bara just det jag vill på snabbast och bäst vis för mig. När man gjort tillvaron på det sättet så ska mycket till att ändra sig. Alla hamnar väl där de hamnar efter många år av val som utkristalliserar sig till de alla i viss mån alltid har varit. Det finns ju olika sorters människor.

Jag gillade att sitta ner och prata redan i lågstadiet på rasterna när de andra barnen lekte. Tänkte på mycket annat och har ofta varit på "andra platser" än där jag befunnit mig. Jag har varit en sökare och kanske nu funnit mig själv.
"Kristallkulan" visar troligen att det kommer att fortsätta men att jag till sist måste göra något åt det. Vad det är tänker jag mycket på. Från James Bond i ungdomen till en innesittande nörd... och vad blir nästa...

Visst kan jag ta mig besväret att åka till Brasilien och gå där fram och tillbaka. Just då hamnar jag i en miniflow men jag vet inte om det är dit jag vill komma. Tål att tänkas på...

Kärlek kanske är en lösning, konstgjord andning, men det har jag blivit för bekväm för. Jag är inte kåt varken i huvudet eller i ku*en. Båda grejerna var vissnat. Det är ingen fräs i mig längre. Vad det beror på vet jag inte.
Den före detta kåtheten förblindade mig då till att vara angelägen. Detta med sex var vad som drev mig förut men det är för mycket jobb för så lite numera. Nått sånt var sanningen. Framledes kommer jag säkert på något att snöa in mig på för det är just det jag behöver. Jag har tillsvidare zoomat ut.

När andra går upp så går jag och lägger mig och så lär det nog förbli eftersom det alltid har varit så. Men jag skulle inte kalla mig olycklig eller problematisk.

Det tas inga droger.
Citera
2023-10-21, 11:17
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larutte
Jag måste till en början förlåta mänskligheten för att nästan alla är "ettor". Att sluta reta mig på folk för att folk är folk vore en vinst så att jag hade sluppit vara som en alltmer pessimistisk motpol, en glädjedödare som genast känner mig tvungen att "läxa upp" andra än vart jag kommer. Jag tror, eller snarare vet att alla, hela befolkningen, gödslar sig själva runt på "i relation till varandra".
Även konflikter genererar vanligt folk mening. Folk söker sig till kaos och finner något i allt sådant som då per automatik behöver bli gjort eller lösas.

Min "livsstrategi" har länge varit den motsatta, så enkelt som möjligt allting, men jag tycker att jag lever och tänker rätt. Man kan inte prata med mig från stadie 1 utan att jag vet att det är en stadie-ett-människa. Dom är dessvärre väldigt många. "Ettor" försöker få "tvåor" att återgå till att bli ettor igen på något nytt glassigt vis. Men där har jag redan varit och "belyst".

Därför är det inte något som funkar. Jag får söka mina vänskapliga tvåor och hålla alla ettor neutrala. Jag ser inget särskilt värde i att åstadkomma något för vem är det som ska gratulera mig och vad ska jag med det till. Min vilja och drivfjäder verkar vara att skapa nya tvåor men de fortsätter som ettor än hur jag gör. Jag gav därför upp med vanligt folk då det var det enda rimliga.

Nu till frågan och kanske svaret. Bara låta tiden gå och leva ut vad som återstår. Jag tar inte ens av mig halskragen/nackstödet längre när jag åker och handlar.

Det enda jag vet är att du ska skriva mer här.
Citera
2023-10-21, 11:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larutte
Jag är en vuxen blasé man som passerat 50 år. Min tid känns över. Det finns bara två sätt som man kan leva:
1. I någon slags James Bond eller Sagan om Ringen illusion.
2. I verkligheten utan illusioner.
Nummer 1 kan innefatta alltifrån a till ö så som relationer, vänner, affärer, barn, familj, tro, religion, tävlan om prestige, status, pengar mm.
I dont care. Why should i. What would be the point...

När man inser att allt man trodde, på gott och ont, bara var luftslott man målade upp och trodde på. Fajter och åsikter man tog och hade var lönlösa. De gav ju inget. Ger det er något och vad sjutton i så fall... Vad finns kvar av livet när allt är skärskådat?
Vad kan nummer 2 innehålla när man inte längre är varken Ferdinand Magellan eller Indiana Jones, och när den man trodde man var inte finns kvar eftersom han, liksom ni skulle göra, försvann när tron och känslan av livets äventyr och magi föll?

Edit. Inte ens tjejen på bild finns, bara om du trodde det i dina ögon.

1. Börja motionera. Ta långa promenader varje dag och släng halskragen. Våra kroppar är till för att användas, och rör vi inte på oss blir vi lätt håglösa och deprimerade.

2. Skaffa dig en hobby. Spelar mindre roll vad det är så länge det intresserar dig, men det är naturligtvis bra om du också träffar andra människor genom din hobby.

3. Inse att livets mening är att leva i nuet och njuta av de glädjeämnen som finns. Karin Boye uttryckte det bra: Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd.
Citera
2023-10-21, 21:49
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Det enda jag vet är att du ska skriva mer här.
Jag kan skriva några rader till... Sovit nästan 12 timmar, vilket är skönt. Drömt om fantastiska resor. Vaknar upp och ser att sista påsen havregryn som kokas gröt på i mikrovågsugnen är slut. Får bli makaroner ett tag tills även dom är slut. Handla är inte skoj och görs bara när det blir ett absolut måste.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
1. Börja motionera. Ta långa promenader varje dag och släng halskragen. Våra kroppar är till för att användas, och rör vi inte på oss blir vi lätt håglösa och deprimerade.

2. Skaffa dig en hobby. Spelar mindre roll vad det är så länge det intresserar dig, men det är naturligtvis bra om du också träffar andra människor genom din hobby.

3. Inse att livets mening är att leva i nuet och njuta av de glädjeämnen som finns. Karin Boye uttryckte det bra: Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd.

1. Säkert sunt förnuft i lagom mängd.
2. Hobby behöver innehålla en meningen med målet.
3. I så fall lever jag redan nu i nuet genom att göra mest ingenting.

Alla hobbyer jag haft har varit drivna av i botten sex. För att träffa tex en tant så behövs säg 100 dejter. Folk som tycker att de där 99 dejterna innan nummer 100 i sig är roliga och meningsfulla kommer att träffa nummer 100 och med möda kunna behålla henne tillsvidare eller ett tag.

Jag saknar ingen tant här och nu. Folk vill aktivera sig, folk är eviga pratare, folk vill ha något ut av mig, folk vill mingla, bilar susar förbi, folk ska någonstans hela tiden. Folk lever vad de tror är sina roliga liv.
Jag kan öppna upp nya känslomässiga fronter var jag vill men mest sannolikt i så fall bara för att först gå igenom en lång lista av "detta måste du göra" för att därefter ha ansvaret och känslorna i mitt liv och hålla relationen på glöd och möta upp till förväntningarna av det ambitiösa och pretentiösa.

Jag kan åka till Natal i Brasilien för att bli avrunkad så som jag alltid gjort men det är långa resor för det lilla som lika bra kan hända här i Stockholm.
Kompassen jag är inte mycket mer än vad ku*en vill. För att en hobby ska kunna bli av så många jag involvera hjärnan och då kräver den ett konkret mål, något som ska bli gjort och vara avgjort samt klart och färdigt.
Jag springer inte ner till Sturecompagniet i tron att någon ska vilja göra det åt mig där, och jag är inte intresserad av att slicka någons fit*a.

Men en hobby ja... Är det då att segla i skärgården på vårkanten när nästa sommar kommer eller är det att spela bridge eller poker med grabbhänget...
Oavsett så grundar sig allt sånt på inget jag vill. Det är homosexuellt för mig och även om kvinnor är inbladade så blir det på sin höjd gangbang, vilket jag kan avstå.

Jag vill leta i sophögar efter guldklimpar. Ett riktig barfota hora med smuts på fötterna som luktar svett som tar mig på nya k*käventyr. Det är min hobby men möjligheten till sådana fritidssysselsättningar är tyvärr mycket begränsade i Sverige.
Citera
2023-10-21, 23:12
Det är skönt att vintern böjar komma. Går nog snart mot nollan och frost. Skönt när det är kallt att bädda ner sig under tre täcken, titta på Youtube av någon intressant röst som pratar i bakgrunden och slumra bort några timmar till.
Vid kanske 03.00 när jag vaknar bli det kanske en rask promenad i Fagersjö motionsspår innan solen går upp och staden vaknar till liv igen med allt sitt stök av många grejer och måsten.

Det är att vara mogen och i alla fall veta vad man inte vill.
Citera
2023-10-22, 10:38
Medlem
nonameds avatar
Peterpan syndrom?
Citera
2023-10-22, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Svårt, det där. Du är inte ensam för vad det är värt. Sen om det beror på depression eller bara en insikt som inte alla når fram till vet jag inte. Existentialismen säger ju att vi i avsaknad av riktig mening är fria att skapa vår egen. Kanske kan du efter att ha vaknat upp för livet du levt hittills ha en möjlighet att lära känna dig själv igen, och lägga fokus på det som är viktigt för dig? Måste ju ändå finnas något du värderar. Behöver inte vara något stort liksom, det är ju bara du och vad du vill i fokus så skit samma vad det betyder för andra.

Vettefan alltså, svårt att inte undra över poängen med allt men i de perioder jag mått som bäst har jag inte brytt mig ett dugg om innebörden eller vikten av det jag gör.

Synd att inte tjejen på bild finns, hon var mig en fager mö.

köp en sexdocka, du mår dåligt för du får aldrig sex med kvinnor när du äter bara bönor och pruttar
Citera
2023-10-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canadagoosis
du äter bara bönor och pruttar

Bönor är bra! Sexdocka klarar jag mig utan, fatta att stå och tvätta ur den i badkaret helt svettig efter utlösning. Nej tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in