2023-10-19, 04:15
Bannlyst
Ja den här lilla fula SUV eller Jeep, kanske hybrid av båda är ju svindyra såg jag.
Hört dom är bra. Oftast behövs bara glödlampor bytas var 5år, annars service bara.
Snåla, ok köra, och mkt bra framkomlighet.

Ska man ha en runt 10k mil max, 2007 eller nyare så tänkte jag det kommer kosta
40tusen typ.

Men så fel jag hade. 100k begär dom.
Vad är detta för tokeri? för så gamla bilar utan lyx alls. Billiga nya med

Då måste väl den här vara mycket bättre köp
Suzuki Grand Vitara 3-dörrar 1.6 VVT 4WD-Endast 5800 Mil 2008 i nyskick
89 900 kr

Utrustning
ABS-bromsar ACC Airbag förare Airbag passagerare fram Antisladd Centrallås Elhissar (fram)Fällbara baksäten Färddator ISOFIX-fästen bak Keyless Läslampa Lättmetallfälgar Plant lastutrymme Rails Servostyrning Sidoairbags Svensksåld Sätesvärme (fram) Tonade rutor

Mer komfort och lyx även ? Och mycket snyggare

Vad sägs? Grand Vitara är väl jättebra bilar?
En finare och bättre model ifrån Suzuki jämfört med lilla Jimny.
Båda är ju bränslesnåla med. 5800mil, den kommer ju hålla jävla många år

bilen har kamkedja-Ny Servad(sommar. vinterdäck)
Senast redigerad av canadagoosis 2023-10-19 kl. 04:18.
Citera
2023-10-19, 05:55
Medlem
volvo666s avatar
ska du ha en vägbil eller xc offroader är då frågan jimny har kultstatus för sina axlar och vikt som ja du förstår säkert en vitara viktar 1,710 en jimny 1,210 vilken vill du ha när du sitter i lervälling i min bok bara ett säljtrick du kan nog vikta ner vilken bil som helst bara du gett dig fan på det men göra den lika kort som jimny blir svårt som sagt ska du ha en dd pendlarbil så är jimny inget vidare bra val om du inte bor i obygden eller fullkomligen skiter i komfort PS så kommer du alltid att bli lurad för hur långt en bil än gått från 2007 så är den fortfarande 15år gammal med av åldern slitna delar
Senast redigerad av volvo666 2023-10-19 kl. 06:03.
Citera
2023-10-21, 18:11
Medlem
För det första så får du aldrig kalla något annat än en Jeep för en Jeep.
En Jeep är ett bilmärke.

För det andra så jämför du två helt olika bilar.
Jimnyn är obekväm och bara funktion.
Riktigt cool och fantastisk kvalitet. Väldigt bra framkomlighet. Men den är jätteliten och obekväm.

Vitara är som vilken mainstream Suv som helst. Tråkig men trygg.
Citera
2023-10-21, 20:45
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailordude
För det första så får du aldrig kalla något annat än en Jeep för en Jeep.
En Jeep är ett bilmärke.

För det andra så jämför du två helt olika bilar.
Jimnyn är obekväm och bara funktion.
Riktigt cool och fantastisk kvalitet. Väldigt bra framkomlighet. Men den är jätteliten och obekväm.

Vitara är som vilken mainstream Suv som helst. Tråkig men trygg.

Håller med. Vitara är ju en svinful SUV som de flesta andra stads-SUV av den typen. Totalt opersonlig.

Jimmy tycker jag däremot är riktigt snygg och personlig, men håller med dig om att den är opraktisk och obekväm. Det som däremot är allra sämst är deras värdelösa och svaga gamla ineffektiva motorn i Jimnyn. Det är det som dödar det hela för mig, även om jag tycker den är en liten kul bil (varit nära att skaffa en när den fortfarande såldes som 4-sätesbil, men som avstod just pga. den värdelösa svaga klena motorn).

Hade Suzuki kunnat göra bättre modernare motorer så hade Jimnyn haft en framtid, men tyvärr inte nu. Suzuki är kass på motorsidan IMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in