Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-20, 23:18
Medlem
Finns Milky Way kvar att köpa i butik och i vilken butik finns den i så fall? Jag har googlat men får bara fram att den ska finnas på Ica och där har jag minsann inte hittat någon. Det är ju den godaste chokladbiten, så varför har den försvunnit?
Citera
2023-10-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeakingOf
Finns Milky Way kvar att köpa i butik och i vilken butik finns den i så fall? Jag har googlat men får bara fram att den ska finnas på Ica och där har jag minsann inte hittat någon. Det är ju den godaste chokladbiten, så varför har den försvunnit?

Den finns kvar. Jag köpte på Eko i Skövde förra veckan.
Citera
2023-10-21, 14:00
Medlem
Citat:

Brukar ofta hitta i små tobaksaffärer och sånt.
Citera
2023-10-25, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiuj
Den finns kvar. Jag köpte på Eko i Skövde förra veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Brukar ofta hitta i små tobaksaffärer och sånt.

Tack! Då får jag fortsätta mitt letande 🤩
Citera
2023-10-25, 11:25
Medlem
Citat:
Tack! Då får jag fortsätta mitt letande 🤩

Min dotter säger att det brukar finnas på butiken Normal.
Citera
2023-10-25, 23:44
Medlem
Kanastras avatar
Hade helt glömt bort den! Kommer köpa nästa gång jag ser nån!
Den kändes som en stor godisbit på 90-talet, snickers, japp, milky way, raider och några till.
Citera
2023-10-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Min dotter säger att det brukar finnas på butiken Normal.

Men tusen tack! Ska dit och kolla! 🤩
Citera
2023-10-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Hade helt glömt bort den! Kommer köpa nästa gång jag ser nån!
Den kändes som en stor godisbit på 90-talet, snickers, japp, milky way, raider och några till.

Hur kan man glömma den?! Den godaste av alla 🤩
Citera
2023-10-31, 09:51
Medlem
carminaburanas avatar
Ser ofta på Willys.
Citera
2023-11-05, 04:34
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Påsarna med småbitar finns på Dollarstore bl.a. De vanliga, stora chokladbitarna finns som sagt på Willys.
Citera
2023-11-05, 06:07
Medlem
Kongruensbojds avatar
Sköna minnen man har av Milky Way. Jag minns första gången jag såg annonsen i Kalle Anka (1991?) och när jag samma dag sprang ner till kiosken för att köpa men kioskägaren bara stirrade på mej med tomma ögon. Det tog några veckor innan den fanns tillgänglig i affärerna.

Vill minnas att jag likt pojken i annonsen åt min första Milky Way med ett glas mjölk till.

I Japan är standardmilkywayen dessvärre den bruna med chokladsmak. Är det den vita fortfarande i Sverige?
Citera
2023-11-05, 06:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Sköna minnen man har av Milky Way. Jag minns första gången jag såg annonsen i Kalle Anka (1991?) och när jag samma dag sprang ner till kiosken för att köpa men kioskägaren bara stirrade på mej med tomma ögon. Det tog några veckor innan den fanns tillgänglig i affärerna.

Vill minnas att jag likt pojken i annonsen åt min första Milky Way med ett glas mjölk till.

I Japan är standardmilkywayen dessvärre den bruna med chokladsmak. Är det den vita fortfarande i Sverige?
Den vita har nog inte varit standard sen 90 talet

Jag minns också de annonserna i kalle anka. Med den vita och blå förpackningen och stjärnor på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in