2006-08-03, 21:47
Medlem
Konspiration, ja kan man väll kalla det för, när regeringar undanhåller nödvändiga uppfinningar från allmänheten. Att via patentverket sätta stop för dom så dom inte får produceras för allmännt bruk.

Världsekonomin e ju uppbygd av förbrukarsystemet, oljemagnaterna. Systemet skulle krasha om om revulutionerande uppfinningar som elmotorer, som producerar mer el än vad den förbrukar, kommer ut på marknaden, "evighetsbatterier" som kristall
batterier som producerar el, till synes från tomma intet, eller varför inte "cold fusion" ett konsept som gått från teori till praktik, som fungerar, o funnits sen 80 talet.

Detta o många andra trevliga uppfinningar går att avnjuta, om man har tid, lust o intresse, o lite timing...

Winamp, media library, streama freedom tv - knowledge is power
kolla upp när det går : The History of the E.V. Gray Motor och Free Energy, the Race to Zero Point http://www.freedom-tv.net/schedule.php
(icke textad engelska)

Framtiden kommer blicka tillbaks till denna tidsera och få sig ett gott skratt, som Einstein en gång i tiden sade, 2 saker är oändliga, universum och människans idioti, och jag är inte säker på det första...

Intresserad ? se, njut, disskutera.

Ja vet stavar som en kratta men det är iaf läslig svenska
Citera
2006-08-03, 22:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotl
Världsekonomin e ju uppbygd av förbrukarsystemet, oljemagnaterna. Systemet skulle krasha om om revulutionerande uppfinningar som elmotorer, som producerar mer el än vad den förbrukar, kommer ut på marknaden,

Skall man tolka detta som att du tror att det går att konstruera en perpetuum mobile?
Citera
2006-08-03, 22:12
Medlem
Ett stort problem med de teorierna är att den som hade en sån teknik skulle kunna tjäna enorma pengar på den, så det vore idiotiskt att inte använda den.

Ett annat problem är termodynamikens lagar, som inte är förenliga med den typen av maskiner. Ingen har nånsin lyckats visa ett experiment där termodynamikens lagar bryts, gjorde man det skulle det vara den största vetenskapliga sensationen någonsin.
Citera
2006-08-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Skall man tolka detta som att du tror att det går att konstruera en perpetuum mobile?

Kan man säga, naturligvis får man ju räkna in eventuellt slitage men jag tror nog inte det är fysiskt omöjligt, dock ett mkt fascinerande ämne, man får lite o grubbla på, tipps kolla in filmerna mkt intressant enligt deras tv program ska det börja kl 15:06

Vad tror du själv då ?
Citera
2006-08-03, 22:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Kan man säga, naturligvis får man ju räkna in eventuellt slitage men jag tror nog inte det är fysiskt omöjligt, dock ett mkt fascinerande ämne, man får lite o grubbla på, tipps kolla in filmerna mkt intressant enligt deras tv program ska det börja kl 15:06

Vad tror du själv då ?

Nej, jag tror inte att man kan konstruera en maskin som avger mer energi än den förbrukar. Friktion och annat gör att man inte ens kan konstruera en 1:1 maskin. Energi kan inte skapas eller förstöras, bara omvandlas.

Lösningen på energiproblemet tror jag ligger i att få till kontrollerad fusion eller något liknande. Med tanke på att omvandlingsfaktorn mellan energi och massa är ljushastigheten i kvadrat så kan man köra bastun rätt länge om man lyckas omvandla ett kilo materia till energiform (vi räknade på det i skolan vid något tillfälle, jag har för mig att det skulle ge energi värt 9 miljarder spänn).

Jag tror dessutom som Raol att det inte skulle gå att hålla tillbaka. Information skulle läcka och något land är säkerligen sugen på att göra business, särskilt de som inte sitter i monopolställning för olja eller annan energi. Det vore ju deras guldläge att komma ikapp.
Citera
2006-08-03, 22:39
Medlem
Hela energimarknaden är en gigantisk konspiration.

Idag produceras 1000 twh (ingen aning). Vad hade då hänt om vi varit 12 miljoner innenvånare och det hade krävts 2000 twh, då skulle inte elen ha räckt till då och folk skulle fått sitta och kolla in i väggen i ett mörkt rum på kvällarna? Nä självklart hade det då funnits precis så att vi hade haft samma elpris som idag men en produktion på 2000twh.

Ja ni förstår vad jag menar, det känns som en stor konspiration alltihop.
Citera
2006-08-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Ett stort problem med de teorierna är att den som hade en sån teknik skulle kunna tjäna enorma pengar på den, så det vore idiotiskt att inte använda den.

Ett annat problem är termodynamikens lagar, som inte är förenliga med den typen av maskiner. Ingen har nånsin lyckats visa ett experiment där termodynamikens lagar bryts, gjorde man det skulle det vara den största vetenskapliga sensationen någonsin.

Sant, pengar = makt som det har varit har ju oljebolagen tjänat en hel del, kan man återsälja något om och om tills det tar slut... o tjäna en bra slant på det gör man nog det, klassiker där e ju att uppfinningsmännen till så kallade "gratis energi" motorer o dyligt vart undanröjda (lejda hitmans), dock kan man ju inte göra det hur länge som helst, men personligen tror jag nog att dom större bolagen säkert redan har dessa uppfinningar... men man får ju inte in en stadig ström av pengar... som man får via oljan...

Vad brukar man säga, lagar är till för att brytas, finns lagar om allt möjligt som brytits mot, klassiskt inom vetenskapen är väll att om något är välkänt o etablerat så e det svårt att rubba den synen... se bara förr i tiden... jorden har varit platt... dock tycker jag det skulle verka skumt om dessa människor som verkar kunna en hel del, som medverkar o visar upp dessa uppfinningar om allt bara skulle vara lurendrejeri... fast o andra sidan är jag lite naturligt godtycklig, men misstänksam vad det gäller staten... hehe
Citera
2006-08-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nej, jag tror inte att man kan konstruera en maskin som avger mer energi än den förbrukar. Friktion och annat gör att man inte ens kan konstruera en 1:1 maskin. Energi kan inte skapas eller förstöras, bara omvandlas.

Lösningen på energiproblemet tror jag ligger i att få till kontrollerad fusion eller något liknande. Med tanke på att omvandlingsfaktorn mellan energi och massa är ljushastigheten i kvadrat så kan man köra bastun rätt länge om man lyckas omvandla ett kilo materia till energiform (vi räknade på det i skolan vid något tillfälle, jag har för mig att det skulle ge energi värt 9 miljarder spänn).

Jag tror dessutom som Raol att det inte skulle gå att hålla tillbaka. Information skulle läcka och något land är säkerligen sugen på att göra business, särskilt de som inte sitter i monopolställning för olja eller annan energi. Det vore ju deras guldläge att komma ikapp.

Jag är tyvärr än så länge inte allt för kunning inom ämnena som behandlas, dock det dom tar up i filmen är bla en snubbe som dom kastade i fängelse "utan att pasera gå" (ingen rättegång)för att han reste runt i usa o visade upp sin uppfinning, ja ni får se själva om ni kollar på det, mkt intressant även om man kanske kan endel, kan man ju poengtera vart deras maskiner eventuellt skulle vara bluff o båg...

shit ! 9 mille haha jo jag kan tänka mig, dom nämnde något i filmen om 1 kubikcentimeter av rymden tydligen ska innehålla "kall energi" som ska va offantliga mängder... problemet är att kunna urvinna den... vissa teoretiker enligt filmen verkar säga nått i stil med att dessa apparaturer använder just den energin...

tja iom dagen informationsamhälle så e det väll i introduktionskedet för tillfället... dom tar upp det med i filmen/filmerna
Citera
2006-08-04, 01:11
Medlem
Atlantiss avatar
En gemensam faktor för alla dessa "Jag har uppfunnit en fantastisk maskin/Konstruerat ett snillerikt matematiskt bevis" är att det nästan aldrig handlar om forskare och professorer, utan om lekmän som suttit och kluddat på en servett under kafferasten. De saknar ofta erfarenhet för att se enkla logiska misstag i början av ett resonemang och spekulerar därför under falska premisser. De har inte heller de resurser som krävs för att experimentera eller felsöka sina uppfinningar och har heller inte kollegor som de kan bolla idéer med och få hjälp med att snabbt sortera ut felaktigheter. Därför är det, även om det kan se bra ut i början, i princip alltid fel.

Vissa kör argumentet att det är en fördel att inte komma från forskarinstitutioner, då man på något sätt skulle ha ett öppnare sinne och inte vara lika begränsad i sina tankegångar - men menar man då att det inte finns briljans, nyskaparanda och verkligt revolutionerande idéer inom den moderna vetenskapen?

En kul sida är för övrigt www.crank.net där många av dessa tokstollars idéer finns listade.
Citera
2006-08-04, 22:13
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Världsekonomin e ju uppbygd av förbrukarsystemet, oljemagnaterna.
Nej. Det fanns en världsekonomi innan oljeutvinningen och det kommer att finnas en efter. Säg att vi åtminstonde kunde halvera kostnaderna för uppvärmning och transport rakt av. De pengarna skulle vi lägga på andra saker och därmed bli rikare. Biltillverkarna själva arbetar ju med att göra bilarna mer bränslesnåla.

MVH
/Herr Lindholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in