2006-08-03, 21:32
Medlem
Sotarmurres avatar
Har just satt in en gäng kikärtor i ugnen! Hade en del nerfryst sedan innan samt en ensam konserv Rev ner 6 stycken vitlökar i lite olivolja och rörde runt det hela, sen ner på plåten och in i ugnen. Tänkte krydda dem ap-starkt sen. Hoppas det blir gott
Citera
2006-08-04, 21:06
Medlem
Vad blev resultatet? Låter som ett mindre onyttigt tilltugg som väl skulle kunna tilltala mig
Citera
2015-04-05, 18:23
Medlem
Jag gjorde just gudomligt goda starka rostade kikärtor.

Gjorde såhär: Tog ett paket kikärtor, 380g varav kikärtor 230g. Sköljde bort allt spad. Hettade upp en panna med lite olja. I med kikärtorna på högsta temperatur tills de börjat poppa våldsamt. På med en deciliter vatten, en buljongtärning, 2 vitläksklyftor och en hackad superstark minichili, inkl kärnor. Koka bort allt vatten och stek några min till på hög temperatur.

Rekommenderas varmt.
Citera
2015-04-27, 01:41
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Jag gjorde just gudomligt goda starka rostade kikärtor.

Gjorde såhär: Tog ett paket kikärtor, 380g varav kikärtor 230g. Sköljde bort allt spad. Hettade upp en panna med lite olja. I med kikärtorna på högsta temperatur tills de börjat poppa våldsamt. På med en deciliter vatten, en buljongtärning, 2 vitläksklyftor och en hackad superstark minichili, inkl kärnor. Koka bort allt vatten och stek några min till på hög temperatur.

Rekommenderas varmt.

Jag är inte så bevandrad i köket (ännu), så ursäkta eventuellt dumma frågor. Vad är spad om vi talar om kikärtor? Och du sköljde bort det? Och när du pratar om vitlöksklyftor, hackar du dem till mindre bitar eller slänger du i hela klyftor? Lät väldigt gott med rostade kikärtor, ska försöka göra det någon dag.
Citera
2015-04-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag är inte så bevandrad i köket (ännu), så ursäkta eventuellt dumma frågor. Vad är spad om vi talar om kikärtor? Och du sköljde bort det? Och när du pratar om vitlöksklyftor, hackar du dem till mindre bitar eller slänger du i hela klyftor? Lät väldigt gott med rostade kikärtor, ska försöka göra det någon dag.

Jag som är dålig på att förklara Kikärtorna jag köpte låg i någon typ av vätska som jag hällde bort. Vitlöken pressades.
Citera
2015-04-30, 03:44
Medlem
NanaSangres avatar
Gjorde det för nåt år sen, med massor av kryddor. Blev värdelöst, torrt, som att äta papper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in