2023-10-20, 20:21
Medlem
Hej, går i tankar att köpa en Icarsoft cr Max felkodsläsare till min bilförsäljning/samt hobby verkstad.

Kommer mest användas till felsöka våra försäljningsbilar och laga dem samt vänners bilar.

Kommer mest användas för service nollställning och släppa elektriska bromsar vid broms byte och läsa felkoder.

Tror ni Icarsoft cr Max räcker för det ändamålet? Eller ska jag kolla på mer professionella verktyg som ligger på 20 000 uppåt?

Läst lite att Icarsoft inte kan backa elektriska bromsarna på vissa Volvo??

Söker köptips och rekommendationer
Kikat lite på autel med
Citera
2023-10-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Hej, går i tankar att köpa en Icarsoft cr Max felkodsläsare till min bilförsäljning/samt hobby verkstad.

Kommer mest användas till felsöka våra försäljningsbilar och laga dem samt vänners bilar.

Kommer mest användas för service nollställning och släppa elektriska bromsar vid broms byte och läsa felkoder.

Tror ni Icarsoft cr Max räcker för det ändamålet? Eller ska jag kolla på mer professionella verktyg som ligger på 20 000 uppåt?

Kikat lite på autel med

Bara använt den till BMW, och där är den helt suverän.
Citera
2023-10-29, 08:23
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Kikat lite på autel med

Blev det någon Cr max? Har själv funderingar på att införskaffa en cr max men vet inte om den klarar av bytet av additiv vätskan på citroen c3 då man måste nollställa samt kunna ställa om hur mängden som det är i påsen.
Citera
2023-10-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Blev det någon Cr max? Har själv funderingar på att införskaffa en cr max men vet inte om den klarar av bytet av additiv vätskan på citroen c3 då man måste nollställa samt kunna ställa om hur mängden som det är i påsen.

Fick höra av många att Icarsoft inte funkar som till alla bilar som det marknadsförs om.

Det blev en Otofix D1 Lite är riktigt nöjd hitils verkar den klara av allt möjligt och alla bilar vilket var ett krav för mig då jag har bilfirma.

Verkligen värd pengarna och byggd av autel samma mjukvara osv så skulle nog rekommendera den om har budget för det.
Citera
2023-10-29, 18:43
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Fick höra av många att Icarsoft inte funkar som till alla bilar som det marknadsförs om.

Det blev en Otofix D1 Lite är riktigt nöjd hitils verkar den klara av allt möjligt och alla bilar vilket var ett krav för mig då jag har bilfirma.

Verkligen värd pengarna och byggd av autel samma mjukvara osv så skulle nog rekommendera den om har budget för det.

Tack för svar. Vart hittade du den och vad kostade den?
Har kollat på Youtube och dom flesta verkar använda just Autel. Är det gratis uppdatering på den du köpte eller kostar det och hur mycket i så fall.
Citera
2023-10-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Tack för svar. Vart hittade du den och vad kostade den?
Har kollat på Youtube och dom flesta verkar använda just Autel. Är det gratis uppdatering på den du köpte eller kostar det och hur mycket i så fall.

https://www.prylteknik.se/otofix-d1-lite-0bd2-felkodslasare-diagnosverktyg-bildiagnostik

Beställde här.
2 år gratis uppdatering sen kostar det 119$ per år
Citera
2023-10-29, 23:20
Medlem
glajarns avatar
Citat:
https://www.prylteknik.se/otofix-d1-lite-0bd2-felkodslasare-diagnosverktyg-bildiagnostik

Beställde här.
2 år gratis uppdatering sen kostar det 119$ per år

👍 var in tidigare på den sidan och kollade. Fixar med mina bilar själv både service och reparationer så jag vill ha ngn som är bra. Även om den kostar en slant så har man snart tjänat in den med tanke på vad det kostar att lämna in bilar 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in