Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-10-17, 13:38
Jag vill delta i alla omröstningar som finns på Flashback. Därför behöver jag först hitta dem. Hur skulle ni formulera denna sökning?

Vilka möjliga sökknep finns till mitt förfogande? Finns det exempelvis olika kommandon för att alltid+inkludera allintitle:”vissa fraser” medan -”andra fraser” utesluts från sökresultaten, typ som på ~Google?
Citera
2023-10-17, 13:43
(FB) Sökfunktionen (2010-06-06)
Citera
2023-10-17, 14:13
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
(FB) Sökfunktionen (2010-06-06)

Tack! Den listan har jag missat.

Jag undrar om det går att bara visa inlägg som innehåller en poll.
Citera
2023-10-17, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Tack! Den listan har jag missat.

Jag undrar om det går att bara visa inlägg som innehåller en poll.
Du kan söka efter "omröstning". Alla omröstningar har med det i titeln.
Citera
2023-10-17, 14:47
Citat:
Du kan söka efter "omröstning". Alla omröstningar har med det i titeln.

Värst vad du kan! Nu ska det röstas.
Citera
2023-10-17, 14:57
Citat:
Värst vad du kan! Nu ska det röstas.
Du får ju en del false positives också, men det kan man leva med

Ifall du vill starta en omröstning har du lite instruktioner här (FB) Hur fan startar man en omröstning?
Citera
2023-10-17, 15:54
Citat:
Du får ju en del false positives också, men det kan man leva med

Ifall du vill starta en omröstning har du lite instruktioner här (FB) Hur fan startar man en omröstning?

Det verkar som att kolon konverteras till mellanslag. Annars hade söksträngen ’Omröstning: ’ antagligen gjort susen för att bli av med false positives.
Citera
2023-10-17, 16:17
Citat:
Det verkar som att kolon konverteras till mellanslag. Annars hade söksträngen ’Omröstning: ’ antagligen gjort susen för att bli av med false positives.
Testade också med kolon, men sökfunktionen verkar inte ha stöd för specialtecken. Jag testade även att escapa med "omröstning\:"

Funderade sedan på att söka case sensitive. Började kolla lite i dokumentationen för vbulletin och på den här länken https://www.vbulletin.com/docs/html?manualversion=60001500 finns det saker som indikerar att funktionaliteten finns. Har testat att lägga till lite parametrar i urlen men inte fått något att funka. Annars hade man iaf kunnat få bort de som börjar med liten bokstav.
Citera
2023-10-17, 19:17
Citat:
Testade också med kolon, men sökfunktionen verkar inte ha stöd för specialtecken. Jag testade även att escapa med "omröstning\:"

Funderade sedan på att söka case sensitive. Började kolla lite i dokumentationen för vbulletin och på den här länken https://www.vbulletin.com/docs/html?manualversion=60001500 finns det saker som indikerar att funktionaliteten finns. Har testat att lägga till lite parametrar i urlen men inte fått något att funka. Annars hade man iaf kunnat få bort de som börjar med liten bokstav.

Jag provade att lägga till kolon och mellanslag (%3A+) efter ”Omröstning” (Omr%C3%B6stning) i URL:en, men det gav samma resultat.

https://www.w3schools.com/tags/ref_urlencode.ASP
Senast redigerad av runx 2023-10-17 kl. 19:21.
Citera
2023-10-17, 19:27
Citat:
Jag provade att lägga till kolon och mellanslag (%3A+) efter ”Omröstning” (Omr%C3%B6stning) i URL:en, men det gav samma resultat.

https://www.w3schools.com/tags/ref_urlencode.ASP
Om du skriver in "omröstning: " i sökfältet så kan du se att urlen får just tillägget %3A+ som du försökte med.

Men bra försök
Citera
2023-10-17, 19:29
Citat:
Om du skriver in "omröstning: " i sökfältet så kan du se att urlen får just tillägget %3A+ som du försökte med.

Men bra försök

Man måste ju försöka haxxa
Citera
2023-10-17, 19:39
Medlem
Det bästa sätt jag funnit för at söka på Flashback är att söka via Google,,,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto