Igår, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Tror inte heller hon haft någon riktig dålig ekonomi. Men hon hävdade ju det nu när de samlade in över 150 000 kronor i donationer. För det gör man väl inte om man har pengar så att man klarar sig, eller..?
Perioden från när hon flyttade till huset och fram till GoFundMe-insamlingarna, har hon ju själv i sina videos dokumenterat mycket av sin konsumtion. Förutom besök hos kinesiolog och homeopat, som inte är billigt, har det inhandlats den stora lekställningen på gården till Mellon, en bil han kört omkring med, en massa nya böcker om bl a* hälsa, reningsverket till vattnet, diverse hushållsapparater, enorma mängder kosttillskott, tarmrensningspaket, sollampa, bastu, lego m m i all oändlighet. Man behöver inte rättfärdiga sina privata inköp, det är vars och ens sak. Men när alla dessa inköp ändå visas upp på YT, är det svårt att se att ekonomin skulle varit dålig. Tyvärr. Att det var nödvändigt med dessa insamlingar har jag svårt att tro. Det Ellie säger får man nog ibland ta med en nypa salt. Det stämmer helt enkelt inte alla gånger. Har endast sett enstaka glimtar från allt hon lagt ut på YT efter GoFundMe-insamlingarna, så jag är inte helt uppdaterad på hur dessa pengar använts. Men allt kan väl inte ha gått åt till resorna till Malmö? Hur som helst, jag lutar trots allt åt att Ellie har en ordnad ekonomi.
Citera
Igår, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestK9Buddy
Jag har aldrig sett att Ellie skulle ha dålig ekonomi. Tvärtom, den verkar vara väldigt stabil och bra. Har man en gammal bil så har man väl ofta en buffert för reparationer. Annars blir man som sagt billös.
Nej, hon har inga huslån och hade pengar att renovera taket som var akut. Äger man ett hus utan huslån så är ju det väldigt bra. Har säkert inget billån heller. Sen att hon gjort av med de pengarna hon tänkte renovera huset med är ju hennes prioriteringar. Förstår dock att hon varit desperat på ett sätt men det har bara varit för mycket. Gofundme pengarna känns så märkligt att göra i detta fallet, när hon är så frisk att hon orkar både studera och jobba med ekonomijobbet hon haft länge, men det funkade ju. Vem skulle inte tacka ja till 150000 skattade pengar.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Nej, hon har inga huslån och hade pengar att renovera taket som var akut. Äger man ett hus utan huslån så är ju det väldigt bra. Har säkert inget billån heller. Sen att hon gjort av med de pengarna hon tänkte renovera huset med är ju hennes prioriteringar. Förstår dock att hon varit desperat på ett sätt men det har bara varit för mycket. Gofundme pengarna känns så märkligt att göra i detta fallet, när hon är så frisk att hon orkar både studera och jobba med ekonomijobbet hon haft länge, men det funkade ju. Vem skulle inte tacka ja till 150000 skattade pengar.

Ja hon har alltid verkar smart med ekonomin om jag säger så, hon har klarat sig som ensamstående med fyra barn och allt vad det innebär.
Men oj, shopaholic sen årskiftet. Så mycket onödigt skräp och grejer för att ”jag har tappat bort den och köpte en ny”.

Jag förstår också att hon köpt massor av dyra omslag och plattor, men det är så mycket mer än bara detta hon köpt.

Spårade hon ur totalt rent psykiskt och shoppade upp alla pengar på riktigt? Eller var det lite friserade sanningar som gjorde att hon startade GoFundMes och godkände den som Liv skapade?

Samtidigt har vi sett att hon bad om pengar till resorna till Malmö, och boende, och ändå shoppades massor med lego och sånt onödigt. Det borde då varit pengar som skulle gått till behandling av huden, inte leksaker.

Nej, det är mycket som inte stämmer. Antingen har hon fått spunk och köpt upp alla pengar och fortsatt använda pengar fel (lego istället för behandling) eller överdrivet och hon har pengar men fick ett välkommet tillskott från GoFundMe - men då vilselett de som donerat.
Citera
Igår, 22:11
Medlem
Hur många barn har Stefan?
Vill han inte träffa sina barn mer?

Förstår inte separerade föräldrar att deras barn vill träffa dem?
Citera
Igår, 22:14
Medlem
Varför är inte Ellis barn mer uppe hos henne nu? Det var de ju för ett tag sedan. Vill de inte längre eller?

Stackars barn säger jag bara.
Men skaffa barn går bra.
Citera
Igår, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Hur många barn har Stefan?
Vill han inte träffa sina barn mer?

Förstår inte separerade föräldrar att deras barn vill träffa dem?
3-4 har jag för mig. Men hans äldsta är vuxna och har egna liv och bor inte i Sundsvall. Klart man träffas men det blir ju inte så ofta i många familjer. Bara ett barn är 17-18.
Citera
Igår, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Varför är inte Ellis barn mer uppe hos henne nu? Det var de ju för ett tag sedan. Vill de inte längre eller?

Stackars barn säger jag bara.
Men skaffa barn går bra.

Ja, det är oklart. Ena grabben bor ju där på heltid, men de andra två är osynliga på kanalen och Instagram (men inte så konstigt om de inte vill synas så mycket heller).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in