• 1
  • 2
2023-10-16, 19:42
Medlem
Sameshs avatar
Hej!

Jag fick för mig att jag skulle prova spela ett av mina gamla MMO spel igår (SWTor) men jag ville börja med ett fräscht konto, tyvärr så är min nuvarande gmail adress registrerat till min gamla konto så det gick inte att använda den adressen. Jag provade att använda hemsidan Temp Mail för att skapa ett nytt konto och sedan ändra min mailadress från den temporärt skapade till min vanliga (gmail)adress men det gick tyvärr inte. Går det möjligtvis att skapa fler adresser från det gmail konto jag har?, eller måste jag skapa ett nytt gmail konto med ny adress?
Citera
2023-10-16, 19:47
Medlem
SilentVictorys avatar
Du lägger till ett + i din adress bara.
Exempel: Magnus@gmail.com
Magnus+1@gmail.com
Magnus+onlyfans@gmail.com

Alla dessa leder till Magnus@gmail.com.
Citera
2023-10-16, 19:51
Medlem
NollFemNollFems avatar
[edit: pucktvåa]

Du kan använda plustecken för att skapa specifika alias, typ:
Samesh.samesh+sajt1@gmail.com
Samesh.samesh+sajt2@gmail.com
Samesh.samesh+enannanajt@gmail.com

Du behöver alltså inte göra något speciellt bara hitta på något efter plustecknet när du regnar dig.
Testa att skicka från ett annat mailkonto (någon temp-mailtjänst t.ex.) så får du se.

Citat:
Create variations of your email address
You can create variations of your email address where all messages arrive in your current inbox. Just add a plus sign (+) and any word before the @ sign in your current address. Messages sent to your current address or any variation with the plus sign, all arrive in your current inbox. You can then set up filters to route or handle the messages based on the address.
https://support.google.com/a/users/answer/9282734?hl=en
Citera
2023-10-16, 19:55
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du lägger till ett + i din adress bara.
Exempel: Magnus@gmail.com
Magnus+1@gmail.com
Magnus+onlyfans@gmail.com

Alla dessa leder till Magnus@gmail.com.

Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
[edit: pucktvåa]

Du kan använda plustecken för att skapa specifika alias, typ:
Samesh.samesh+sajt1@gmail.com
Samesh.samesh+sajt2@gmail.com
Samesh.samesh+enannanajt@gmail.com

Du behöver alltså inte göra något speciellt bara hitta på något efter plustecknet när du regnar dig.
Testa att skicka från ett annat mailkonto (någon temp-mailtjänst t.ex.) så får du se.

https://support.google.com/a/users/answer/9282734?hl=en

Fan vad bra och enkelt, tusen tack!!
Citera
2023-10-16, 20:18
Medlem
JustTrollings avatar
Du kan sätta en punkt var som helst i e-posten, det (brukar) behandlas som olika adresser av sidor man registrerar sig på. Men behandlas som samma av Gmail och alla mail kommer till ens mailkonto oavsett var du sätter punkten.

På så vis kan du registrera flera konton på samma sida med en Gmail.

T.ex. "sam.esh@gmail.com" & "s.amesh@gmail.com" kommer alla till "samesh@gmail.com".
Citera
2023-10-16, 20:30
Bannlyst
Du får göra en vidarekoppling på din orginal gmail samt de nya gmail adresserna du skapar, så att alla mejl leder till den email du vill.
Alternativt kan du betala för program som gör det åt dig
Citera
2023-10-16, 20:38
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
källa?

Google!

https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en
Citera
2023-10-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Google!

https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en

titt på fan,

tack
Citera
2023-10-16, 23:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Du kan sätta en punkt var som helst i e-posten, det (brukar) behandlas som olika adresser av sidor man registrerar sig på. Men behandlas som samma av Gmail och alla mail kommer till ens mailkonto oavsett var du sätter punkten.

T.ex. "sam.esh@gmail.com" & "s.amesh@gmail.com" kommer alla till "samesh@gmail.com".
Bra tips. Dessutom så kan man bygga upp filter och regler i Gmail utifrån dessa underadresser. Även om man bara har en inloggning så kan man låta flera olika liknande adresser göra olika saker, alltså.
Citera
2023-12-15, 00:07
Nu i december ska Google börja radera alla inaktiva gmailadresser.
Raderas då också alla dessa som är hoplänkade? För loggar man inte in på en emailadress regelbundet så raderas den.

Det börjar bli lite väl jobbigt att tvingas ha en drös email överallt- Google, Chrome, Microsoft, Outlook och ja en hel rad emailadresser för annars funkar inte den ena funktionen efter den andra.
Citera
2023-12-15, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bra tips. Dessutom så kan man bygga upp filter och regler i Gmail utifrån dessa underadresser. Även om man bara har en inloggning så kan man låta flera olika liknande adresser göra olika saker, alltså.

Stämmer det med punkt? Tänkte eftersom man ju kan skapa en epostadress med punkt i hos Gmail.

Blir det inte lite riskabelt då utifall man har ett konto som är t.ex. kallejohansson777 och man skriver in adressen kalle.johansson777 som någon kanske redan använder?
Citera
2023-12-15, 07:44
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Stämmer det med punkt? Tänkte eftersom man ju kan skapa en epostadress med punkt i hos Gmail.

Blir det inte lite riskabelt då utifall man har ett konto som är t.ex. kallejohansson777 och man skriver in adressen kalle.johansson777 som någon kanske redan använder?

Du kommer inte kunna registrera kallejohansson777 om någon har registrerat kalle.johansson777.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in