Citat:
Ursprungligen postat av
MrsAlwaysRight
Nej, hon har inga huslån och hade pengar att renovera taket som var akut. Äger man ett hus utan huslån så är ju det väldigt bra. Har säkert inget billån heller. Sen att hon gjort av med de pengarna hon tänkte renovera huset med är ju hennes prioriteringar. Förstår dock att hon varit desperat på ett sätt men det har bara varit för mycket. Gofundme pengarna känns så märkligt att göra i detta fallet, när hon är så frisk att hon orkar både studera och jobba med ekonomijobbet hon haft länge, men det funkade ju. Vem skulle inte tacka ja till 150000 skattade pengar.
Ja hon har alltid verkar smart med ekonomin om jag säger så, hon har klarat sig som ensamstående med fyra barn och allt vad det innebär.
Men oj, shopaholic sen årskiftet. Så mycket onödigt skräp och grejer för att ”jag har tappat bort den och köpte en ny”.
Jag förstår också att hon köpt massor av dyra omslag och plattor, men det är så mycket mer än bara detta hon köpt.
Spårade hon ur totalt rent psykiskt och shoppade upp alla pengar på riktigt? Eller var det lite friserade sanningar som gjorde att hon startade GoFundMes och godkände den som Liv skapade?
Samtidigt har vi sett att hon bad om pengar till resorna till Malmö, och boende, och ändå shoppades massor med lego och sånt onödigt. Det borde då varit pengar som skulle gått till behandling av huden, inte leksaker.
Nej, det är mycket som inte stämmer. Antingen har hon fått spunk och köpt upp alla pengar och fortsatt använda pengar fel (lego istället för behandling) eller överdrivet och hon har pengar men fick ett välkommet tillskott från GoFundMe - men då vilselett de som donerat.